قطعا افرادی که به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه مند هستند، می دانند که صرافی ها نقش اصلی را در تبادلات ارزهای دیجیتال دارند. به طور مثال اگر بخواهی ارز دیجیتال بخرید یا اگر بخواهید ارزهای دیجیتال خود را تبدیل کنید، باید از طریق صرافی ها این کار را انجام دهید و نکته ی مهمی که وجود دارد این است که آن صرافی باید معتبر باشد. برای این منظور ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا شما عزیزان را با صرافی های نامعتبر آشنا کنیم تا با اطلاعات کافی در این زمینه برای خرید و فروش اقدام کنید. با تراپی همراه شوید.

بیشتر بدانید : با صرافی بیتفینکس آشنا شوید

چرا به یک صرافی، صرافی نامعتبر گفته می شود؟

همانطور که می دانید صرافی های ارز دیجیتال در سراسر دنیا بسیار زیاد هستند، اما برخی از آن ها مراحل وریفای را برای ایرانیان قدری سخت کرده اند. به همین دلیل بهتر است که ایرانیان از صرافی های کشورهای آسیایی برای انجام معاملات خود استفاده کنند.

صرافی های نامعتبر

پیش تر گفتیم که قبل از انتخاب یک صرافی برای انجام معاملات ارز دیجیتال باید ابتدا از اعتبار آن صرافی اطمینان حاصل کنید، چرا هکرها تا کنون توانسته اند از صرافی های زیادی میلیون ها دلار ارز سرقت کنند.

اگر وب سایت مربوط به صرافی ها از امنیت سایبری برخوردار نباشند، به راحتی مورد حمله ی هکرها قرار می گیرند و لازم است که صرافی ها از سیستم CER برخوردار باشند. این یک سد دفاعی محکم در برابر حمله ی هکرها می باشد.

به این ترتیب چنانچه یک صرافی از امنیت سایبری کافی برخوردار نباشد، به آن یک صرافی ناامن گفته می شود.

و از آن جا که صرافی های ارز دیجیتال مسئول نگهداری دارایی سرمایه گذاران می باشد و نگهداری اطلاعات شخصی کاربران بر عهده ی آن ها می باشد، امنیت یک صرافی و شناسایی یک صرافی معتبر از یک صرافی نامعتبر امری ضروری است.

شاید بپرسید که امنیت یک صرافی را چه چیز هایی تعیین می کند؟ برای دریافت پاسخ این سوال در ادامه همچنان با ما همراه باشید.

امنیت یک صرافی به چه معناست؟

امنیت یک صرافی به امنیت سرور آن بستگی دارد و امنیت سرور به گواهینامه های SSL/TLS ، امنیت پورت ها، کوکی ها و ... بستگی دارد.

در واقع زمانی که هکرها بتوانند تنها به یک بخش از سرور آسیب برسانند، این می تواند به اندازه ی کافی برای کلیه ی اجزای سرور خطرناک باشد و خسارات بسیار زیادی را به آن وارد کند که این به عنوان یکی از عوامل نا امنی صرافی ها به حساب می آید.

یکی از جنبه های دیگر امنیت صرافی، مربوط است به امنیت ورود به سایت. به طور مثال اگر برای ورود به سایت هیچ کد کپچایی وجود نداشته باشد، هکرها می توانند به راحتی رمز عبور کابران را کشف و حساب کاربران را هک کنند. همچنین وجود کد تائید دو مرحله ای می تواند از هک حساب کاربر به شدت جلوگیری کند.

صرافی های نامعتبر

صرافی های نامعتبر و معتبر

طبق تحقیقاتی که انجام شده است و بر اساس فاکتورهای مشخصی، به صرافی های ارز دیجیتال نمره دهی شده است تا به این ترتیب بتوانند صرافی های نامعتبر را از صرافی های معتبر تشخیص دهند. بر این اساس صرافی های نامعتبر مشخص شدند که عبارتند از :

  • Ziaf
  • Bithumb
  • Coincheck

طبق فاکتورهای مشخص شده، این سه صرافی از 10، نمره ی 5 را کسب کرده اند. و امن ترین صرافی های ارز دیجیتال عبارتند از :

  • BitMex
  • Kraken
  • Coinbase Pro
  • Binance

که از میان این صرافی ها، Kraken توانسته است نمره ی بالای 9 کسب کند.

سخن آخر

در این مقاله شما عزیزان را با صرافی های معتبر و نامعتبر آشنا کردیم و گفتیم اعتبار یک صرافی بیشتر مربوط به سرور آن می باشد. صرافی ها بر اساس یک سری فاکتورهای مشخص رتبه بندی می شوند و با توجه به رتبه ای که کسب می کنند، به عنوان یک صرافی معتبر یا بالعکس شناخته می شوند.

اما به طور کلی، منحای امنیت یک صرافی، بزرگ ترین اشتباهی که کاربران و سرمایه گذاران ارز دیجیتال مرتکب می شوند این است که می خواهند از صرافی به عنوان کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنند، در حالی که این کار کاملا اشتباهی است و امنیتی که یک کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری دارد، بسیار بیشتر از امنیت صرافی های امن است، چرا که با داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری مثل لجر نانو اس، شما کنترل دارایی خود را در دست دارید. بنابراین توصیه می شود که یک کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال تهیه کنید.

ما در تیم تراپی، کیف پول های ارز دیجیتال سخت افزاری را برای شما ارائه کرده ایم که برای تهیه آن می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمائید.

برای درخواست خرید کیف پول ارز دیجیتال، کلیک کنید!

تاریخ انتشار 02 امرداد 1399
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر