آیا شما هم در ثبت و شروع کار در کسب و کارها و استارت آپ‌های آنلاین با مشکل مواجه شده‌اید؟ برای حل این مشکلات چه اقدامی کرده‌اید؟ اگر هنوز هم با این مشکل مواجهید و راه حل مناسبی برای رهایی از آن نیافته‌اید، یا مایل به ثبت استارت آپ آنلاین خود می‌باشید، کافی است با تراپی همراه باشد تا با مشکلات کسب و کارهای اینترنتی و روش‌ برطرف سازی آن، آشنا شوید.

کسب و کارهای اینترنتی و استارت آپ‌های آنلاین

بسیاری از جوانان امروزه به دلیل نبود پول و قدرت کافی به کسب و کارها و استارت آپ‌های آنلاین روی می‌آورند. کسب و کارهای اینترنتی به دلیل هزینه‌‌های کم، در دسترس بودن و دستیابی راحت‌تر به جامعه‌ی هدف در بین مردم رواج یافتند. اما همین استارت آپ‌های کوچک و در دسترس با مشکلات بزرگی در دولت دست و ژنجه نرم می‌کنند و همین باعث دلسردی و نا امیدی گروه کثیری از آنها شده است.

مشکلات کسب و کارهای اینترنتی در ایران

به گزارش ایستنا کسب و کارهای آنلاین به سمتی پیش می‌روند که بتوانند تسهیلات بیشماری برای کاربران اینترنتی فراهم کنند. اما دریافت مجوز کار را برای این کسب و کارهای اینترنتی نوپا و کوچک به دلیل قوانین و فرآیندهای دشوار، سخت شده است.

کسب و کارهای اینترنتی

فیلترینگ یکی از مشکلات موجود بر سر راه کسب و کارهای اینترنتی است که از جمله آنها می‌توان به  کاریابی و تبلیغات، فروش آنلاین بلیط و خدمات گردشگری اشاره کرد.

یکی دیگر از مشکلات این نوع از کسب و کارها شرایط دریافت مجوز در زمان طولانی و منوط به ایجاد یک مکان فیزیکی مانند آژانس‌های غیر آنلاین می‌باشد. از این رو تنها سایت‌هایی که پول و ارتباط کافی دارند،‌ قادر به دریافت مجوز هستند و در صورتیکه، شرکت‌های استارت ‌آپی پول و قدرت لازم را نداشته باشند، قادر به دریافت مجوز نمی‌باشند.

بنابرین برای حل مشکلات و معضلات پیش روی استارت آپ‌‌ها و کسب و کارهای آنلاین و همچنین اجرای ضعیف بعضی از قوانین در این راه،‌ اتحادیه کشوری بر آن شد تا پیگیر حل این مشکلات به شرح زیرباشد.

 سامانه پیگیری مشکلات استارت آپ‌ها و کسب و کارهای مجازی

پس از اعلام مشکلات موجود در سر راه استارت آپ‌ها، اتحادیه کشوری در پی حل این مشکل اقدام به ایجاد سامانه‌ای جهت ثبت و پیگیری مشکلات مرتبط با کسب و کارهای آنلاین نمود. 

در این سامانه تمامی استارت آپ‌ها چه در اتحادیه عضو شده باشند یا نه، قادر به ثبت و پیگیری مشکلات خود با سازمان‌های دولتی و حاکمیت می‌باشند.

چطور قادر به پیگیری مشکلات خود باشیم؟

برای پیگیری و حل مشکل استارت آپ‌ها، این سامانه یک کد پیگیری به شخص اعطا خواهد کرد، که از طریق آن می‌توان تمامی مراحل سپری شده برای پیگیری و حل این مشکل ثبت شده را بررسی کرد.

مراحل ثبت شکایات در سامانه اتحادیه کشوری

برای ثبت مشکلات خود در سامانه اتحادیه کشوری به وب سایت رسمی آن  https://ecunion.ir/  وارد شوید و سپس از سمت چپ سایت در قسمت اطلاع رسانی،‌ بر روی گزینه‌ی سامانه ثبت و پیگیری مشکلات کسب و کارهای مجازی و استارت آپ‌ها کلیک کنید.

کسب و کارهای اینترنتی

پس از انتخاب گزینه‌ی ذکر شده مطابق با تصاویر، صفحه‌ی جدیدی برای شما باز خواهد شد که در آن می‌توانید فیلدهای خالی را پر کنید، فایل خود را وارد نمایید و سپس بر روی گزینه‌ی ثبت کلیک فرمایید.

کسب و کارهای اینترنتی

پس از ثبت این مرحله درخواست شما ارسال شده و کد پیگیری دریافت می‌نمایید،‌ از این رو با کمک کد دریافت شده قادر به بررسی و رصد مراحل پیگیری مشکل خود هستید.

کسب و کارهای اینترنتی

از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید صمیمانه سپاس گذاریم. امید است که با حل مشکل خود گامی بلند در رشد و توسعه این مرز و بوم داشته باشید. درصورتی‌ که در مورد روش‌های کار استارت آپ‌ و کسب و کار آنلاین،‌ مراحل ثبت دریافت مجوز یا روش‌های موجود در نحوه پیگیری و حل مشکلات مرتبط با آن اطلاعی دارید؛ لطفا نظرات خود را در کامنت‌ها بیان کنید تا دیگر مخاطبان نیز از آنها بهره‌مند شوند.

تاریخ انتشار 17 اسفند 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر