دوستان چنانچه علاقه مند به مهاجرت به ترکیه هستید پیشنهاد ما این است که تا پایان این مقاله همراه ما باشید. دراین مقاله برای آشنایی هر چه بیشتر شما با کشور ترکیه و هر آنچه لازم است تا درباره ی مهاجرت به ترکیه بدانید را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

آشنایی با کشور ترکیه برای مهاجرت به ترکیه

در کشور ترکیه مکان های بسیار جذابی برای تفریح وجود دارد که می توانید از آنها دیدن نمائید و از آن ها لذت ببرید. به طور مثال : ساحل های شنی و دریاهای پاک و زیبا همچنین منظره های بسیار زیبا و به یادماندنی در این کشور وجود دارد که بسیار خیره کنند هستند که از تماشای آن ها بسیار لذت خواهید برد. در این جا برخی از مهم ترین مکان های عمومی در این کشور را برای شما ذکر خواهیم کرد که در صورت سفر به این کشور، پیشنهاد می شود که حتما از این مکان ها دیدن نمائید.

مکان های دیدنی ترکیه : آلانیا - آنتالیا - آیوالیک - بلک - بدروم - کاپادوکیا - چسمه - فتیه- استانبول - آنتالیا - کمر- کوشاداسی- مارماریس - اودوینیز - الیمپوس - پوموککلای و ...

مکان های تاریخی کشور ترکیه

در کشور ترکیه برای دوستداران تاریخ مکان های تاریخی بسیار جذابی دارد. تمدن های آناتولی باستان مانند هیت، لدی ها و اورارتوس علامت های خود را در آناتولی مرکزی گذاشتند و بسیاری از آنها در موزه ها و حفاری های شهر باستانی در داخل و اطراف آنکارا دیده می شود. یونانی های باستان نیز در ترکیه جنوبی و غربی سکونت داشته اند شده اند، در ترکیه همچنین نشان ها و علائم عثمانی های مسلمان که کمتر از 100 سال پیش در آن جا حکومت می کردند، دیده می شود. بهترین نمونه هایی از مساجد عثمانی به ویژه در استانبول دیده می شود.

مهاجرت به ترکیه

موقعیت جغرافیایی کشور ترکیه

ترکیه بر روی شبه جزیره آناتولی واقع شده است و از سه طرف با دریاها و از یک طرف با کوه ها احاطه شده است که این باعث شده است تا دراین کشور تنوع آب و هوایی بسیاری وجود داشته باشد و همچنین شما شاهد مناظر و چشم اندازهای زیبایی در این منطقه خواهید بود که در هیچ جای دنیا پیدا نخواهد شد.

فعالیت ها ورزشی در کشور ترکیه

کشور ترکیه، با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد، کشوری است که امکان انجام تمام فعالیت های ورزشی در آن وجود دارد. از جمله این فعالیت ها عبارتند از : پاراگلایدر در دریای مرده، غواصی در آنتالیا، قایقرانی در رودخانه کور، قایقرانی در خط ساحلی آبی، کوهنوردی در کوه آرارات و شکار در پارک های ملی ترکیه، امکان بازی گلف، اسکی در کوه های برف گرفته، وجود چشمه های آب گرم و اسپا ها و پارک های بسیار زیبا.

فرهنگ کشور ترکیه

یک از مهم ترین موتردی که باید  قبل از مهاجرت به ترکیه و یا هر کشور دیگر در مورد آن اطلاع کافی داشته باشید، فرهنگ آن کشور است. فرهنگ ترکیه یک فرهنگ ترکیبی است که به واسطه ی تاریخ غنی این کشور ایجاد شده است. سرزمین های اصلی ترک ها آسیای مرکزی است که در کنار چین قرار دارد. آن ها بیش از هزار سال پیش  به دلایل مختلف مجبور به حرکت به سمت غرب شدند. در مسیر آناتولی، آن ها با تمدن های چینی، هند، شرق، اروپای شرقی و آناتولی ارتباط برقرار کردند و فرهنگ امروز ترکیه از هر یک از این فرهنگ ها انگیزه گرفته است و ترکیبی از این فرهنگ ها می باشد.

مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه

آنچه که شما عزیزان برای سفر به کشور ترکیه باید بدانید
بسته به این که هدف شما از سفر به این کشور چیست، و چه مدت زمانی قصد اقامت در آن جا را دارید، به انواع مختلف ویزا نیاز خواهید داشت. در ادامه در مورد این ملزومات مطالبی را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

مهم نیست که اهل کجا هستید، در هر حال شما برای سفر به ترکیه باید یک گذرنامه معتبر از کشور مبدا خود داشته باشید. پاسپورت شما نیز باید حداقل 90 روز اعتبار داشته باشد.

مسئله ای که در اینجا مهم است این است که، آیا برای سفر، به ویزای ترکیه نیاز دارید یا نه؟ برای پاسخ به این سوال باید به شما بگوئیم که این بستگی دارد به کشور مبدا، مدت زمان اقامت و دلایل سفر شما. بسیاری از کشورها موافقت نامه هایی که مربوط به اخذ ویزا می باشد را امضا کرده اند که به شهروندان خود اجازه می دهد تا بدون داشتن ویزا به مدت 3 ماه به ترکیه سفر کنند. بعضی از ملیت هایی که از اخذ ویزا معاف نیستند می توانند ویزای خود را در زمان ورود به ترکیه دریافت کنند.

فرایند مهاجرت به ترکیه

قبل از اینکه کشور خود را به مقصد ترکیه ترک نمائید، می بایست از کلیه مدارک لازم برای مهاجرت به ترکیه اطلاعات کامل داشته باشید. همچنین باید این را هم بداند که اگر برای کار، تحصیل و یا زندگی به ان کشور سفر می کنید، نیاز به مجوز های مخصوص به هر کدام از آن ها دارید. در ادامه به برخی از این مجوزها اشاره خواهیم کرد.

  • ویزا : درخواست ویزا به سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشور خودتان. قبل از مهاجرت به ترکیه اطمینان حاصل کنید که این کار را به درستی انجام داده اید. ممکن است چند ماه طول بکشد تا مقامات ترکیه پرونده شما را بررسی کنند. و چنانچه در مورد ویزای خود به سوال یا مشکلی برخورد کردید، می توانید سوال خود را با مقامات سفارت مطرح نمائید.
  • مجوز کار و اقامت - اگر شما قصد دارید در ترکیه زندگی کنید، باید مجوز اقامت کسب کنید و اگر قصد کار کردن در این کشور را هم دارید، به مجوز اقامت و اجازه کار، هر دو با هم نیاز خواهید داشت. برای این منظور شما می بایست به سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشور خود درخواست مجوز اقامت و کار دهید.

ویزای ترکیه: انواع ویزا و شرایط درخواست

ویزای تجاری

دریافت این نوع ویزا شبیه به ویزای توریستی است. ویزای کسب و کار معمولا به مدت 90 روز صادر می شود و برای ورود مجدد معتبر خواهد بود. اگر شما به یک ویزای تجاری نیاز دارید، به یک کسب و کار در ترکیه نیز نیاز خواهید داشت و نیز توسط کارفرمای شما باید یک نامه یا سند متناسب با کسب و کار شما برای دریافت ویزا، ارائه شود.

ویزای دانشجویی

دانش آموزان تنها می توانند برای ویزای خود پس از ثبت نام در یک دانشگاه، مدرسه یا کلاس زبان ترکی، که توسط وزارت آموزش و پرورش ترکیه به رسمیت شناخته می شوند، درخواست کنند. برای درخواست ویزای دانشجویی، و جهت تأیید ثبت نام، یک مدرک از محلی که ثبت نام خود را در آن جا انجام داده اید، نیاز دارید. پس از ورود به ترکیه، شما مجاز به ثبت نام در اداره ی پلیس محلی در آن کشور به مدت 30 روز هستید. پس از آن برای شما مجوز اقامت صادر خواهد شد.

مهاجرت به ترکیه

ویزای اقامت

اگر قصد اقامت در کشور ترکیه را دارید حداقل از دو ماه قبل از عزیمت می بایست به کنسولگری ترکیه درخواست خود را اعلام نمائید زیرا فرایند پردازش و صدور ویزا ممکن است مدت زمان زیادی به طول بیانجامد.

 توجه داشته باشید که : در صورت داشتن ویزای اقامت در ترکیه مجاز به کار در ترکیه نیستید، بنابراین  پیش بینی های مالی لازم در زمینه ی مسائل مالی خود را قبل از ورود به کشور ترکیه انجام دهید.

ویزای کاری

حداقل دو ماه قبل از عزیمت، برای سفارت و کنسولگری ترکیه برای ویزای کار درخواست دهید. هم زمان، کارفرمای شما باید مستندات خاصی را به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه (MLSS) ارسال کند. این وزارتخانه لیستی به روز شده از این اسناد را در وب سایت خود قرار می دهد و فرایند صدور ویزای کار آغاز می شود و ظرف مدت 90 روز کاری، مدارک شما را مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهند داد. هنگامی که درخواست شما مورد تایید قرار گرفت، شما می بایست مجوز کار و هزینه های پردازش ویزا را پرداخت نمائید.

ویزا تحقیق

محققان برای انجام حفاری هایمربوط به مسائل باستان شناسی باید درخواست خود را به سفارت یا کنسولگری ترکیه ارسال کنند. اعضای تیم تحقیق و رهبران باید 7 نسخه از فرم های درخواست خود و عکس های گذرنامه های خود را ارسال نمایند. برنامه های کاربردی آنها برای بازبینی به ترکیه ارسال می شود. پس از تکمیل و تأیید درخواست ها، هزینه پردازش درخواست پرداخت می شود.

محققانی که تحقیقات علمی انجام می دهند و فعالیت آن ها مربوط به مسائل حفاری معادن و از این قبیل فعالیت ها نمی باشد فقط باید به کنسولگری یا سفارت ترکیه با مواد درخواستی استاندارد مراجعه کنند. در این مورد، یک نامه از یک موسسه پژوهشی در ترکیه که آن نوع پژوهش را حمایت می کند، جایگزین نامه اشتغال یا دعوت نامه می شود. برای دریافت این نامه، پیشنهادات پروژه خود را به وزارت فرهنگ و ارشاد ترکیه ارسال کنید. اگر پیشنهاد شما تایید شده باشد، نامه ی درخواستی شما توسط ایمیل برای شما ارسال می شود.

ویزای فیلم

اگر قصد دارید یک پروژه تجاری یا مستند سازی در کشور ترکیه انجام دهید، باید درخواست خود را برای وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه ارسال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با وزارت تماس بگیرید. بنابراین شما نمی توانید برای ویزای مربوط به فیلم از طریق کنسولگری یا سفارت ترکیه درخواست خود را اعلام نمائید..

باید بدانیدکه : گردشگران فیلمبرداری شخصی برای مقاصد غیر تجاری به این ویزا نیاز ندارند.

E-Visa ترکیه چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

همانطور که می دانید برای سفر به کشور های خارجه نیاز به یک ویزا داریم . این نوع ویزاها معمولا ویزاهای کاغذی هستند. اما امروزه نوع دیگری از ویزا نیز معرفی شده است که به صورت آنلاین آن را دریافت خواهید کرد که به آن ویزای الکترونیکی E-Visa نیز گفته می شود. e-Visa دارای مزایایی است که از مهم ترین مزایای آن می توان به آسان و ارزان بودن آن اشاره کرد. همچنین به جای اینکه ساعت ها در فرودگاه برای درخواست ویزا معطل شوید، می توانید درخواست خود را ظرف مدت حداقل 15 دقیقه با در خواست آنلاین e-Visa کامل نمائید.

از اینکه تا پایان این مقاله مارا همراهی کردید از شما عزیزان بسیار سپاسگزاریم. شما می توانید هر گونه سوال یا مشکلی را با همکاران ما در تیم تراپی در میان بگذارید.

 

تاریخ انتشار 27 امرداد 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر