وسترن یونیون یکی از انواع شبکه‌های پرداخت آنلاین است که برای انتقال ارز به نقاط مختلف جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما بعضا در برخی موارد، فرد گیرنده نمی‌تواند وجه انتقال داده شده را دریافت کرده و از حساب برداشت کند. این حالت، هولد شدن حواله وسترن یونیون نام دارد که بنا بر دلایل مختلف رخ می‌دهد. اگر شما هم جز آن دسته  از افرادی هستید که تا کنون به این مشکل روبه‌رو شده و به دنبال پاسخ سوال چرا حواله وسترن یونیون هولد (Hold) می شود ؟ هستید، در این مقاله همراه ما باشید.

 

چرا حواله وسترن یونیون هولد (Hold) می شود

هولد شدن حواله وسترن یونیون یعنی چی؟

قبل از اینکه پاسخ سوال چرا حواله وسترن یونیون هولد (Hold) می شود ، را در اختیارتان قرار دهیم، بهتر است نگاهی به مفهوم این خطا داشته باشیم. هولد شدن حواله وسترن یونیون از طریق یکی از پیام‌های اخطار زیر به مخاطب اعلام می‌شود:

  1. حواله هلد شده است.
  2. کد 10 رقمی شما در سیستم وجود ندارد.
  3. حواله معتبر نیست.

در صورتی که هر یک از این پیغام‌های خطا برای فرد گیرنده نمایش داده شود، گواه از این است که حواله ارزی انتقال داده شده هولد شده و قابل برداشت نیست.

دلایل هولد شدن حواله وسترن یونیون چیست؟

حال که با مفهوم این خطا آشنا شدید، وقت آن می‌رسد که نگاهی به چرا حواله وسترن یونیون هولد (Hold) می شود ، داشته باشیم.

لیست ویژه افراد خاص یا SDN وسترن یونیون

یکی از مواردی که در پاسخ سوال چرا حواله وسترن یونیون هولد (Hold) می شود می‌توان به آن اشاره کرد، قرارگیری نام فرستنده یا گیرنده در لیست ویژه افراد خاص یا SDN وسترن یونیون است. این لیست مربوط به افرادی است که به هر دلیلی از سوی مرکز خزانه داری آمریکا تحریم شده و یا در لیست جستجوی اف بی آی قرار دارند. معمولا زمانی اسم افراد وارد این لیست می‌شود که فرد کلاهبرداری، اختلاس، تجارت غیرمجاز و ... انجام داده است. در این شرایط، فرد گیرنده قادر به برداشت وجه نخواهد بود و یکی از انواع پیغام‌های خطا برای وی نمایش داده می‌شود.

حداکثر مقدار حواله وسترن یونیون

یکی دیگر از مواردی که در پاسخ به سوال چرا حواله وسترن یونیون هولد (Hold) می‌شود می‌توان بیان کرد، ارسال حداکثر مقدار حواله وسترن یونیون است. در این شرایط احتمال اینکه مقدار وجه نزد وسترن یونیون باقی ماند تا دلیل ارسال آن بررسی شود، وجود دارد. در این شرایط فرد فرستند باید با پاسخ به برخی از سوالات، ثابت کند که این پول برای مقاصد منفی مانند پولشویی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

عدم ارسال حواله توسط وسترن یونیون

برخی مواقع دلیل نمایش این خطا، نگه داشته شدن روند ارسال حواله توسط مسئولین و کارمندان این سیستم پرداخت است. به عبارت دیگر، در صورتی که یکی از کارمندان این شرکت به دلیل انجام این معامله مشکوک شود، می‌تواند روند انتقال را متوقف کند تا همه چیز برای وی روشن شود.

ارسال حواله وسترن یونیون برای چند نفر

در صورتی که یک حواله برای چندین نفر ارسال شود، احتمال اینکه هولد شدن وحواله وسترن یونیون اتفاق بیافتد، وجود دارد. چرا که از نظر این کمپانی این مسئله شاید به دلیل فرار از مالیات باشد. بنابراین، جهت جلوگیری از این اتفاق، شما باید یک فرم مخصوص پر کرده و هدفتان را از انجام این کار بیان کنید. در غیر این صورت، اگر مبلغ حواله بیش از 10 هزار دلار باشد، فرد باید مبلغ 250 دلار یا 10 درصد از مبلغ کل را به عنوان جریمه پرداخت کند.

روش حل مشکل هولد شدن حواله وسترن یونیون چیست؟

متاسفانه، روش مشخصی جهت حل این مشکل وجود ندارد. البته برخی از افراد تصور می‌کنند که با تغییر کشور مقصد می‌توانند به نوعی این خطا را دوره زده و ارسال حواله را انجام دهند. که تصور کاملا اشتباهی می‌باشد. بهترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید این است که از وقوع این اتفاق، جلوگیری کنید. بنابراین، در صورتی که قصد ارسال حواله ارزی وسترن یونیون را دارید، حتما دلیل انتقال ارز، ماهیت رابطه بین فرستنده و گیرنده و ... را به طور مشخص بیان کنید.

چرا حواله وسترن یونیون هولد (Hold) می شود

نتیجه‌گیری

پاسخ سوال چرا حواله وسترن یونیون هولد (Hold) می شود ، به نحوه ارسال حواله ارزی بستگی دارد. در صورتی که شما یکی از قوانین و مقررات این شبکه پرداخت و انتقال ارز را نقض کنید، احتمال اینکه حواله انتقال داده شده نقض شود، وجود دارد. بنابراین، به شما پیشنهاد می‌کنیم، جهت جلوگیری از این اتفاق، انجام این کار را به شرکت های واسط معتبر، مانند تراپی بسپارید.

تاریخ انتشار 10 آذر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر