امروزه علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های کانادا بسیار زیاد شده اند و با افزایش متقاضیان، دانشگاه های قوانینی را وضع کرده اند که علاقه مندان فقط تحت آن قوانین و با آن شرایط می توانند در کشور کانادا تحصیل کنند. یکی از این قوانین داشتن مدرک آیلتس است. اما همانطور که می دانید هزینه ی شرکت در آزمون آیلتس گرانقیمت است و شرکت در کلاس ها برای موفقیت در آزمون و دریافت مدرک آیلتس برای داوطلبان زمان گیر و هزینه بر است. پس چاره چیست؟ آیا می توان بدون آیلتس در دانشگاه های کانادا تحصیل کرد؟ پاسخ این سوال مثبت است. آیا مایلید تا با چگونگی تحصیل بدون آبلتس در دانشگاه های کانادا بیشتر آشنا شوید؟ پس با تراپی همراه شوید.

بیشتر بدانید : کدام دانشگاه های انگلستان به آیلتس احتیاج ندارند؟

تحصیل بدون آیلتس در دانشگاه های کانادا چگونه است؟

به دلیل مشکلاتی که داوطلبان تحصیل در دانشگاه های کانادایی برای دریافت مدرک آیلتس با آن مواجه هستند، دانشگاه های کانادایی راه ها و روش های دیگری را برای سنجش مهارت زبان انگلیسی داوطلبان در نظر گرفته اند که از طریق آن ها بتوانند دانشجویانی که از مهارت های کافی زبان انگلیسی برخوردارند، بدون در دست داشتن مدرک آیلتس بپذیرند.

به طور مثال دانشگاه های کانادایی، دانشجویان را با توجه به توصیه نامه های اساتید قبلی آن ها می پذیرند و چنانچه اساتید پیشین، آن دانشجو را تائید کنند، می تواند به تحصیل بدون آیلتس در دانشگاه های کانادا  بپردازد.

تحصیل بدون آبلتس در دانشگاه های کانادا

یا اینکه برخی از دانشگاه های کانادایی، نیاز به مدرک زبان را برای برخی از ملیت ها از قوانین پذیرش در دانشگاه حذف کرده اند. حتی برخی از دانشگاه ها هر نوع مدرک زبان معتبر را از دانشجو می پذیرند و دانشجویان می توانند با در دست داشتن سایر مدارک معتبر زبان انگلیسی به تحصیل در دانشگاه های کانادا بپردازند.

شرایط تحصیل بدون آیلتس در دانشگاه های کانادا

 در کشور کانادا، آن دسته از دانشگاه هایی که شرایط تحصیل بدون داشتن مدرک آیلتس را فراهم کرده اند دارای شرایط و قوانین کلی می باشند که در این بخش از مقاله ابتدا شما را با شرایط آن دانشگاه ها آشنا خواهیم کرد و سپس به معرفی یشتر آن ها خواهیم پرداخت.

  • دارا بودن دیگر مدارک معتبر انگلیسی که به اندازه ی مدرک آیلتس معتبر باشد.
  • کشور مبدا شما یک کشور انگلیسی زبان باشد.
  • تحصیل در یک دانشگاه انگلیسی زبان به مدت چهار سال
  • تحصیل به مدت یک ترم یا یک سال در مدرسه زبان مورد نظر آن دانشگاه

به این ترتیب اگر شما حداقل یکی از این شرایط را دارا باشید و یا حتی بیشتر، امکان تحصیل بدون آیلتس در دانشگاه های کانادا برای شما وجود دارد.

اما از میان تمام دانشگاه ها و کالج های کشور کانادا، فقط برخی از آن ها هستند که مجوز تحصیل بدون آبلتس در دانشگاه های کانادا را برای دانشجویان صادر کرده اند. آیا مایلید تا با این دانشگاه ها آشنا شوید؟ پس همچنان با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل بدون آبلتس در دانشگاه های کانادا در کدام دانشگاه ها فراهم شده است؟

در این بخش از مقاله برای شما عزیزان داوطلب تحصیل بدون آبلتس در دانشگاه های کانادا ، به معرفی دانشگاه هایی که دارا بودن مدرک آیلتس را از قوانین تحصیل در آن جا حذف کرده اند، پرداخته ایم. همچنان با تراپی همراه باشید.

دانشگاه Winnioeg

این دانشگاه، امکان تحصیل بدون آیلتس را برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در کشور کانادا را فراهم کرده است. در واقع در دست داشتن مدرک آیلتس برای تحصیل در این دانشگاه ضرورتی ندارد اما دانشجو باید توانایی خود را در صحبت کردن به زبان انگلیسی و برقراری ارتباط، اثبات کند.

دانشگاه Brock

در این دانشگاه داشتن مدرک آیلتس یک امتیاز برای داوطلب محسوب می شود، اما جز ضروریات نیست و سایر مدارک معتبر زبان انگلیسی مثل IELP و تافل نیز از داوطلب پذیرفت می شود و قابل قبول است.

تحصیل بدون آبلتس در دانشگاه های کانادا

دانشگاه Saskatchewan

دانشگاه Saskatchewan دانشگاهی در کانادا است که به ساخت جایزه نوبل شهرت یافته است و در حال تبدیل شدن به یک مرکز آموزشی با دانشجویان بین المللی می باشد.

در این دانشگاه تنها مدرک آیلتس قابل قبول نیست بلکه سایر مدارک زبان انگلیسی از جمله تافل و ... از دانشجویان پذیرفته می شود.

دانشگاه Memorial University of Newfoundland & Labrador

این دانشگاه، یکی از بهترین دانشگاه های کانادا می باشد و بیشترین شهرت و اعتبار آن به دلیل وجود دانشکده های مهندسی مکانیک و اقتصاد می باشد و بسیاری از داوطلبان تحصیل بدون آبلتس در دانشگاه های کانادا ، علاقه مند به ادامه تحصیل در دانشگاه Memorial University of Newfoundland & Labrador می باشند.

کالج Cambrain

در این کالج نیز دارا بودن مدرک آیلتس از ضروریات نیست و برای ادامه تحصیل، ابتدا مهارت های نوشتاری و گفتاری دانشجو مورد ارزیابی قرار می گیرد.

به این ترتیب چنانچه شما دوست عزیز به هر دلیل موفق به دریافت مدرک آیلتس نشده اید می توانید به تحصیل بدون آبلتس در دانشگاه های کانادا بپردازید.

از توجه و همراهی شما عزیزان تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 27 امرداد 1399
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر