هرگاه با هر هدفی قصد سفر به کشوری دیگر می‌کنیم، ابتدا برای رزرو بلیط، پیدا کردن هتل ارزان قیمت و مناسب و رزرو هتل،ویلا یا آپارتمان در آن کشور برنامه‌ریزی می‌کنیم. همچنین می‌دانیم که برای رزرو بلیط هواپیما یا هتل و... باید امکان پرداخت هزینه‌ها به صورت بین المللی وجود داشته باشد، بنابراین چنانچه امکان پرداخت هزینه برای خودمان وجود نداشته باشد ترجیح می‌دهیم از شرکت‌های پرداخت‌های ارزی فعال در این زمینه کمک بگیریم. اما گاهی اتفاق می‌افتد که به دلایل مختلف برنامه‌های ما آن طور که انتظار داریم، پیش نمی‌رود و ناچاریم از سفر کردن صرفه نظر کنیم و اولین کاری که باید انجام دهیم این است که کلیه‌ی موارد رزرو شده را آزاد نمائیم، مثلا پرواز را کنسل کنیم و ... آیا می‌دانید چگونه؟ آیا در این مواقع برای بازگشت هزینه‌های خود نگران می‌شوید؟ پس در این مقاله با تراپی همراه شوید تا برای شما نحوه لغو ،کنسل کردن و تغییر زمان پروازهای خارجی را بیان کنیم.  

نحوه لغو یا کنسل کردن و تغییر زمان پروازهای خارجی

به منظور تغییر زمان پروازهای خارجی اول از همه این را بدانید که شما تنها به مدت ۲۴ ساعت بعد از رزرو بلیط می‌توانید آن را کنسل کنید. بر اساس دپارتمان حمل و نقل ایالات متحده، شما می‌توانید بلیط‌های غیر قابل استرداد را کنسل کنید و کل هزینه‌ی آن را از هر کلیه موسسات رزرو هوایی در ایالات متحده، بدون هیچ هزینه‌ای برای کنسل یا هیچ جریمه‌ای، پس بگیرید، البته اگر ۷ روز مانده به پرواز اقدام نمائید و ۲۴ ساعت از رزرو بلیط گذشته باشد.

برای تغییر زمان پروازهای خارجی، شما همچنین می‌توانید پرواز خود را بدون پرداخت جریمه تغییر دهید، اما اگر در این مدت تغییر هزینه‌ای اتفاق افتاده باشد، باید آن را بپردازید. نکته‌ی جالبی که وجود دارد این است که خطوط هوایی آمریکا، در این زمینه قوانینی را مشخص کرده است که به شما اجازه می‌دهد که یک بلیط را در حالت hold برای ۲۴ ساعت رزرو کنند، قبل از اینکه هزینه‌ای را برای آن بپردازند. اما چنانچه بلیطی را در حالت در حالت hold رزرو نکرده‌اید، شانس کنسل نمودن آن در مدت زمان ۲۴ ساعت را از دست خواهید داد.

تغییر زمان پروازهای خارجی

بعد از گذشت ۲۴ ساعت از رزرو بلیط، بازگشت هزینه بسته به نوع خطوط هوایی که در آن بلیط رزرو می‌کنید، متفاوت است. اگر نوع بلیطی که رزرو کرده‌اید از نوع غیرقابل برگشت باشد و شما بعد از ۲۴ ساعت آن را کنسل کنید، باید ۱۲۵ دلار یا بیشتر برای آن بپردازید، که البته این بستگی دارد به نوع خط هوایی.

با این وجود، راه‌ها و قوانین مختلفی برای لغو یا کنسل بلیط وجود دارد و بسته به آنها هزینه‌ها متغیر است. خطوط هوایی مانند شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی، مبالغی را به هزینه بلیط شما اضافه می‌کنند و در عوض به شما این امکان را می‌دهند تا به طور رایگان هر زمان که مایلید پرواز خود را تغییر دهید. یا به عنوان مثالی دیگر خطوط هوایی آلاسکا به شما این اجازه را می‌دهد تا به طور رایگان ۶۰ روز قبل از خروج، پرواز خود را به طور رایگان کنسل کنید. برخی از شرکت‌های هواپیمایی مانند Southwest به شما امکان تغییر و لغو پروازها را تقریبا هر زمان که دوست دارید، می‌دهد، اما به جای بازپرداخت، در طول یک سال شما را از مزایای دیگری در زمینه رزرو بلیط در آینده بهره‌مند می‌سازد. بنابراین توصیه می‌شود قبل از اینکه بلیط رزرو کنید، خط مشی‌های خطوط هوایی را به دقت مطالعه و بررسی کنید.

به این ترتیب شما عزیزان متوجه شدید که اولا هنگام رزرو بلیط خوب دقت کنید و مطمئن شوید که برای چه تاریخی می‌خواهید رزرو بلیط را انجام دهید. اما چنانچه به هر دلیل در انتخاب زمان رزرو بلیط اشتباه کرده باشید یا از انجام سفر منصرف شده باشید، برای لغو یا کنسل کردن بلیط باید قوانین خطوط هوایی که از طریق آن قصد سفر داشته اید، آگاهی کامل داشته باشید. به این ترتیب با مشکلات زیادی در زمینه‌ی لغو پرواز و بازگرداندن هزینه‌ها مواجه نخواهید شد.

همراهان همیشگی تراپی، در صورتی که شما عزیزان نیز قبلا در زمینه‌ی رزرو بلیط و لغو یا کنسل کردن آن تجربیاتی مفید داشته‌اید، لطفا از طریق کامنت‌ها با دیگر دوستان در میان بگذارید.

گرامیان در صورتی که سوال یا مشکلی در این زمینه دارید، می‌توانید از طریق تماس تلفنی آن را با ما در میان بگذارید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 26 اسفند 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر