قیمت بیت کوین در کمتر از یک ماه پس از شکستن 20،000 دلار برای اولین بار ، به بالاترین رقم خود یعنی بیش از 40،000 دلار رسید و از ماه اکتبر تا کنون ارزش آن چهار برابر شده است.

اگر شما از تازه واردان ارز دیجیتال هستید ، یا اینکه مایلید از دلیل افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021 اطلاعات داشته باشید و این سوال در ذهنتان وجود دارد که آیا بیت کوین سقوط خواهد کرد یا نه؟! با تراپی همراه شوید.

مطالبی که در ادامه می خوانید، گردآوری از وبسایت های انگلیسی زبان است و تراپی هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت و سقم مطالب ندارد.

بیت کوین، پرطرفدارترین ارز دیجیتال

بیت کوین فقط 12 سال پیش به عنوان نوع جدیدی از سیستم پرداخت الکترونیکی اختراع شد که تحت یک شبکه محاسباتی مبتنی بر اینترنت ساخته شده است و تحت کنترل هیچ شخص ، شرکت یا دولتی نیست.

واقعیت این است که تاریخ معاملات ارز دیجیتال بیت کوین بسیار کوتاه است. اما تا کنون به دفعات شاهد نوسانات قیمت این ارز دیجیتال بوده ایم و هم اکنون به شدت افزایش قیمت پیدا کرده است.

افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021

بر اساس گزارش CoinDesk چند دلیل اصلی برای افزایش قیمت بین کوین در سال 2021 وجود دارد که در ادامه به ذکر آن ها پرداخته ایم.

افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021 به چه دلایلی اتفاق افتاده است؟

CoinDesk اخیرا گزارشی ارائه داده است که در آن دلایل افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021 را مطرح کرده است. در این بخش از مقاله به نکاتی در این خصوص پرداخته ایم. همچنان با ما همراه باشید.

  1. اولین دلیل افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021 این است که بسیاری از خریداران سازمانی بیت کوین، این ارز دیجیتال را به عنوان یک مانع در برابر تورم می دانند و از نظر آن ها ارز رمزنگاری شده به عنوان یک سد در برابر تورم تلقی می شود . مدیران دارایی کلان از جمله Tudor Investment و Guggenheim Partners خرید بیت کوین را با استفاده از قراردادهای آتی در صرافی CME مستقر در شیکاگو اعلام کرده اند. حتی شرکت های قدیمی وال استریت مانند مورگان استنلی نیز با تحت تاثیر این اظهارات سرسختانه قرار دارند. تحلیلگران JPMorgan Chase ، بزرگترین بانک ایالات متحده ، اخیراً قیمت دراز مدت 146،000 دلار را پیش بینی کرده اند.
  2. کاهش دلار آمریکا در بازارهای ارز دومین دلیل افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021 می باشد. شاخص دلار آمریکا ، اندازه گیری ارزش دلار در برابر ارزهای اصلی جهان مانند یورو و ین ژاپن ، در سال 2020 6.8٪ افت کرد و در سال 2021 دوباره سقوط کرد؛ که این یک نکته کلیدی برای بیت کوین است زیرا قیمت ارزهای دیجیتال بیشتر تحت تاثیر دلار آمریکا می باشد.
  3. سومین دلیل افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021 ، مربوط به خریدهای خرده فروشی است. بسیاری از افراد در مورد قیمت بیت کوین حدس و گمان هایی دارند و معتقدند که در آینده خرید بیت کوین به راحتی انجام خواهد شد می شود. به علاوه شرکت بزرگی مانند PayPal در سال گذشته امکان خرید بیت کوین را فراهم می کند.

افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021

همه ی این موارد ممکن است طی چند ماه گذشته منجر به افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021 شده باشد. اما سوال این است که آیا ممکن است قیمت بیت کوین سقوط کند؟ البته طبق نظر چندین تحلیلگر CoinDesk امکان سقوط قیمت بیت کوین نیز وجود دارد!

قیمت ارز رمزنگاری شده بسیار بی ثبات است و شامل نوسانات قابل توجه و غیرمنتظره ای می باشد. برخی از تحلیلگران ارز رمزنگاری شده و سایر کارشناسان مالی دلایلی را مطرح کرده اند که بنا بر آن دلایل، قیمت بیت کوین کاهش خواهد یافت؛

سخن پایانی

اخیرا قیمت بیت کوین به شکل چشم گیری افزایش پیدا کرده است و طبق گزارش اعلام شده از سوی CoinDesk دلایلی برای این افزایش قیمت وجود دادشته است که در این مقاله آن ها را گفتیم.

اما با وجود عدم ثبات قیمت ارزهای دیجیتال و نوسان قیمت رمزارزها، قطعیتی برای این پیش بینی قیمت ها وجود ندارد؛ همینطور که عده ی دیگری از تحلیل گران نیز پیش بینی کرده اند که در آینده شاهد کاهش قیمت بیت کوین خواهیم بود.

به هر حال باید منتظر ماند و تماشا کرد!

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 26 دی 1399
نویسنده  سحر طاهری
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر