همانطور که می‌دانید برای سفر به ایالات متحده باید ویزا تهیه کنید. برای اهداف مختلف سفر نیز چند نوع ویزا وجود دارد. به طور مثال ویزای TN ، ویزای F-1 ، ویزای ویزیتور B-1 و ... نیاز است تا بتوانید به ایالات متحده سفر کنید. در این مقاله نیز قصد داریم نوع دیگری از انواع ویزای ایالات متحده را برای شما معرفی کنیم به نام ویزای H-1B آمریکا . با تراپی همراه شوید.

با ویزای H-1B آمریکا آشنا شوید

ویزای H-1B آمریکا فرصتی را برای متخصصان خارجی فراهم می‌کند تا بتوانند در در ایالات متحده به کار و فعالیت بپردازند. در واقع شرایط متقاضیان کار از خارج از ایالات متحده، توسط کارفرمایان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که واجد شرایط کار در آن کشور باشند می‌توانند با در دست داشتن ویزای H-1B آمریکا به طور موقت برای کار در ایالات متحده استخدام شوند. در حقیقت متقاضیان بر اساس مهارت‌های خود شانس کار در این کشور را به دست خواهند آورد.

ویزای H-1B آمریکا

بر اساس قوانین و مقرارت USCIS بررسی می‌شود که آیا فرد متخصص که متقاضی کار در ایالات متحده می‌باشد، واجد شرایط دریافت ویزای H-1B آمریکا هست یا نه.

فرایند دریافت ویزای H-1B آمریکا

کارفرمایی که در ایالات متحده امریکا ساکن است و واجد شرایط است و تمایل دارد نیروی متخصص خارجی استخدام کند باید درخواست ویزای H-1B آمریکا بدهد و یک مدرک درخواست نیروی کار دریافت کند و در USCIS یک ویزای H-1B آمریکا را به ثبت برساند.

پس از آنکه به درخواست متقاضی کار برای دریافت ویزای H-1B آمریکا پاسخ مثبت داداه شد، فرد متقاضی باید فرم G-28 را ارائه دهد، در حالی که تمامی بخش‌های آن را به درستی پر کرده باشد.

کارفرما در ایالات متحده باید فرم ETA-9035 که فرم درخواست وضعیت کار می‌باشد را پر کند و ارائه دهد.

کارفرما قبل از تشکیل فرم I-129 باید تأییدیه درخواست شرایط کار را دریافت کرده باشد. پس از دریافت تأییدیه ، کارفرما موظف است فرم I-129 (دادخواست برای نیروی غیر مهاجر) ، به علاوه هزینه تشکیل پرونده ، مستندات تکمیلی و درخواست تأیید شده برای صدور گواهینامه کار را ارائه دهد.

ملزومات دریافت ویزای H-1B آمریکا

ملزومات مربوط به شغل و موقعیت فرد متقاضی

فرد متقاضی برای کار در ایالات متحده باید در زمینه‌ی خاصی تخصص داشت باشد و مدرک حداقل لیسانس ارائه دهد.(البته در برخی از شرایط ممکن است به مدرک لیسانس نیازی نباشد.) اما در کل فرد باید از تخصص کافی در رشته ی تخصیلی خود برخوردار باشد.

نمونه‌ای از مشاغل مورد بول عبارتند از :

مهندس، استاد دانشگاه، محقق، پزشک، حسابدار، وکیل، معمار و مواردی از این قبیل.

ویزای H-1B آمریکا

ملزومات مربوط به کارفرما در ایالات متحده آمریکا

کارفرما باید از بودجه‌ی کافی برای پرداخت حقوق به نیروی کاری که قرار است استخدام کند برخوردار باشد.

کارفرما باید یک یک پیشنهاد شغلی رسمی برای متقاضی داشته باشد، پیشنهاد شغلی که با سند و مدرک اثبات کند که به چنین نیروی کاری نیاز است.

مدت زمان اقامت با داشتن ویزای H-1B آمریکا

زمانی که شما به عنوان یک نیروی کار غیر مهاجر موفق به دریافت ویزای H-1B آمریکا شدید، برای مدت زمان سه سال می‌توانید برای کار در این کشور اقامت داشته باشید. این مدت زمان ممکن است دوباره تمدید شود. اما در کل بیشتر از 6 سال نمی‌توانید در ایالات متحده با در دست داشتن ویزای H-1B آمریکا بمانید. اگر چه در بند 21 قانون AC21 استثنائاتی در نظر گرفته شده است.

این نکته‌ی مهم را بدانید که اگر کارفرمای شما قبل از پایان دوره ی مجاز برای اقامت شما، قرارداد شما را فسخ کرد، هزینه ی سیستم حمل و نقل برای برگشت شما به عهده‌ی کارفرما می‌باشد. اگر کارفرمای شما این مسئولیت را نپذیرفت باید با مرکز ارائه‌ی خدمات در این زمینه در ایالات متحده تماس حاصل فرمائید.

بیشتر بخوانید : ویزای E-1 و E-2 آمریکا چیست

پس اگر از مهارت خاصی برخوردار هستید و قصد دارید در ایالات متحده آمریکا به کار و فعالیت به صورت غیر مهاجر و برای مدت زمانی کوتاه و به طور موقت بپردازید، می‌توانید با مطالعه‌ی این مقاله و کسب مهارت‌ها و ملزومات آن برای دریافت ویزای H-1B آمریکا اقدام نمائید.

دوستان، امید است آنچه در قالب این مقاله برای شما ارائه شد، مورد توجه و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. در صورتی که با سوال یا مشکلی مواجه شدید با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم تراپی به کلیه‌ی سوالات شما عزیزان پاسخگو خواهند بود.

تاریخ انتشار 12 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر