یکی از مشاغلی که بسیاری از افراد این روز ها به آن مشغول هستند تدریس زبان انگلیسی است. اما همان طور که می دانید علاوه بر داشتن تجربه در این زمینه باید مدرک های خاصی نیز داشته باشید که توانمندی شما را تضمین کرده و همین طور اجازه کار در کشور های خارجی را به شما بدهد. در این مقاله همراه ما باشید تا با تفاوت بین Tefl و Celta آشنا شده و متوجه شوید برای تدریس زبان انگلیسی در کشور های خارجی به کدام یک نیاز دارید.

قبل از هر چیز اگر با Tefl و Celta به اندازه کافی آشنایی ندارید می توانید از مقالات زیر استفاده کنید :

مدرک سلتا (CELTA) چیست؟

مدرک TEFL چیست؟

بسیاری از افراد از طریق ویزای کار به کشورهای خارجی مهاجرت می کنند. تدریس زبان انگلیسی در کشور هایی مانند آلمان و فرانسه که مهاجران زیادی را قبول می کنند و از طرف دیگر زبان اصلی آن ها انگلیسی نیست بسیار رایج است. اما شما برای اخذ این نوع ویزا باید دارای گواهینامه ESL باشید تا به واجد شرایط بودن شما کمک کند.

آیا Tefl و Celta شبیه هم هستند؟

در حالت کلی می توان گفت Tefl و Celta هر دو شبیه هم هستند چرا که شما را برای تدریس زبان انگلیسی در خارج از کشور آماده می کنند. با این وجود تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند.

Tefl و Celta

فرق بین Tefl و Celta چیست؟

هزینه :

اولین پارامتری که برای بسیاری از ما اهمیت دارد قیمت دوره هایی است که باید برای Tefl و Celta بگذارنیم. برای گرفتن مدرک Tefl به گذراندن حداقل دوره 120 ساعته نیاز است که قیمت آن 1000 دلار است. اما به طور کلی از 40 ساعت تا بالای 150 ساعت قیمت ها بین 199 دلار تا 2000 دلار متغیر است. در حالی که برای دوره Celta این هزینه بین 1600 تا 5000 دلار متغیر است.

روش یادگیری :

برای Celta شما می توانید تنها با شرکت در دوره های رسمی آموزش ببینید. در حالی که Tefl علاوه بر روش های گفته شده روش آنلاین را نیز دارد که بسیار راحت و بهتر است. چرا که شما از هر جایی که باشید می توانید آموزش ببینید.

اعتبار جهانی :

هر دو مدرک Tefl و Celta در جهان به رسمیت شناخته می شوند.

Tefl و Celta

Tefl بهتر است یا Celta ؟

Celta به دانشگاه کمبریج وابسته است و همین مسئله باعث شده است تا مردم بیشتر به آن علاقه نشان دهند و تصور کنند داشتن آن به مزیت آن ها در برابر سایر نامزدها اضافه می کند. همچنین بالا بودن قیمت آن نیز باز هم به محبوب بودنش کمک می کند چرا که بسیار تصور می کنند حتما بهتر است! جالب است بدانید که بنا به همین دو دلیل بسیاری از افراد که در کمپانی های خارجی مشغول به کار هستند این مدرک را دارند در حالی که هیچ قاعده خاصی وجود ندارد و اعتبار مدرک Tefl و Celta هر دو به یک اندازه است. البته باز هم دقت کنید ممکن است برخی کمپانی ها قوانین خاص خود را داشته باشند. به عنوان مثال تنها مدرک Celta را قابل قبول بدانند.

برای تدریس زبان در باید چه مدرکی داشت؟

در حالت کلی شما باید به مسیر کاری خود توجه داشته باشید. این که تدریس به بزرگسالان مد نظر شماست یا کودکان! دوره CELTA به همان اندازه ای که گران است محتویات با ارزشی نیز در زمینه تدریس به بزرگسالان در اختیار شما قرار می دهد. در حالی که TEFL بیشتر برای تدریس به نوجوانان است.

همراهان عزیز باز هم به این نکته اشاره می کنم که به مقصد و کاری که می خواهید انجام دهید توجه کنید. چرا که ممکن است شرایط برای هر جایی که شما انتخاب می کنید متفاوت باشد. در حالت کلی تفاوتی بین اعتبار Tefl و Celta نیست و نمی توان گفت کدام بهتر است. همچنین اگر برای پرداخت هزینه های این دوره ها سوالی دارید می توانید از طریق چت آنلاین با ما در ارتباط باشید تا تراپی کلیه هزینه هایی پرداختی در سایت های خارجی را برای شما انجام دهد.

تاریخ انتشار 27 تیر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر