فعالیت به عنوان یک فریلنسر یک فرصت شغلی عالی است که البته مسئولیت هایی را هم در قبال آن باید بپذیرید. شغل فریلنسری از سال 2017 به بعد رونق گرفت و افراد زیادی هستند که در این زمینه مشغول به کار هستند. اما دوستان، آیا می دانید که چنانچه یک فریلنسر نتواند کارهای خود را به درستی مدیریت کند، در نهایت به نتیجه ی مطلوبی نمی رسد و به علت اینکه گاهی مجبور به انجام مجدد کارهای خود می شود، مشغله ی کاری او به حدی می رسد که ممکن است دیگر قادر به ادامه ی کار نباشد. علت این است که تقریبا همه ی فریلنسرها چند اشتباه مشترک دارند. در ادامه اشتباهات رایج فریلنسرها را بیان خواهیم کرد که چنانچه شما نیز به عنوان یک فریلنسر مشغول به کار هستید مرتکب چنین اشتباهاتی نشوید.

حتما بخوانید : چگونه پروژه ی فریلنسری آنلاین را به دست آوریم؟

اشتباهات رایج فریلنسرها

اشتباهات رایج فریلنسرها

برنامه ی کاری مشخصی ندارند

یکی از  اشتباهات رایج فریلنسرها این است که برنامه ی کاری مشخصی ندارند. اگر برنامه ی کاری مشخصی نداشته باشید و در مسیرهای مختلف به فعالیت بپردازید، در واقع مرتکب اشتباه شده اید و بهتر است از این کار اجتناب کنید؛ به این معنا که در هر زمینه ای که  فرصت شغلی برای دورکاری پیدا کردید، بی برنامه برای انجام آن کارها اقدام نکنید، چرا که در این صورت متوجه نخواهید شد که کدام راه برای شما مناسب تر است. بنابراین بهترین کار این است که تمرکز خود را تنها بر یک یا دو زمینه ی کاری مشخص قرار دهید. در کل شما ابتدا باید بدانید که استعداد شما در چه زمینه ای بیشتر است، تمرکز خود را بر کار در همان زمینه قرار دهید.

اعتماد به نفس کافی ندارند

زمانی که با فریلنسرهای ناموفق که از کار خود رضایت چندانی ندارند صحبت می کنیم، متوجه می شویم که یکی از  اشتباهات رایج فریلنسرها که منجر به عدم موفقیت آن ها شده است، این است که کارهایی که ارائه می دهند را قبول ندارند و فکر می کنند کارشان خوب و با کیفیت نیست. در واقع این دسته افراد از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستند و این باعث عدم موفقیت آن ها می شود. بنابراین توصیه می شود که تلاش کنید تا اعتماد به نفس خود را به دست آورید و به کاری که انجام می دهید کاملا اعتماد داشته باشید. اما در عین حال برای پیشرفت و ارتقا توانایی های خود هموراه تلاش و کوشش کنید.

بیشتر بخوانید : معرفی اپلیکیشن های خوب برای فریلنسرها

برای مشتریان دردسرساز ارزش قائلند

حتی اگر مشتری های زیادی داشته باشید که درآمد بسیاری از آن ها کسب می کنید، در میان آن ها، یک مشتری که چندان پول ساز نیست، کافی است تا شما را با شکست مواجه کند. بنابراین سعی کنید به راحتی چنین مشتری هایی را کنار بگذارید و بنابر" اصول پارتو" حتی اگر 20 درصد از مشتریان برای شما سودآوری دارند، تمرکز کاری خود را بر همان 20 درصد قرار دهید.

اشتباهات رایج فریلنسرها

ارتباط خود را با مشتریان حفظ نمی کنند

یکی دیگر از اشتباهات رایج فریلنسرها این است که ارتباط خود را با مشتریان قطع می کنند. چنانچه با برخی از مشتریان خود فقط یک قرارداد کاری داشته اید، سعی کنید ارتباط خود را با آن ها حفظ کنید. شما احتمالا پس از انجام کار برای آن مشتری ها با علایق و سلایق آنها تا حدودی آشنا شده اید، پس به منظور حفظ رابطه  با آن ها، مثلا اگر در جایی به مطلبی برخوردید که با علاقه مندی های آن ها سنخیت داشت، آن مطلب را برای آن ها ارسال کنید. این روش در بسیاری از مواقع جواب می دهد و باعث می شود برخی از مشتریان حتی پس از گذشت سال ها مجددا برای انجام کاری به شما مراجعه کنند که این می تواند به رونق کسب و کار شما بسیار کمک کند و به این ترتیب شانس داشتن فرصت های کاری بیشتر برای شما افزایش می یابد.

عزیزان، امید است مطالب ارائه شده مورد رضایت شما همراهان همیشگی واقع شده باشد. مشکلات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. خدمت رسانی به شما، افتخار ماست. لطفا با ما در تماس باشید.

تاریخ انتشار 16 دی 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر