اگر شما از علاقه مندان سرمایه گذاری در بورس می باشید و با چگونگی انجام معاملات در فارکس آشنا هستید قطعا با اصطلاحات مربوط به آن نیز می شناسید. آیا در مورد جفت ارز اطلاعات دارید؟ و انواع جفت ارز را می شناسید؟ اگر نه، در صورتی که مایل باشید می توانی این مقاله را تا پایان مطالعه کنید. در این مقاله ما جفت ارز را برای شما عزیزان معرفی کرده ایم و مطالبی را در مورد انواع جفت ارزها برای شما معرفی کرده ایم. لطفا با تراپی همراه شوید.

بیشتر بدانید : 

وضعیت بورس بهتر است یا بازار فارکس در ایران؟

بهترین بروکرهای فارکس در سال 2020 را بشناسید

هر آنچه لازم است در مورد جفت ارز بدانید

بازارهای ارز فارکس ارزهای معاملاتی را به جفت ارز ارجاع می دهد ، و آن ها را تحت عنوان جفت‌ارز که ترکیبی از دو ارز معاملاتی مختلف که در برابر یکدیگر مورد مبادله قرار می گیرند ارائه می دهد. به عبارت دیگر در بازارهای ارز فارکس، ارزهایی که مبادله می شوند با نام جفت‌ارز خواند می شوند و مربوط به واحد ارزی خاصی نیست.

جفت ارز

به طور کلی بخش عمده معاملات ارزهای نقدی ، یعنی چیزی حدود 75 درصد از حجم کل معاملات، مربوط به ارزهای اصلی می باشد. تجارت با ارزهای اصلی تا حد زیادی بدون در نظر گرفتن قوانین و مقررات دولتی است و خارج از اختیار هر نهاد ملی یا بین المللی صورت می گیرد.

حال که تا حدودی با جفت ارز آشنا شدید، باید بدانید که در معاملات فارکس خرید فروش جفت‌ارز عبارتست از خرید و فروش دلار، در برابر سایر ارزها نظیر یورو و ... .

در ادامه به معرفی انواع جفت‌ارز پرداخته ایم. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

انواع جفت ارز را بشناسید

 

جفت ارز Major

جفت ارز Major به دو ارزی گفته می شود که در آن هر دو اصلی اصلی و پایه، هر دو دلار باشد. این نوع جفت ارز دارای نقدینگی بالا در بازار فارکس می باشد و در میان سرمایه گذاران و کاربران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

جفت ارز Crosses

در مقابل جفت ارز Major ، جفت ارز Crosses قرار دارد. در معاملات جفت ارز Crosses هیچ کدام از ارزهای اصلی و پایه، دلار نمی باشد. این جفت ارز به اندازه ی جفت ارز Major مورد معامله قرار نمی گیرد و بیشتر ارزهایی که در این نوع معاملات وجود دارد عبارتند از : یورو، ین، پوند و ... .

جفت‌ارز Exotic

 نوع دیگر جفت ارزها، جفت ارز Exotic می باشد. اگر ارزهایی مانند لیر ترکیه، یا واحد پول کشورهایی مانند برزیل، شیلی، مجارستان و ... در مبادله ی جفت ارزی به عنوان ارز اصلی یا ارز پایه مورد مبادله قرار گیرد، به آن جفت ارز ، جفت ارز Exotic گفته می شود.

جفت ارز Exotic دارای نقدینگی کمی می باشد و به ندرت در بازار فارکس مورد مبادله قرار می گیرد.

به این ترتیب جفت ارزها در بازار فارکس مورد مبادله قرار می گیرند.

حال ممکن است بپرسید که کدام جفت ارز در بازار فارکس از اهمیت بیشتری برخوردار است و یا اینکه بهترین جفت ارز در بازار فارکس کدام است؟ در ادامه به ذکر پاسخ این سوال پرداخته ایم.

جفت ارز

بهترین جفت ارز در بازار فارکس کدام است؟

همانطور که می دانید بازار فارکس، یک بازار بزرگ مبادلات ارزی می باشد که بسیار هم پر نوسان بوده و روزانه جفت‌ارزهای بسیار زیادی در این بازار مورد مبادله قرار می گیرد. اما برخی از جفت ارزها در بازار فارکس بسیار متوادل هستند و از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد.

به طور مثال EUR/USD  یکی از پرطرفدارترین جفتارزها در بازار ارز فارکس می باشد که دارای بیشترین نقدینگی می باشد.

در حقیقت نرخ تبدیل یورو به دلار تحت تاثیر دو عامل می باشد که عبارتند از بانک مرکزی اروپا (ECB) و صندوق ذخایر فدرال ایالت متحده (Fed). که با توجه به این دو عامل نرخ تبدیل ارز نیز تغییر می کند.

بعد از این جفت ارز ، جفت ارزهای GBP/USD ، USD/JPY و USD/CAD بیشتر مورد معامله قرار می گیرد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با اصطلاح جفت‌ارز در بازار ارز فارکس آشنا کنیم. امید است که مطالب ذکر شده به اندازه ی کافی برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 11 امرداد 1399
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر