شركت اپرا در اقدام جديد خود در زمينه ارزهاي ديجيتالي و بلاك چينامکان پرداخت مستقیم با بیت کوین در مرورگر اپرا را فعال کرده است. شرکت اپرا این خبر را در بیانیه مطبوعاتی با Cointelegraph در 21 اکتبر به اشتراک گذاشته شده است، از این رو 350 میلیون کاربر اپرا اکنون می‌توانند بیت کوین را مستقیماً از طریق این مرورگر ارسال و دریافت کنند، همچنین از ارزهای دیجیتال برای خرید کالا و خدمات در وب سایت‌های تجارت الکترونیکی پذیرنده این نوع از ارزها استفاده کنند. علاوه بر این این شرکت اعلام کرده که امکان ایجاد یک کارت بیت کوین و ترون در کیف پول داخلی این مرورگر وجود خواهد داشت، بنابراین کاربران می‌توانند به راحتی میزان ارز دیجیتالی خود را کنترل کنید. در ادامه با تراپی همراه باشید تا اطلاعات دقیق تر و کامل‌تری در مورد نحوه امكان پرداخت مستقیم با بیت کوین در مرورگر اپرا، کسب کنید.

 

پرداخت مستقیم با بیت کوین در مرورگر اپرا

پرداخت مستقیم با بیت کوین در مرورگر اپرا

 

همانطور که در مقدمه اشاره شد، طبق اعلامیه مطبوعاتی شرکت اپرا، از این پس اربران این مرورگر قادر خواهند بود بیت کوین را مستقیماً از طریق این مرورگر ارسال و دریافت کنند. علاوه بر این، آنها همچنین می‌توانند از بیت کوین برای خرید کالا و خدمات در پلتفرم‌های تجارت الکترونیک پذیرنده‌ی بیت کوین نیز استفاده کنند. این ویژگی‌ها قبلاً در نسخه بتا این مرورگر در تابستان امسال منتشر شده بود، در حالی که اولین ارز دیجیتالی موجود برای خرید از طریق این مرورگر اتر بود. از میان پنج مرورگر برتر، اپرا اولین مرورگری است که دارای یک کیف پول ارزهای دیجیتالی داخلی می‌باشد و اکنون نیز با این اقدام نسبت به دیگر رقیبان خود جلوتر است.

به نظر می رسد اپرا با این حرکت کاربران ارزهای دیجیتالی را مورد هدف قرار داده است. یکی از نمایندگان شرکت در مورد آخرین تحولات این رویداد می‌گوید:

ما معتقدیم كه این اقدام، گامی منطقی برای افرادی است كه دارای کیف پول رمزنگاری بیت کوین می‌باشند و دوست دارند مانند دیگر ارزها از بیت کوین خود به راحتی استفاده کنند.

 

وب 3 و نسخه سیستم عامل اپل

 

در ماه های گذشته، اپرا همچنین به طور فعال پیشرفت‌های جدیدی را در وب 3 داشته است. وب 3 اصطلاحی است که به تکامل وب مربوط می‌شود و شامل ایجاد محتوای با کیفیت بالا، به کار گیری بلاک چین، ارزهای دیجیتال و محاسبات غیر متمرکز است. پشتیبانی از وب 3 به وب سایت‌ها اجازه می‌دهد تا آدرس‌ها را درخواست و دریافت کرده و امکان برقراری مبادلات با بیت کوین را فراهم کند. بنابراین فروشگاه‌های اینترنتی به راحتی با چند کلیک ساده هزینه‌ی پرداختی خود را به صورت ارز دیجیتال دریافت کنند (البته فروشگاه‌های پذیرنده ارزهای دیجیتالی).

Opera Touch نسخه iOS مرورگر وب موبایل منتشر شد. این پشتیبانی از برنامه های Ethereum Web 3 و Ethereum. همچنین یک مرورگر وب 3 وجود دارد که به شما امکان می‌دهد با وب 3 تعامل داشته باشید و معاملات را انجام دهید.
 

به گفته این شرکت، مرورگر وب اپرا مبادله با بیت کوین و ترون را نیز به برنامه اندروید خود اضافه کرده است. این قابلیت‌های پیشرفته ارزهای دیجیتالی باعث می‌شود که اپرا برای کاربران اندرویدی خود پرداخت بیت کوین را مستقیماً از کیف پول دیجیتالی داخلی آن ها پرداخت کند و با برنامه‌های غیر متمرکز (dapp ها) در بلاک چین ترون در تعامل باشد. در ماه ژوئیه سال 2018، Opera for Android یک کیف پول دیجیتالی اتریوم را به عنوان گامی به سوی "وب 3.0" راه اندازی کرد، این کار به منظور چشم انداز آینده این شرکت نسبت به وب 3 روی شبکه بلاک چین ایجاد شده است. سپس در ماه اکتبر به مطالعه "فرصت های رشد" بلاک چین با مشاوران خدمات مالی لجر پرداخت.
 

اپرا تاچ (Opera Touch)، نسخه این مرورگر برای پلتفرم های تلفن‌‌های هوشمند اپل (iOS) را با پشتیبانی از پروتکل اتریوم و نرم‌افزارهای وب 3 منتشر کرد. بدین ترتیب کاربران این سیستم عامل قادرند تا با استفاده از وب 3 تراکنش‌‌های خود را به سرعت و به راحتی انجام دهند. شایان ذکر است که Opera تنها 3٪ از سهم بازار را در بین مرورگرها دارد. این به معنای کوچک بودن شبکه اپرا و محدودیت فناوری و تکنولوژی آن نیست. در حقیقت، ما در مورد مرورگری صحبت می‌کنیم که به وضوح اظهار داشت که می خواهد بیشتر تصویب ارزهای دیجیتالی و ادغام آزمایشی وب 3 را انجام دهد. 

پرداخت مستقیم با بیت کوین در مرورگر اپرا

 

جمع بندی

 

در این مقاله به جدیدترین فناوری مرورگر اپرا یعنی امکان پرداخت مستقیم با بیت کوین در مرورگر اپرا پرداخته شد، این فناوری باعث می شود تا افرادی که در دنیای ارزهای دیجیتالی مبادله می‌کنند و دوست دارند تا با استفاده از بیت کوین‌های خود، محصولات یا خدمات مختلفی را خریداری کنند، به راحتی و با سرعت این کار را انجام دهند. اپرا با ارائه این تکنولوژی جدید، نظر جامعه ارزهای دیجیتالی را به سمت خود جذب کرده و از این رو انتظار می‌رود که تعداد زیادی از کاربران ارزهای دیجیتالی از این مرورگر برای انجام کارهای مبادلاتی و خریدهای خود استفاده کنند.

نظرات شما در مورد امکان پرداخت مستقیم با بیت کوین در مرورگر اپرا چیست؟ آیا با این کار اپرا به محبوب‌ترین مرورگر در دنیا تبدیل خواهد شد؟ لطفا نظرات خود را در کامنت ها بیان کنید تا دیگر کاربران نیز از اطلاعات شما استفاده کنند.

تاریخ انتشار 12 آذر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
سرمایه گذاری بیت کوین
افزایش قیمت بیت کوین به بیش از 20000 دلار
پرداخت مستقیم با بیت کوین در مرورگر اپرا
استخراج بیت کوین در ایران
بیت کوین رایگان در علی بابا (Alibaba)
ارزهای دیجیتالی که از بیت کوین جلو می زنند
بیت کوین و لایت کوین
انتقال پول با بیت کوین
خرید بیت کوین
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر