قیمت بیت کوین، در حالی که معاملات نفت خام دچار رکود شد و به زیر صفر دلار سقوط کرد، دچار یک تغییر جزئی و به 6850 دلار رسید. برای آگاهی از مطالب بیشتر در مورد این خبر و تاثیر افت قیمت نفت بر قیمت بیت کوین تا پایان این مقاله با تراپی همراه شوید.

بیشتر بخوانید :

سقوط ارزش بیت کوین

نوسانات ارز بیت کوین

گزارشات مربوط به کاهش قیمت نفت

پیشتر نیز توسط Cointelegraph گزارش شد که ماه می 2020 قراردادهای آینده نفت خام WTI به بیش از 100 درصد کاهش یافته است و قیمت آن در بدترین حالت ممکن به 37.63 دلار کاهش یافته است. این اتفاق در گذشته هرگز رخ نداده است.

قرارداد نفت خام WTI ماه ژوئن با تاریخ انقضا 19 مه نیز تقریبا 20٪ کاهش یافت و به 20.43 دلار در هر بشکه رسید و Barclays IPATH ETN نیز به 3.50 دلار کاهش یافت.

تاثیر افت قیمت نفت بر قیمت بیت کوین

کمتر از یک ماه پیش ، اوپک و روسیه با توافق برای کاهش تولید 9.7 میلیون بشکه در روز در تاریخ 1 مه ، جنگ نفتی خود را به پایان رساندند ، اما در این مرحله هیچگونه اطمینانی با الهام از این معامله، به احتمال زیاد وجود نخواهد داشت.

نتایج افت قیمت نفت چگونه پیش بینی میشود؟

افت شدید قیمت نفت خام نشان میدهد که اقتصاد جهانی علیرغم رشد مجددی که در Dow و S&P 500 در 3 هفته گذشته داشته است ، همچنان آسیب پذیر است.

سقوط قیمت نفت در معاملات آتی آن همچنین تاثیر کرونا ویروس همهگیر را بر تقضای جهانی برای نفت از جمله صنعت هواپیمائی، کشتیرانی، پروژههای ساخت و ساز پررنگتر میکند و گوئی این تقاضاها به بن بست خواهد رسید.

این وضعیت بیشتر توسط تولیدکنندگان در سراسر جهان تشدید میشود و آنان همواره نگرانند که منابع انرژی مورد نیاز آنها محدود شده و در دسترس شان نباشد.

مسئلهی نگران کنندهتر این است که بین قراردادهای ماه می و ژوئن اختلاف نظر وجود داشته باشد و برخی از تحلیلگران معتقدند که این امر میتواند به عنوان یک سیگنال نزولی تعبیر شود زیرا معامله ران میترسند که در آینده جایی برای تحویل نفت خام پیدا نکنند.

در حالی که سقوط امروز قیمت نفت در معاملات آتی WTI تکان دهنده و بیسابقه است ، قرارداد ماه ژوئن WTI و نفت خام برنت بالاتر از 20 دلار است. در همین حال ، بازارهای سنتی در روز دوشنبه سرخ بسته شدند، اما بعد از ساعتها معاملات Dow و S&P 500 مثبت شده و به ترتیب 0.52٪ و 0.58٪ افزایش یافتند.

تاثیر افت قیمت نفت بر قیمت بیت کوین

بسیاری از سرمایه گذاران ارز دیجیتال و به ویژه بیت کوین نگران این مسئله هستند که با افت قیمت نفت، قیمت بیت کوین چه تغییری خواهد کرد؟

قیمت بیت کوین (BTC) نیز به دلیل انحراف معاملات WTI و در زمان ثبت معاملات ارز دیجیتال ، به اندازهی 4.23 درصد تغییر کرد و به قیمت 6820 دلار معامله شد. با شروع کاهش قیمت نفت ، قیمت بیت کوین پس از عدم موفقیت در غلبه بر 7 هزار و 277 دلار در آخر هفته ، به کمتر از 7 هزار و 200 دلار کاهش یافت.

تاثیر افت قیمت نفت بر قیمت بیت کوین

پس از اینکه بیت کوین قیمت 7000 دلاری خود را از دست داد، قیمت آن به 6،850 دلار کاهش یافت و در حال حاضر معامله گران در تلاشند که این قیمت بیت کوین حفظ شود و حتی افزایش هم پیدا کند.

بسیاری از طرفداران سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده سریعا اظهار داشتند كه عرضه تحت پوشش بیت کوین مزایای بسیاری را در در مقایسه با چاپ بی حد و حصر دلار آمریكا و استخراج بی پایان نفت در بر داشته است.

سخن آخر

چنانچه اخبار روز را پیگیری میکنید، قطعا متوجه شدهاید که قیمت نفت خام به شدت کاهش یافته است و این کاهش قیمت تا کنون به سابقه بوده است. به دنبال انتشار خبر تاثیر افت قیمت نفت بر قیمت بیت کوین مقالاتی نیز منتشر شده مبنی بر کاهش قیمت بیت کوین.

با کاهش قیمت نفت، تاثیر رکونا ویروس بر رکود افتصاد جهانی نیز پررنگتر شد و به دنبال آن شاهد تغییر قیمت ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین هستیم. که به این ترتیب تاثیر افت قیمت نفت بر قیمت بیت کوین اینگونه بوده است که قیمت بیت کوین نیز چند درصد کاهش یافته است. علاقهمندان به فعالیت در حوزه ارز دیجیتال و سرمایه گذاران نیز برای این کاهش قیمت نگران هستند و تلاش میکنند که نه تنها قیمت بیت کوین ثابت بماند، بلکه افزایش هم پیدا کند.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. امید است مطالبی که گفته شد برای شما مفید واقع شده باشد.

تاریخ انتشار 07 اردیبهشت 1399
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر