آیا شهرهای خطرناک کانادا را می‌شناسید؟ آیا با کشورهای برتر برای ادامه تحصیل آشنا هستید؟ با سفر به برخی از مکان‌های باشکوه جهان تجربه‌ای متفاوت خواهید داشت که زندگی شما را  به کلی تغییر خواهد داد. شما به طور شگفت‌انگیزی با سفر به دیگر کشورها می‌توانید دید خود را نسبت به  خود و جهان پیرامون خود تغییر دهید. یک نقل قول معروف از سنت آگوستین وجود دارد که می گوید : "جهان کتاب است و کسانی که سفر نمی‌کنند فقط یک صفحه از آن کتاب را می‌خوانند." اگر شما دوست عزیز نیز با سنت آگوستین موافق هستید، و مایلید تا به کشورهای مختلف جهان سفر کنید با تراپی همراه شوید تا با پاکیزه ترین کشورهای دنیا  برای سفر آشنا شوید.

آشنایی با بهترین و پاکیزه ترین کشورهای دنیا

براساس گزارشات به دست آمده، کشورهایی که در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد، از لحاظ اکونومیک، سلامت محیطی، کیفیت و پاکیزگی آب و هوا و ... جز پاکیزه ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شوند.

سوئیس

سوئیس عنوان پاکترین کشور جهان در سال 2019 شناحت شده است. این کشور به دلیل جنگل‌های منسجم ، حیات وحش و همچنین آب سالم و تمیز که دارد به عنوان یک کشور تمیز در دنیا شناخته شده است.

پاکیزه ترین کشورهای دنیا

فرانسه

فرانسه به عنوان دومین کشور پاک جهان  شناخته شده است. و سومین کشور بزرگ در قاره اروپا می‌باشد. این کشور دارای 62 میلیون نفر جمعیت دارد. با این حال ، جمعیت بزرگ آن تأثیر منفی بر روی پاکیزگی محیط نمی‌گذارد. فرانسه در بین محبوب‌ترین و مرتب‌ترین کشورها در جهان قرار دارد.

دانمارک

دانمارک سومین کشور تمیز جهان است. این کشور در منطقه نوردیک بر استفاده از انرژی تجدیدپذیر تأکید دارد. دانمارک تنها در کل 5،754،356 نفر جمعیت دارد. دانکارک جز جنوبی‌ترین کشورهای اسکاندیناوی است که شامل فنلاند ، نروژ و سوئد است. این کشور نه تنها یکی از پاکیزه ترین کشورهای دنیا است، بلکه در لیست شادترین کشورهای جهان طبق نظرسنجی انجام شده در رتبه دوم قرار دارد.

مالت

مالت در رده چهارم پاکیزه ترین کشورهای دنیا در سال 2019 قرار دارد. تلاش‌های شدید دولت مالت برای مراقبت از محیط زیست در سال‌های اخیر صورت گرفته است و این کشور هم اکنون در لیست 10 کشور تمیز دنیا که باید از آن بازدید کرد قرار گرفته است.

سوئد

سوئد در رده پنجم پاکسزه ترین کشورهای دنیا در سال 2019 قرار دارد. برخی حتی ممکن است اینگونه استدلال کنند که باید آن را به عنوان پاک ترین کشور جهان محسوب کرد. تمام کشورهای اسکاندیناوی سه ویژگی مشترک دارند. آن‌ها پاکیزه ، صلح طلبند و به خوبی توسعه یافته‌اند.

پاکیزه ترین کشورهای دنیا

انگلستان

انگلستان جز 10 کشور برتر پاک جهان در سال 2019 محسوب می‌شود. این کشور در زمینه‌ی آب آشامیدنی پاک و رعایت اصول بهداشتی نمرات کاملی کسب کرده است.  انگلیس همچنین دارای شاخص هوای بالایی برابر با 94.43 است، این نشان دهنده تلاش‌های جدی دولت انگلیس برای محافظت از محیط زیست می‌باشد.

لوکزامبورگ

لوکزامبورگ به عنوان هفتمین کشور پاک جهان شناخته شده است. این کشور کوچک اروپایی توسط بلژیک ، فرانسه و آلمان محاصره شده است. لوکزامبورگ یک کشور کوچک است که کمتر از 1650 کیلومتر مربع وسعت و کمتر از 600000 نفر جمعیت دارد. بیشتر قسمت‌های لوکزامبورگ روستایی است. بخش شمالی این کشور دارای پارک‌های متراکم و جنگل است. قسمت شرقی دارای دره‌های صخره‌ای باریکی از منطقه Mullerthal و قسمت جنوب شرقی آن دارای دره رودخانه‌ای است.

اتریش

اتریش در رتبه 8 از لیست پاکیزه ترین کشورهای دنیا در سال 2019 قرار دارد. این کشور در اروپای مرکزی واقع شده است و کوهستانی است. به همین دلیل تمیز می‌ماند و مهم‌تر از همه ، این است که از زباله‌های اقیانوسی، مصون است. این کشور ثروتمند دارای فضای سبز وسیع و متراکم است. دو سوم از کل این منطقه توسط چمنزارها و جنگل‌ها پوشیده شده است. این کشور همچنین در کنار آبشارهای زیبای Krimml قرار دارد.

ایرلند

ایرلند در لیست 10 کشور برتر پاک جهان ، نهمین مقام را به خود اختصاص داده است. ایرلند با عنوان "جزایر زمرد" شناخته می‌شود و کشوری با شکوه است که در شمال غربی اروپا واقع شده است. این کشور جدا از اینکه یکی از پاکیزه ترین کشورهای دنیا و مکان‌های روی کره زمین است ، بیستمین جزیره بزرگ جهان نیز محسوب می‌شود. وسعت آن حدود 84،421 کیلومتر مربع است.

فنلاند

فنلاند سومین کشور اسکاندیناوی است و در آخرین رده بندی پاک‌ترین کشورها در جهان قرار گرفته است. همچنین به نظر می رسد که جزو بهترین کشورهای جهان برای زندگی است. فنلاند به دلیل کیفیت عالی آب و هوا بسیار شناخته شده است. این کشور به دلیل داشتن جنگل‌های انبوه و مناظر طبیعی فوق العاده زیبایش بسیار شناخته شده است.

بیشتر بخوانید : نکات مهم جهت کاهش هزینه ها قبل از سفر

در این مقاله سعی کردیم شما را با پاکیزه ترین کشورهای دنیا آشنا کنیم. امید است که مطالب ارائه شده مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

از توجه و همراهی شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 13 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر