کشور هلند در قاره اروپا واقع شده است و پایتخت آن شهر بسیار زیبای آمستردام است. کشاورزی و پرورش گل و گیاهان زینتی در هلند بسیار رونق دارد و در کل هلند کشور زیبایی است که به کشور گل معروف است؛ علاوه بر این، هلند محلی بسیار مناسب برای مهاجرت با هدف ادامه تحصیل است. ممکن است تا کنون افراد زیادی به شما توصیه کرده باشند که برای تحصیل به هلند سفر کنید، می دانید چرا؟ ما در تیم تراپی به چند دلیل برای ادامه تحصیل در هلند اشاره کرده ایم، لطفا همراه ما باشید.

چرا ادامه تحصیل در هلند ؟

اگر در حال تحقیق و بررسی برای انتخاب محلی مناسب جهت مهاجرت و ادامه تحصیل هستید، ما به شما توصیه می کنیم که این بخش از مقاله را به دقت مطالعه کنید. در این بخش از مقاله به برخی از مهم ترین مزیت های تحصیل در هلند اشاره کرده ایم.

تحصیل در هلند
  • سیستم آموزشی هلند دارای بیش از 2100 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی می باشد. هلند ارائه دهنده برنامه های آموزشی بین المللی به زبان انگلیسی می باشد و در رتبه ی اول در میان سایر دانشگاهه ای انگلیسی زبان قرار دارد.
  •  هلند دارای شهرت جهانی در قیمت های مقرون به صرفه است. یکی از مهم ترین دلایل برای تحصیل در هلند این است که هزینه تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و گزینه هایی نیز برای پرداخت اقساطی یا استفاده از وام دانشجویی برای دانشجویان وجود دارد. هلند جز معدود کشورهایی است که دانشجویان می توانند در صورت اشتغال و تحصیل همزمان، کمک مالی اضافه نیز دریافت کنند.
  • فضای کاملاً بین المللی؛ دانشجویان در دانشگاه های هلند با بیش از 160 ملیت مختلف مشغول تحصیل هستند و همه از قوانین وزارت آموزش و پرورش پیروی می کنند. دولتمردان هلند معتقدند که یک دانشجوی بین المللی ، در آینده به یک کارمند بین المللی بسیار خوب تبدیل خواهد شد. این یکی دیگر از دلایل تمایل بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در هلند است.
  • آموزش مدرن و عملی؛ سیستم آموزشی هلند یک سیستم کاملاً مدرن است و روش های تدریس متفاوت و کاملا تعاملی است. آن ها در آموزش، بیشتر به تفکر ، نظر سنجی و خلاقیت اهمیت می دهند تا مطالعه سخت. در بیشتر برنامه های کارشناسی ، گزینه ی کارآموزی وجود دارد که شامل آموزش های عملی به دانشجویان برای ورود به مشاغل مربوط به رشته تحصیلی آن ها می باشد.
  • هلند در قلب اروپا است؛ این کشور یکی از امن ترین و شادترین کشورها در اروپا است. مردم هلند بسیار مهربان و صمیمی هستند. بنابراین ، شما با هیچگونه تبعیض در جنبه های مختلف روبرو نخواهید شد. از آنجا که هلند در مرکز اروپا قرار دارد، از آنجا تا کشورهای بزرگ و مهم اروپا چندان راهی نیست. به عنوان مثال ، شما چند ساعت با پاریس ، برلین ، بروکسل یا لندن بیشتر فاصله ندارید. به این ترتیب دانشجویان می توانند در اواخر هفته ، برای بازدید از مقاصد گردشگری و  شگفت انگیز آن منطقه دیدن کنند.
  •  اشتغال سریع پس از فارغ التحصیلی؛ به لطف آموزش عملی و دوره های کارآموزی اجباری ، دانشجویان دانشگاه های هلند برای ورود به بازار کار پس از فارغ التحصیلی آمادگی کامل دارند. طبق آخرین آمار به دست آمده از دانشگاه های هلند ، بیش از 80٪ دانشجویان فارغ التحصیل در طی 1-2 ماه پس از فارغ التحصیلی با تحصیلات خود مشغول به کار می شوند. حتی برخی از دانشجویان که از عملکرد خوب و خلاقیت برخوردارند، در شرکتی که دوره کارآموزی خود را گذراده اند، استخدام می شوند.

برخی از شرکت های معروف هلند، که دانشجویان می توانند دوره های کارآموزی خود را در آن جا بگذرانند عبارتند از : شرکت فیلیپس ، Heineken، KLM، Shell، ING Bank، Unilever ، Intel ، Bosh و غیره.

تحصیل در هلند

این موارد از مهم ترین دلایل برای ادامه تحصیل در هلند است که باعث شده است افراد زیادی از سراسر دنیا این کشور را برای مهاجرت و ادامه تحصیل انتخاب کنند.

سخن پایانی

در این مقاله با برخی از برجسته ترین ویژگی های کشور هلند و سیستم آموزشی آن آشنا شدید. امید است مطالب گفته شده مورد توجه و رضایت شما عزیزان واقع شده باشد.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، از شما کمال تشکر را داریم. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را مطرح نمائید. همکاران ما در تیم تراپی به کلیه ی سوالات شما با کمال میل پاسخگو خواهند بود.

تاریخ انتشار 11 دی 1399
نویسنده  سحر طاهری
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر