مدت زمان زیادی نیست که تحصیل در دانشگاه ها و کسب مدرک دانشگاهی، جایگاه خود را در میان افراد جامعه به عنوان راهی برای پیشرفت آن ها پیدا کرده است. در بازار کار فعلی نیز داشتن یک مدرک دانشگاهی معتبر، بسیار با اهمیت است. همانطور که می دانید این روزها افراد زیادی دارای مدرک دانشگاهی هستند و اکثر شرکت ها مایلند تا افرادی را به کار گیرند که حداقل 4 سال یا بیشتر، در دانشگاه ها مشغول تحصیل بوده اند. اما در میان رشته های تحصیلی زیادی که این روزها در دانشگاه های مختلف دنیا ارائه می شوند، تنها برخی از آن ها کاربردی تر و پر درآمد تر هستند. در این مقاله قصد داریم  به معرفی پولسازترین رشته های دانشگاهی دنیا بپردازیم. اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که مایلید قبل از انتخاب رشته ی دانشگاهی خود با رشته های پولساز دنیا آشنا شوید لطفا تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

رشته های پولساز دنیا

معرفی رشته های پولساز دنیا

رشته ی سیستم های مدیریت اطلاعات

فارغ التحصیلان این رشته ی دانشگاهی دارای توانائی های لازم درترکیب تئوری های تجارت با تکنولوژی هستند، با به کارگیری سیستم های کامپیوتری. مشاغلی که مرتبط بااین رشته ی تحصیلی به وجود می آیند عبارتند از : مدیریت سیستم های اطلاعات، مدیر پایگاه داده، تحلیل سیستم های کامپیوتری.

مدیریت کسب و کار

مدیریت کسب و کار یکی از انواع رایج زمینه های کسب و کار است. فارغ التحصیلان این رشته ی دانشگاهی، قابلیت آنالیز ضعف ها و قوت های کسب کار را دارا می باشند و قادرند تا برای نقاط ضعف سیستم، راه حلی درست بیابند.

بازاریابی

کسب مهارت های لازم در زمینه ی بازاریابی، شما را قارد خواهد ساخت تا در زمینه های بسیاری بتوانید مشغول به کار شوید. رشته های بازاریابی بشتر تمرکز دارند بر پیام های تبلیغاتی چرا که بر فروش و جذب مشتری متمرکز هستند.

اقتصاد

رشته ی اقتصاد نیز یکی از پردرآمد ترین حرفه ها در بازار می باشد.کسب مدرک دانشگاهی در زمینه های اقتصادی، مرتبط با رشته ی آمار و مواردی از این قبیل است.

حسابداری

رشته ی حسابداری، ترکیب ریاضیات و هوش تجاری است. حسابداری، هنر معنادار کردن اعداد است و نیز به افراد در کسب و کارشان کمک می کند و برای شرکت ها نیز یک نظام مالی فوق العاده فراهم می کند.

رشته های پولساز دنیا

رشته های مهندسی

همانند ریاضیات، رشته های مهندسی نیز دارای زیرشاخه های زیادی هستند که شامل : عمران، مکانیک، الکترونیک و بسیاری موارد دیگر نیز می باشد.

فیزیک

رشته ی فیزیک می تواند به صنایع زیادی مرتبط شود، از قبیل : علوم تحقیقات، هوا و فضا، مراقب های بهداشتی و مهندسی. با  وجود اینکه هرکسی که در رشته ی فیزیک تحصیل می کند، یک فیزیکدان محسوب نمی شود، در کل این رشته یکی از رشته های پولساز دنیا به شمار می آید.

علوم کامپیوتر

رشته های علوم کامپیوتر تلفیقی از برنامه های علمی، عملی و نظری مربوط به کامپیوتر می باشد که بسیاری آن را جز رشته های  "علم پایه ای" می دانند، که اساسا به معنای آن است که به بسیاری از زیرمجموعه های خاصی تقسیم می شود. هر کسی که دارای مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر است، می تواند انتظار یک بازار کار پایدار، فرصت های منحصر به فرد و پرداخت های عالی را داشته باشد.

ریاضیات

مدرک ریاضیات می تواند زمینه ساز شغل های مختلف از جمله شغل های معمول مانند معلم ریاضی باشد. تقاضا برای متخصصان ریاضی تقریبا در هر صنعت وجود دارد. به عنوان مثال، یک شرکت حقوقی که ریسک مالی را ارزیابی می کند، یک حقوق عالی برای یک فارغ التحصیل در رشته ی ریاضیات در نظر می گیرد.

آمار

چنانچه علاقه مند به ادامه ی تحصیل در شته ی آما رمی باشید باید این را بدانید که برای کسب یک درامد عالی و نیز پیدا کردن یک حرفه ی مناسب می بایست در این رشته، دارای مدرک کارشناسی ارشد باشید. در این صورت رشته ی آمار را می توان جز رشته های پولساز دنیا به حساب آورد.

و نتیجه اینکه، با این وجود، شما می بایست در ابتدا به دنبال کشف استعدادها و توانایی های خود بروید، چه بسا افرادی که بدون در نظر گرفتن علاقه مندی و استعدادهایشان، به انتخاب رشته ای پرداخته اند، فقط به این علت که آن شغل جز شغل های پردرآمد بوده است و در پایان نتیجع ی مطلوب برای آن ها حاصل نشده است. پس توصیه ما به همه ی شما عزیزان این است که علاقه مندی های خود را در اولویت قرار دهید تا بتوانید موفق شوید.

از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما بسیار شپاسگزاریم.


 
 

 

تاریخ انتشار 03 مهر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر