اگر تاکنون تجربه‌ی خرید از فروشگاه‌های آنلاین مثل سایت بادی بیلدینگ، اچ اند ام، دبنهامز و... را داشته‌اید، قطعا درگاه پرداخت بین المللی از قبیل پی پال و...را نیز می‌شناسید. آیا تا به حال تجربه­‌ی خرید اجناس از شبکه­‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام را داشته‌­اید؟ چگونه هزینه­‌ی جنس مورد نظر خود را پرداخت کرده‌­اید؟ به تسریع فرآیند خرید کالای مورد نظر خود از طریق اینستاگرام فکر کرده‌­اید؟‌ اینستاگرام در نسخه آزمایشی خود ویژگی­ جدیدی را برای خرید مستقیم با استفاده از پی پال در نظر گرفته است، جهت اطلاع و آشنایی بیشتر با این ویژگی­ جدید در اینستاگرام و نحوه‌ی خرید با پی پال در اینستاگرام ، با تراپی همراه باشید.

خرید با پی پال در اینستاگرام

چگونگی خرید با پی پال در اینستاگرام

بسیاری از فروشندگان در حال حاضر از سایت­‌های رسانه­‌های اجتماعی برای فروش محصولات خود استفاده می­‌کنند. طبق گفته  Bill Pay، مدیرعامل پی پال، Checkout یا ‍پرداخت در اینستاگرام برای خریداران و فروشندگان ایالات متحده در بیش از ۲۰ برند بزرگ تجاری از جمله Adidas، Kylie Cosmetics، Warby Parker  و برندهای مشهور دیگر در دسترس خواهد بود. از این رو با استفاده از این روش دیگر نیازی به هدایت مشتریان به وب سایت­‌های اصلی فروشگاه و اتصال به درگاه­‌های پرداختی محصول مورد نظر نیست.

اینستاگرام جدیدا یک ویژگی پرداختی را برای کمک به جذابیت بیشتر این رسانه اجتماعی، تسهیل در خرید محصولات خرده فروشان و فروش بیشتر راه­ اندازی کرده است.

کاربران می‌­­توانند با استفاده از گزینه­‌ی Checkout اجناس مورد نظر خود را در آیتم­‌های مطلوب­شان پیدا و خریداری کنند. به عنوان مثال کاربران می‌­توانند در قسمت آموزش­‌های زیبایی تصاویری همچون کفش، مد یا چیزهای دیگر را مشاهده کنند و بدون هیچ زحمتی اقدام به خرید هر یک از آن‌ها کنند. همانطور که گفته شد اینستاگرام هم‌اکنون در حال آزمایش این پروژه با بیش از 20 برند زیبایی و مد، که شامل خرده فروشان بزرگ و مشهور می‌­باشد، است.

نقش اینستاگرام در تجارت متنی

طبق گزارش PYMNTS امروزه از هر ۱۰ مصرف کننده ۶ نفر خریدهای خود را با استفاده از اینترنت و از طریق شبکه­‌های اجتماعی انجام می‌­دهند. مصرف کنندگانی که روزانه مشغول کار و فعالیت هستند برای خرید محصولات خود بیشتر از گوشی­‌های هوشمند و برنامه­‌های شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام به جای سایت­‌های بزرگ فروش استفاده می­‌کنند. از این رو اینستاگرام نقش بسیار مهمی در تجارت متنی ایفا می­‌کند.

خرید از رسانه­‌های اجتماعی

با توجه به گزارشی که از تحقیقات PYMNTS  منتشر شد، خریداران در هنگام خرید از رسانه­‌های اجتماعی که دارای پرداخت سریع و بدون محدودیت هستند، احساس بهتری نسبت به استفاده از اپلیکیشن ‌های جداگانه­ برای پرداخت مبلغ واریزی خود دارند. در این گزارش نشان داده شده است که 81 درصد از مصرف کنندگانی که در تجارت محتوا مشارکت داشته‌­اند، بیشتر خریدهای خود را از طریق رسانه ‌های اجتماعی انجام می­ دهند و ۵۹ درصد از افرادی که متعهد به تجارت محتوا هستند، تجربه خرید سریع و بی دغدغه را عامل اساسی خرید خود می­‌دانند.

در حال حاضر استفاده از تجارت متنی در حال افزایش است، از این رو مشارکت اینستاگرام و پی پال و همچنین خرید با پی پال در اینستاگرام در این راه به رشد و درک بیشتر مفهوم تجارت الکترونیک کمک خواهد کرد.

خرید با پی پال در اینستاگرام

خرید با پی پال در اینستاگرام و نحوه­ پرداخت هزینه خرید در اینستاگرام

مدیران ارشد پی پال در مصاحبه‌­ای اعلام کردند که جهت خرید و معاملات در همکاری با اینستاگرام بسیار مشتاق هستند. پرداخت در اینستاگرام از طریق تگ‌­ها و برچسب­‌هایی انجام می­­‌شود که از آن‌ها در پست­ها و استوری­ها استفاده شده است و کاربران در آمریکا را قادر به خرید، پیگیری و مدیریت فروش به صورت مستقیم می­ک‌ند. این تگ­‌ها همچنین به فروشندگان اجازه می­‌دهند تا محصولات خود را به صورت مستقیم و بدون نیاز به اپلیکیشن­‌های دیگر برای انجام فرآیند خرید عرضه کنند. پس از انتخاب محصول مورد نظر و در صورت داشتن تگ خرید روی آن کلیک کنید سپس گزینه­‌ی Checkout on Instagram را مشاهده خواهید کرد که در صورت کلیک روی آن جزئیات بیشتری از خرید محصول نشان داده می‌­شود.

تگ­‌های Checkout در نسخه بتا اینستاگرام بیشتر در پست­‌های خوراکی، استوری‌­ها و برندهای مشهور مورد استفاده قرار می­‌گیرد. هنگامی که کاربران روی پست مورد نظر خود کلیک کنند تا بتوانند تگ­‌های محصول را باز کنند، به جای دکمه "مشاهده در وب سایت"، دکمه Checkout را مشاهده خواهند کرد. همچنین خریداران قادر خواهند بود تا نوع پرداخت مورد نظر خود، از جمله پی پال را برای پرداخت سریع­‌تر در خریدهای آینده ذخیره کنند. آن‌ها همچنین می‌­توانند از برنامه اینستاگرام جهت مشاهده وضعیت سفارش، تخمین تاریخ تحویل، شماره پیگیری، لغو سفارشات، بازپرداخت و درخواست پشتیبانی اضافی استفاده کنند.

این تجربه جدید در آخرین پلت فرم پردازش پی پال پشتیبانی می‌­شود و به اینستاگرام اجازه مدیریت end-to-end بین خریداران و فروشنده‌­گان را نیز می‌­دهد.

دوستان گرامی حال که می دانید امکان خرید با پی پال در اینستاگرام نیز وجود دارد زین ‍پس قادر به خرید اینترنتی از طریق اینستاگرام نیز خواهید بود.

از توجه و همراهیتان بسیار ممنون و وسپاسگزاریم. دوستان عزیز لطفا با ما در تماس باشید و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران مجرب ما  در تیم تراپی آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. 

تاریخ انتشار 24 فروردین 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
نظرات کاربران
  • تصویر آواتار
    مجید مرام خواه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
    سلام دوست عزیز آیا در ایران هم قادر به استفاده از این روش هستیم یا نه (پی پال در اینستاگرام )لطفا اطلاعات تکمیلی را برای بنده ارسال نمایید . با تشکر مرام خواه

  • تصویر آواتار
    س-حق نیاز ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
    متاسفانه اینستاگرام امکان پرداخت را فقط برای اپلیکیشن قرار داده است و امکان پرداخت از طریق نسخه ی وبسایت را نمی دهد.

فرم ارسال نظرات کاربر