نظر شما در مورد مهاجرت به کانادا چیست؟ اگر این کشور را برای مهاجرت انتخاب کرده اید، آیا از دانش کافی زبان انگلیسی برخوردار هستید؟ برای مهاجرت به کانادا، از طریق آزمون سلپیپ CELPIP توانایی های زبان انگلیسی شما سنجیده می شود.

بنابراین لازم است که برای شرکت در آزمون ثبت نام کنید. در این مقاله تراپی هر آنچه لازم است در مورد آزمون سلپیپ CELPIP بدانید برای شما ذکر کرده است. لطفا با ما همراه شوید.

آزمون سلپیپ CELPIP چیست؟

آزمون Canadian English Language Proficiency Index Program (CELPIP) برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا ، یک آزمون زبان انگلیسی است که داوطلبان مهاجرت به کانادا باید در این آزمون شرکت کنند، برای اثبات مهارت زبان انگلیسی شان. این آزمون توسط دولت کانادا برای اهداف مهاجرت پذیرفته برنامریزی شده است.

این آزمون مهارت زبان انگلیسی توسط کالج ها ، دانشگاه ها و سایر موسسات آموزشی کانادا پذیرفته می شود و توسط شرکت Paragon Testing Enterprises ، یک شرکت تابعه از دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) برگزار می شود.

سلپیپ CELPIP

آزمون سلپیپ CELPIP شامل دو نسخه از آزمون CELPIP-General ، و CELPIP-General LS می باشد که در ادامه بیشتر در موردآن ها خواهیم گفت.

آشنایی با انواع آزمون سلپیپ CELPIP

در این بخش از مقاله شما را با انواع آزمون سلپیپ آشنا کرده ایم. همچنان با ما باشید و این بخش را با دقت مطالعه کنید.

آزمون عمومی CELPIP یا CELPIP-General

آزمون CELPIP عمومی توسط IRCC ، مشاوران مهاجرت شورای تنظیم مقررات کانادا و شورای املاک و مستغلات بریتیش کلمبیا پذیرفته می شود. در آزمون عمومی CELPIP ، مهارت های reading ، writing ، listening و speaking مورد سنجش قرار می گیرد. این آزمون برای کسانی که بدنبال کار هستند نیز مناسب است.

آزمون CELPIP-General LS

آزمون CELPIP-General LS مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ داوطلب را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند و برای ادامه زندگی این کشور را انتخاب کرده اند، لازم است که در این آزمون شرکت کنند و از لحاظ شنیداری و گفتاری باید به زبان انگلیسی مسلط باشند.

روش های ثبت نام آزمون سلپیپ CELPIP

برای ثبت نام در این آزمون سه روش وجود دارد. این سه روش عبارتند از :

  • ثبت نام آنلاین
  • ثبت نام از طریق ایمیل
  • ثبت نام حضوری

ثبت نام آنلاین

داوطلبانی که در خارج از کانادا مقیم هستند و در همان کشور امتحان می دهند ، باید ثبت نام آزمون سلپیپ را به صورت آنلاین انجام دهند.

سلپیپ CELPIP

توجه داشته باشید که برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون به صورت آنلاین، لازم است که کارت اعتباری یا دبیت کارت در اختیار معتبر در اختیار داشته باشید.

مراحل ثبت نام آنلاین آزمون CELPIP

  • به وب سایت رسمی CELPIP مراجعه کنید.
  • تمام موارد خواسته شده را ارسال کنید
  • تاریخ و مرکز آزمون را انتخاب کنید.
  • پرداخت آنلاین هزینه را انجام دهید.

سیستم نمره دهی و نتیجه ی آزمون سلپیپ CELPIP

داوطلبان می توانند طی هشت روز کاری پس از شرکت در آزمون، نتایج آزمون CELPIP را به صورت آنلاین بررسی کنند. همچنین ، کسانی که کمی زودتر به دریافت نمره خود نیاز دارند می توانند Express Rating را انتخاب کرده و طی سه روز کاری پس از شرکت در آزمون امتیازات خود را به صورت آنلاین دریافت کنند.

شرکت کنندگان در آزمون، پس از اعلام نتایج آزمون سلپیپ CELPIP ، از طریق ایمیل مطلع می شوند و می توانند نمرات خود را دریافت کنند. داوطلبان می توانند در حساب CELPIP خود به صورت آنلاین به امتیازات خود دسترسی پیدا کنند. این نمرات به مدت دو سال در وب سایت فوق برای آن ها نگهداری می شود.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون سلپیپ CELPIP

پیش تر گفتیم که برای ثبت نام آنلاین و شرکت در آزمون سلپیپ CELPIP لازم است که کارت اعتباری یا دبیت کارت در اختیار داشته باشید. اما در صورتی که امکان پرداخت آنلاین هزینه برای شما وجود ندارد و شما کارت اعتباری در اختیار ندارید، می توانید پرداخت هزینه آنلاین را از تراپی بخواهید. برای این منظور کافیست از طریق لینک زیر درخواست خود را برای ما ارسال نمائید.

همکاران ما در تیم تراپی پس از بررسی دقیق درخواست شما، اقدامات لازم جهت پرداخت هزینه را انجام خواهند داد.

برای درخواست پرداخت هزینه، کلیک کنید!

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح نمائید. ما با کمال میل پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

تاریخ انتشار 19 بهمن 1399
نویسنده  سحر طاهری
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر