یوتیوب (YouTube) یکی از وب سایت های بسیار معروف در بین کاربران اینترنتی است که در آن می توانند انواع ویدئو را تماشا کنند. این ویدئو ها می تواند فیلم های آموزشی یا انیمیشن ها و سایر فیلم های سینمائی باشد. همچنین شما می توانید فیلم در این وب سایت اپلود نمائید و آن را با دیگر بازدیدکنندگان سایت به اشتراک بگذارید. اما آیا می دانید که چنانچه عضو یوتیوب (YouTube) شوید، می توانید به کسب درآمد بپردازید؟ در این مقاله قصد داریم تا نحوه ی کسب درآمد از یوتیوب را برای شما عزیزان آموزش دهیم. لطفا تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

کسب درآمد از یوتیوب

 

کسب درآمد از یوتیوب (YouTube)

مرحله ی اول : ابتدا شما می بایست یک اکانت در یوتیوب (YouTube) بسازید.

  • به منظور کسب درآمد از یوتیوب ، برای شروع می بایست یا یک اکانت در یوتیوب بسازید و یا می توانید با استفاده از اکانت Gmail خود لاگین نمائید. توجه نمائید که یک نام کاربری انتخاب کنید که به آسانی به خاطر سپرده شود. به این ترتیب بازدیدکنندگانی که ویدئوهای شما تماشا می کنند، در دفعات بعد که به این سایت مراحعه می کنند، بسیار ساده تر شما را به خاطر خواهند آورد. این باعث می شود که شما شانس بشتری برای داشتن بازدیدکنندگان بیشتر داشته باشید. پس نام کاربری خود را ساده اما جالب انتخاب نمائید.
  • یک طرح یا یک برنامه ایجاد کنید. با یک ایده شروع کنید و به دقت در مورد آنچه می خواهید در کانال خود از مطالب قرار دهید بیاندیشید. در انتخاب نام کانال خود به خوبی دقت نمائید چرا که این جزئی از برند شما خواهد شد. بنابراین نامی را برگزینید که به نوع فعالیت شما مرتبط بوده و شما را به خوبی توصیف کند. شما همچنین می بایست یک گروه از تاپیک های مختلف از علاقه مندی های خود ایجاد نمائید. برای مثال یک گروه از عنوان های مختلف را برای شما آورده ایم :
    • کمدی
    • بازی
    • سفر
    • فیلم و انیمیشن
    • اخبار و سیاست
  • کلمات کلیدی اضافه کنید. این باعث می شود که افراد شما را بهتر و آسان تر پیدا کنند.

مرحله ی دوم : محتوای قوی و ارزشمند ایجاد کنید.

  • بخش تولید محتوا، یکی از مهم ترین بخش های این آموزش می باشد. سعی کنید که به طور منظم و پیوسته محتواهای ارزشمندی را آپلود کنید. این باعث می شود تا بازدیدکنندگان بیشتری را برای خود حفظ کنید و اعضای بیشتری را به کانال خود جذب کنید. از طرفی یوتیوب تمایل دارد که با کاربرانی کار کند که به طور منظم و پیوسته محتوا روی کانال آپلود می کنند، به این ترتیب شما شانس تبدیل شدن به یکی از اعضای یوتیوب را پیدا خواهید کرد.
  • محتوای باکیفیت و ارزشمند تولید کنید. تلاش کنید که محتواهای شما بی نقص باشد. در غیر این صورت  شما بازدیدکننده زیادی نخواهید داشت. به طور مثال برای ایجاد ویدئوهای با کیفیت، پیشنهاد می شود تا از دوربین DSLR استفاده کنید. همچنین برای داشتن محتوای بهتر، بهتر است که از نرم افزارهای ادیت ویدئو مثل : Final Cut X, AVS, Adobe Premiere   و... استفاده کنید. سعی کنید که در ویدئوهای خود از یک لوگوی زیبا و جذاب و یا واترمارک استفاده کنید این باعث می شود که محتوای ایجاد شده ظاهر جذاب تری داشته باشد و بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جذب کند. پس همیشه به یاد داشته باشید که:
    •  محتوا مهم ترین چیز است.
    • باید برای زیاد شدن تعداد بازدیدکنندگان خود قدری انتظار بکشید و صبور باشید.
    • به هیچ عنوان از محتواهای دیگر کپی برداری نکنید.

مرحله ی سوم : تلاش کنید تا بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت کانال خود جذب کنید تا بتوانید کسب درآمد از یوتیوب داشته باشید.

  • برای کسب درامد از یوتیوب شما می بایست در ابتدای امر بتوانید یک کانال جذاب ایجاد کنید که افراد برای بازدید از آن اشتیاق داشته باشند.
  • شما می بایست ویدئوهای خود را به اشتراک بگذارید. ویدئوهای جذاب ایجاد کنید و آن ها را در فیسبوک، توئیتر یا در یک بلاگ، به اشتراک بگذارید.  هر چه ویدئوی شما در رسانه های اجتماعی بیشتر دیده شود بسیار خوب است.

کسب درآمد از یوتیوب

مرحله چهارم : برای پذیرش در برنامه ی پارتنر یوتیوب ، درخواست دهید.

شرایط درخواست پذیرش برای برنامه ی پارتنر یوتیوب

  • داشتن بیش از 5000 مشترک
  • آپلود ویدئو به طور منظم برای مشترکین خود و برای بیش از 50000کانال دیگر

مرحله ی پنجم : کار با برنامه ی پارتنر یوتیوب را یاد بگیرید. به طور مثال نحوه ی استفاده از ابزارهای آن و ادیت ویدئوها و نیز تبلیغات درامد زا را بدانید.

نحوه ی انجام پرداخت ها

  1. به اکانت خود وارد شوید.
  2. به صفحه ی تنظیمات گوگل اکانت بروید.
  3. به بخش تنظیمات پرداخت بروید.
  4. وارد بخش update tax information شوید.
  5. در اینجا آدرس فیزیکی برای پرداخت را وریفای کنید و پس از آن یوتیوب برای شما یک پین کد به ایمیلتان ارسال می کند. پس از آن پین کد را به صورت آنلاین وارد کنید تا آدرس شما وریفای شود.
  6. در این مرحله، روش پرداخت را انتخاب نمائید.

مرحله ی ششم: Google AdSense را برای خود تنظیم کنید.

درآمد شما و وضعیت مالی شما در اکانت Google AdSense ثبت می شود. بنابراین می بایست برای خود Google AdSense بسازید که به صورت رایگان است.

توجه کنید که :
برای کسب درآمد از یوتیوب ، یوتیوب، تبلیغات مختلفی را در کنار ویدئوی شما قرار می دهد. زمانی که آن تبلیغ به واسطه ی دیده شدن محتوای شما، بازدید می شود، شما از آن تبلیغ، بر اساس ارزش تبلیغ، کسب درامد خواهید کرد.

عزیزان همراه، با مقاله ای دیگر با موضوع " کسب درآمد از یوتیوب" در خدمت شما عزیزان بودیم، امید است که از مطالب ارائه شده لذت کافی را برده باشید. 

 

 

 

تاریخ انتشار 25 امرداد 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
نظرات کاربران
  • تصویر آواتار
    Abolfazl ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
    خب برای ثبت Google Adsense ایرانی تحریم هستند لطفا راهی برای این موضوع قرار بدین

  • تصویر آواتار
    ابراهیم مروتی ۲۶ تیر ۱۴۰۰ به این نظر پاسخ دهید
    سلام.مفید بود.ممنون.من تازه میخوام یه اکانت یوتیوب راه‌اندازی کنم برای کسب درآمد.میشه مشورت کنم باهاتون و راهنماییم کنید لطفا

  • تصویر آواتار
    فاطمه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ به این نظر پاسخ دهید
    سلام ممنون ببخشید یه مطلب رو متوجه نشدم یعنی ما هم باید به یوتیوب پول بدیم؟؟؟؟

  • تصویر آواتار
    مهدی خاکی ۱۴ دی ۱۴۰۰ به این نظر پاسخ دهید
    سلام، قانون ساخت و جمع اوری محتوای ویدعو برای یو تیوپ چجوریه؟

فرم ارسال نظرات کاربر