Steam شبکه بزرگ بازی های آنلاین نرم افزاری برای دسترسی به دنیای مجازی بازی های کامپیوتری آنلاین است.  شرکت Valve، از تولید کنندگان بازی های کامپیوتری، نرم افزار استیم (Steam) را در سال 2003 عرضه کرد.

Steam شبکه بزرگ بازی های آنلاین

استیم Steam شبکه بزرگ بازی های آنلاین چیست؟

استیم یک پلت فرم پخش کننده دیجیتال است که در آن می توان بازی های کامپیوتری چند کاربره (Multi Player) انجام داد. این سرویس در حقیقت بهشت بازی دوستان محسوب می شود. شبکه اجتماعی ای که در آن می توان به بازی های متعدد و زیادی دسترسی داشت، از هر جای دنیا، با هر شخصی در هر جای دیگر دنیا بازی کرد، با طرفداران و فن های (Fan) هر بازی گپ و گفت کرد و نظرات را به اشتراک گذاشت. حتی در حین بازی های چند کاربره، با بازیکن های دیگر چت کرد.
استیم در حال حاضر بیش از 100 میلیون کاربر دارد. بازیکنانی که هر کدام در هر گوشه دنیا، با استیم به دنیای شیرین بازی وارد می شوند و وقت گذرانی می کنند. استیم درباره خودش میگوید: این فضا، دارای پتانسیل بالایی برای دوست پیدا کردن است، حتی دشمن پیدا کردن. کل کل ها و رقابت های بازیکنان در بازی ها، از نقاط قوت دیگر استیم است.
یکی از بزرگترین مزایای استیم، آپدیت اتوماتیک بازی هاست. استیم بصورت هوشمند، تشخیص می دهد که شما چه آپدیت هایی برای بازی های موجود دراکانتتان نیاز دارید. مثلا در صورتیکه ورژن ویندوز شما 32 بیتی باشد، هیچکدام از آپدیت های ورژن 64 بیتی برای برای شما دانلود نمی شود.
امنیت در بازی ها، جهت جلوگیری از تقلب یا Cheat در استیم بسیار قوی و پرقدرت است. استیم یک سیستم آنتی چیت (Anti Cheat) یا ضد تقلب دارد. این سیستم، بازیکنان متقلب را شناسایی کرده، و دسترسی آنها را به آن بازی مسدود می کند. همچنین سیستم گارد (Guard) استیم، اکانت بازکنان را در مقابل هکرها محافظت می کند.

چگونه از استیم (Steam) استفاده کنیم؟

در ابتدا باید نرم افزار استیم را از این لینک بصورت رایگان دریافت کنید. پس از نصب نرم افزار استیم، لازم است که برای خودتان یک اکانت بسازید. برای اینکار پس از نصب برنامه، ان را اجرا کنید و در صفحه ای که مطابق شکل زیر باز می شود، بر روی Create New Account… کلیک کنید. برای دفعات بعد، با یوزر و پسوردی که ساخته اید، به راحتی وارد سیستم می شوید.

Create New Account In Steam

پس از عضویت در استیم ، برای آنکه بتوانید به تمام امکانات Steam دسترسی داشته باشید، لازم است یک بازی اورجینال خریداری کنید. برای خرید بازی ها نیاز به گیفت کارت استیم (Steam Gift Card) دارید. برای آشنایی با نحوه استفاده از گیفت کارت استیم به این پست مراجعه کنید.
اکانت شما در استیم، از هرجایی قابل دسترسی است. شما از هر سیستمی که وارد اکانت استیم خودتان بشوید، به همه بازی هایی که خریده بودید دسترسی دارید.  دوستانتان، انجمن ها و کامیونیتی های (Community) که در آنها عضو هستید نیز همه در دسترس شما هستند. بازی کنید و لت ببرید.

تاریخ انتشار 14 تیر 1396
نویسنده  مدیر سایت
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
نحوه استفاده از گیفت کارت گوگل پلی
جام جهانی فوتبال 2018
تهیه گیفت کارت
Steam شبکه بزرگ بازی های آنلاین
نحوه شارژ اکانت Steam
آموزش شارژ اکانت آمازون
تغییر کشور محل سکونت در اکانت گوگل به آمریکا
redeem
تفاوت ایکس باکس لایو
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر