در سال 2016، دولت قبرس قوانین حاکم بر برنامه ویزای طلایی قبرس را اصلاح کرد. براساس این اصلاحات به شهروندان کشورهای غیر از اتحادیه اروپا که در این کشور سرمایه گذاری کرده اند، اجازه اقامت دائم در قبرس داده می شود. هدف از این برنامه جذب شهروندان ثروتمند کشورهای خارجی به سومین جزیره پرجمعیت در دریای مدیترانه بود. اقامت دائم از این طریق نه تنها به متقاضی، بلکه به همسر و فرزندان زیر 18 سال او نیز اعطا می شود. برای اخذ اقامت دائم، متقاضیان باید کلیه معیارهای مالی و کیفی ارائه شده در ادامه توسط تراپی را رعایت کنند. قوانین این برنامه نیازی به انجام فعالیتهای تجاری یا اشتغال در قبرس ندارد.

 

ویزای طلایی قبرس

 

تغییرات دولت قبرس در ویزای طلایی

چندی پیش کابینه دولت قبرس چندین تغییر در طرح ویزای طلایی خود تصویب کرد. پس از گزارش شورای اروپا و انتقاد از شهروندی سرمایه گذاری و برنامه های اقامتی، قبرس اولین کشور اتحادیه اروپا است که برای به روز کردن برنامه خود گام های مشخصی برداشته است. کابینه قبرس در طی این هفته اعلام کرد که:

  • ضوابط سختگیرانه برای افرادی که متقاضی کار می باشند و هنوز استخدام نشده اند.

  • متقاضیان نیاز به ویزای شینگن دارند.

  • متقاضیانی که قبلاً توسط سایر کشورهای اتحادیه اروپا رد شده اند به طور خودکار رد می شوند.

  • با توجه به تغییرات جدید، مبلغ 75000 یورو از این طرح برای تحقیق و توسعه اختصاص خواهد یافت. 

 

شرایط مالی اخذ ویزای طلایی قبرس

در ادامه به شرایط مالی مورد نیاز جهت اخذ ویزای طلایی قبرس اشاره شده است:

  • جهت اخذ ویزای طلایی قبرس متقاضی باید حداقل 30،000 یورو سرمایه در موسسه مالی قبرس (به عنوان مثال، یک بانک) برای مدت حداقل 3 سال واریز کند، سرمایه مورد نظر باید از خارج از کشور باشد.
  • متقاضی باید اثبات کند که درآمد سالانه وی در خارج از کشور حداقل 30.000 یورو است. اگر متقاضی دارای افراد وابسته باشد (به عنوان مثال فرزندان یا همسر) باشد، درآمد سالانه برای هر فرد وابسته 5.000 یورو و برای والدین وابسته 8000 یورو افزایش می یابد. این درآمد ممکن است شامل حقوق، حقوق بازنشستگی، سود سهام، درآمد اجاره و بهره از سپرده های ثابت باشد. به منظور محاسبه درآمد سالانه متقاضی، می توان درآمد متقاضی و همسر وی را جمع کرد. 
  • متقاضی به تنهایی یا همسر متقاضی باید مالکیت املاک مسکونی با ارزش حداقل 300.000 یورو، به استثنای مالیات بر ارزش افزوده باشند. علاوه بر آن پرداخت 200.000 یورو برای املاک مسکونی قبل از درخواست اقامت دائم انجام می شود. علاوه بر این، متقاضی باید اثبات كند كه وجوه چنین پرداختی از خارج از كشور می باشد. قرارداد خرید رسمی باید در وزارت قبرس یا از طریق یک نهاد منطقه اقتصادی اروپا (EEA) انجام شود.

 

معیارهای کیفی ویزای طلایی قبرس


به منظور دریافت ویزای طلایی قبرس متقاضیان ملزم به ارائه پرونده کیفری از کشور محل اقامت خود می باشند و به هیچ وجه نباید در لیست افرادی قرار داشته باشند که امنیت عمومی قبرس را تهدید می کنند. متقاضی و همسر او باید رسما اعلام کنند که هیچ کاری (شغل یا استخدام) در قبرس انجام نمی دهند. علاوه بر این، برای حفظ اقامت دائم خود، متقاضی باید هر 2 سال یک بار به قبرس سفر کند.

برای درخواست برنامه، یک شهروند غیر اتحادیه اروپا یا نماینده مجاز وی موظف است فرم درخواست را پر کند و آن را به مراجع مهاجرت قبرس و به ویژه اداره ثبت احوال و مهاجرت این کشور (CRMD) ارسال کند. برنامه باید همراه با اسنادی باشد که اثبات پیروی از معیارهای مالی و کیفی را نشان می دهد. اسناد باید به زبانهای یونانی یا انگلیسی ترجمه شده و به طور صحیح تأیید شوند. علاوه بر این، باید هزینه درخواست 500 یورو در زمان ارسال مدارک پرداخت شود.

مراحل معاینه توسط وزارت کشور قبرس انجام می شود. در صورت رعایت معیارهای قبرس، نامه تأیید اجازه اقامت دائم معمولاً در مدت زمان 2 ماه از تاریخ درخواست ارائه می شود. برای صدور اجازه اقامت دائم، فرد متقاضی و عضو خانواده او برای تهیه داده های بیومتریک ظرف 1 سال از روز تصویب به CRMD موظف می باشند.

ویزای طلایی قبرس

 

مزایای حق شهروندی در قبرس

در ادامه به مزایای حق شهروندی در قبرس اشاره شده است:

  • شهروندان حق دارند در هر کجای 28 کشور اتحادیه اروپا زندگی و کار کنند.

  • شهروندان حق دارند به طور رایگان یا با نرخ های ویژه شهریه شهروندان در مدارس و دانشگاه ها در هر کشور اتحادیه اروپا شرکت کنند.

  • رژیم مالیاتی سودمند برای دارندگان گذرنامه قبرس، مالیات بر درآمد خارجی، مالیات بر وراثت، مالیات بدون احتساب درآمد بهره و کمترین نرخ مالیات در اتحادیه اروپا محسوب می شود.

 

در صورتیکه تمایل به کسب ویزای شهروندی در قبرس دارید، می توانید پس از مشورت با وکلا ی خبره در این زمینه و داشتن هزینه و ضوابط لازم جهت سرمایه گذاری، برای خرید ملک و تضمین اقامت دائم خود در قبرس و اروپا اقدام نمایید.

تاریخ انتشار 07 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر