اگر شما دوست عزیز قصد داشته باشید که برای ادامه تحصیل به کشور دیگری سفر کنید، کدام کشور را انتخاب می کنید؟ قطعا قبل از انتخاب مقصد باید یکسری فاکتورها را در نظر داشته باشید و در مورد دانشگاه ها و سیستم آموزشی آن کشور به خوبی تحقیق کنید. در مقالات قبلی مطالبی را در مورد تحصیل در کانادا، استونی ، گرجستان و ... برای شما بیان کردیم. در این مقاله نیز درباره ی تحصیل در سوئیس و سیستم آموزشی آن که بهترین سیستم آموزشی دنیا است، نکاتی را عنوان کرده ایم. لطفا با تراپی همراه شوید.

سیستم آموزشی سوئیس

World Economic Forum، مجمع جهانی اقتصاد 130 کشور را در زمینه میزان پیشرفت و به کارگیری سرمایه انسانی به نحو احسنت رتبه بندی کرده است. این شاخص با ارزیابی سطح تحصیلات ، مهارت ها و میزان اشتغال در دسترس افراد در پنج گروه سنی متمایز ، از زیر 15 سال تا بیش از 65 سال ، سرمایه انسانی را تعیین می کند.

تحصیل در سوئیس

تمرکز اصلی در این مطالعه ، به جای دیگر پارامترها ، مربوط به نتایج آموزشی و اشتغال است. این گزارش با عنوان گزارش سرمایه انسانی، به مطالب جالب دست یافته است. بر اساس این مطالعه ، کشور سوئیس نه تنها از کیفیت بسیار بالای مدارس ابتدایی و به طور کلی سیستم آموزش و پرورش برخوردار است، بلکه از نرخ بالای آموزش حرفه ای و سطح بالای تنوع مهارت ها نیز برخوردار است.

تحصیل در سوئیس

همانطور که گفته شد، سوئیس به عنوان بهترین سیستم آموزشی در جهان رتبه بندی شده است. به علاوه نکته اصلی در مورد این کشور این است که سوئیسی ها می توانند در طول زندگی خود از رفاه بالایی برخوردار شوند ، چرا که افراد مسن مجبور نیستند بیش از 65 سال کار کنند.

شما نیز می توانید شانس خود را ادامه تحصیل در کشوری که به عنوان بهترین در جهان از لحاظ سیستم آموزشی رتبه بندی شده است، امتحان کنید.

در ادامه نحوه ی فرایند درخواست ادامه تحصیل یا اپلای کردن در سوئیس را برای شما عزیزان آورده ایم. چنانچه شما دوست عزیز نیز در حال مطالعه و تحقیق برای انتخاب کشوری جهت مهاجرت برای تحصیل هستید، این مطالب را به دقت مطالعه کنید.

مراحل پذیریش برای تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی

برای ادامه تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی، لازم است که مراحل زیر را طی کنید.

مرحله اول : اپلای یا درخواست ادامه تحصیل در سوئیس

همانطور که می دانید برای تحصیل در سوئیس شما باید اول درخواست دهید یا به عبارت دیگر اپلای کنید. اپلیکیشن شما تنها در صورتی مطالعه می شود که کلیه مدارک شما تکمیل و ارائه شده باشد و کلیه ی معیارهای پذیرش در درخواست شما قابل رویت باشد.

مرحله دوم : آزمون زبان انگلیسی

از آنجا که زبان انگلیسی در دانشگاه بیزینس ژنو زبان رسمی است ، نمرات آزمون TOEFL / IELTS / DET یا مصاحبه های تلفنی یا رو در رو ، برای سنجش سطح مهارت زبان انگلیسی هر دانش آموز مد نظر است و به این ترتیب میزان مهارت های زبان انگلیسی شما اندازه گیری می شود.

تحصیل در سوئیس

مرحله سوم : انجام مصاحبه تلفنی

پس از بررسی تمام منابع و مدارک مربوط به درخواست متقاضی تحصیل در سوئیس ، فرد متقاضی باید یک مصاحبه تلفنی نهایی انجام دهد و پس از قبولی در این مصاحبه برای ادامه تحصیل در سوئیس پذیرفته می شود.

مزایای تحصیل در سوئیس

آیا مایلید بدانید علاوه بر سیستم آموزشی بسیار قوی کشور سوئیس، تحصیل در این کشور دارای چه مزیت هایی می باشد؟ پس این بخش از مقاله را به دقت بخوانید.

  • کشور سوئیس از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و شما می توانید با امنیت کامل اجتماعی و خیالی آسوده ادامه تحصیل دهید.
  • از لحاظ شرایط رفاهی، کشور سوئیس برای شهروندان و همچنین افراد مهاجر شرایط بسیار عالی را فراهم کرده است.
  • تحصیل در سوئیس به معنای تحصیل در معتبرترین دانشگاه های جهان می باشد.
  • یکی از بهترین مزیت های تحصیل در سوئیس این است که شما می توانید در حین تحصیل، کار دانشجوئی هم داشته باشید و کسب درآمد کنید.
  • و از دیگر مزیت های تحصیل در سوئیس این است که شما می توانید پس از پایان تحصیلات خود اقامت آن کشور را دریافت کنید.

به این ترتیب کشور سوئیس می تواند انتخاب بسیار خوبی برای علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور باشد و شما می توانید این کشور را هم جز یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت قرار دهید.

تاریخ انتشار 30 آبان 1399
نویسنده  سحر طاهری
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر