در سال 2018 ، شرکت بزرگ فیسبوک یک مرکز بازی اختصاصی را راه اندازی کرد و وارد دنیای بازی های ویدئوئی شد. پس از آن شرکت هایی مانند YouTube Gamin  و توئیچ آمازون به رقابت با فیسبوک پرداختند. آیا مایلید تا اطلاعات بیشتری در مورد Facebook Gaming به دست آورید و با نحوه ی عملکرد آن آشنا شوید؟ پس در این مقاله با تراپی همراه شوید.

بیشتر بدانید :

steam، شبکه بازی های آنلاین 

پردرآمدترین بازی های موبایل را بشناسید

انتقال پول در سایت های بازی با وب مانی

درباره ی Facebook Gaming

در ابتدا Facebook Gaming به عنوان یک مرکز اختصاصی و مستقل معروف به FB.gg آغاز به فعالیت کرد. این مرکز استریم هایFacebook  Live  را دریافت کرد. در سال 2019 ، این شرکت از طریق یک تب دسترسی آسان در برنامه اصلی فیس بوک روی تلفن همراه کاربران ، Facebook Gaming را در دسترس قرار داد.

در واقع این شرکت یک برنامه تلفن همراه اختصاصی راه اندازی کرد تا امکان دسترسی بیشتر به Facebook Gaming را فراهم کند.

Facebook Gaming

Facebook Gaming چیست؟

در مرکز بازی Facebook Gaming فیسبوک، ویدئوی بازی های زنده و از پیش تنظیم شده ای در بستر رسانه های اجتماعی در اختیار کاربران قرار می گیرد. در نظر داشته باشید که فیس بوک از طریق ابزار Facebook Live خود امکان پخش استریم را ارائه می دهد.

البته مرکز بازی Facebook Gaming مدتی است که در مرحله آزمایشی قرار گرفته است.

این بخش از فیس بوک شامل بازی های ویدئوئی زنده و یا از پیش ضبط شده، در بستر رسانه های اجتماعی می باشد. همچنین این بخش از فیسبوک شامل یک فید است، محلی که علاقه مندان می توانند محتواهای بازی مربوطه را جستجو کنند.

مرکز بازی استریم Facebook Gaming چگونه کار می کند؟

در صفحه ی اصلی مرکز بازی، در سمت چپ، یک نوار جستجو وجود دارد، با لینک هایی به این گزینه ها : صفحه اصلی ، مرور بازی ها ، مرور Streamers ، مشاهده کلیپ ها و موارد دیگر.

برای اینکه به این صفحه دسترسی پیدا کنید باید به آدرس : www.facebook.com/gaming بروید.

چگونه می توان در مرکز بازی فیسبوک یک استریمر را دنبال کنیم؟

برای اینکه بتوانید در مرکز بازی فیسبوک یک استریمر را دنبال کنید، در صفحه ی اصلی به بخش صفحه پیشنهادی استریمرها (Streamers) بروید. حالا جریانی را که دوست دارید پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. پیوند آن را در سمت چپ مرکز بازی در بخش پائین، برای پیدا کردن کلیه ی استریم های موجود از آن استریمر وارد کنید.

چگونه یک بازی را در مرکز بازی Facebook Gaming دنبال کنیم؟

برای دنبال کردن استریم های یک بازی ، از صفحه اصلی به بخش Streams by Games بروید ، سپس یک بازی را که دوست دارید پیدا کنید و روی دکمه Add to Games کلیک کنید. به این ترتیب این پیوند در زیر بخش بازی های شما در سمت چپ هاب یا مرکز بازی، اضافه می شود. برای مرور همه جریان های موجود برای آن بازی می توانید روی پیوند کلیک کنید.

Facebook Gaming

چگونه بازی خود را در Facebook Gaming استریم کنیم؟

علاوه بر تماشای سایر گیمرها که در حال پخش هستند ، ممکن است علاقه مند باشید که به Facebook Gaming ، استریم های خود را اضافه کنید. باید به شما بگوئیم که این کار را نیز می توانید انجام دهید.

فیس بوک یک صفحه اختصاصی برای کمک به شما در ثبت نام و پیوستن به انجمن سازندگان بازی های Facebook دارد. در این انجمن در مورد روند شروع کار با صحبت می شود. این صحبت ها شامل موارد زیر می باشد :

  • ایجاد یک صفحه سازنده بازی ویدئوئی
  • تنظیم نرم افزار با استفاده از Streamlabs OBS ، OBS Studio Classic یا Split
  • ایجاد صحنه در آن نرم افزار و انجام تمام تنظیمات آن

به این ترتیب شما نیز می توانید بازی های خود را در Facebook Gaming استریم کنید.

علاوه بر مطالبی که گفته شد در مورد ویژگی های Facebook Gaming و نحوه ی تماشا و قراردادن بازی های ویدئوئی در آن، جالب است بدانید که شما می توانید از طریق Facebook Gaming کسب درآمد کنید. در مقالات آتی نیز با ما همراه شوید تا در مورد کسب درآمد از Facebook Gaming برای شما مطالبی را عنوان کنیم.

کلام آخر

شرکت بزرگ فیسبوک یک مرکز بزرگ گیمینگ دارد به نام Facebook Gaming که در آن می توانید به تماشای بازی های ویدئوئی بپردازید که به صورت استریم های از قبل ضبط شده و یا زنده هستند. همچنین امکان کسب درآمد از Facebook Gaming نیز برای علاقه مندان به کسب درآمد از بازی، وجود دارد.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما صمیمانه سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 09 خرداد 1399
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر