آیا تاکنون در مورد کپی تریدینگ چیزی شنیده‌اید؟ چقدر درباره‌ی این اصطلاح می‌دانید؟ اگر بخواهید یک نمونه کار یا portfolio ای داشته باشید که مزیت‌های عملکرد سرمایه گذاری مطابقت داشته باشد، کپی تریدینگ می‌تواند به شما کمک کند. آیا مایلید تا در این مورد بیشتر بدانید؟ پس با تراپی همراه شوید.

هر آنچه لازم است در مورد کپی تریدینگ بدانید!

به طور خلاصه می‌توان گفت کپی تریدینگ عبارتست از تقلید فعالیت تجارت یک کارشناس بازار سهام، که البته مزایا و معایبی برای کپی تریدینگ وجود دارد. در ادامه برای شما مطالب بیشتری را خواهیم گفت، لطفا همچنان با ما همراه باشید.

کپی تریدینگ

کپی تریدینگ چیست؟

برای انجام کپی تریدینگ باید یک معامله‌گر حرفه‌ای که در کار خود تخصص دارد را برای دنبال کردن پیدا کنید، سپس حرکت‌های او را در تجارت دنبال کنید.

به معامله‌گر بگوئید شما خرید 100 سهم از یک سهام خاص را دنبال می‌کنید. در نتیجه شما نیز 100 سهم از آن سهام را خریداری می‌کنید. اگر معامله‌گران 5 درصد از نمونه کارهای خود را به یک بخش از سهامی خاص اختصاص دهند، شما نیز باید همین کار را انجام دهید.

آشنایی با مزیت‌های کپی تریدینگ

کپی تریدینگ فرصتی را برای شما به وجود می‌آورد تا بتوانید از دانش و تجربهی افراد و سرمایه گذاران باتجربه در این امر استفاده کنید.

به این ترتیب لازم نیست که شما خودتان حرکت‌ها و یا روند بازار سهام را تجزیه و تحلیل کنید برای اینکه تصمیم بگیرید کدام سهام را بخرید ، بفروشید یا نگه دارید.

به این ترتیب شما به سادگی می‌توانید یک سرمایه گذار حرفه‌ای را دنبال کنید. اما توجه داشته باشید که شخصی را انتخاب کنید که به طور مداوم بازده بالایی را در معاملات خود داشته است.

برای انتخاب درست یک سرمایه گذار جهت کپی تریدینگ چه معیارهایی وجود دارد؟

برای اینکه بتوانید سرمایه گذار درستی را برای دنبال کردن انتخاب کنید، باید این معیارها را در نظر بگیرید :

  • چه مدت زمان است که فرد در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری فعالیت دارد؟
  • سابقه ثبت سرمایه‌های او
  • تعداد موقعیت‌های بازی که در اختیار دارد
  • زمان نگهداری معمولی برای سرمایه گذاری
  • نوع سرمایه گذاری که او ترجیح میدهد

شما می‌توانید با در نظر گرفتن این موارد یک سرمایه گذار مناسب را انتخاب کنید و کپی تریدینگ را انجام دهید.

علاوه بر این باید آنچه را که میخواهید با نمونه کارها انجام دهید را بررسی کنید. به عنوان مثال ، اگر به دنبال سرمایه گذاریهای جایگزین هستید ، میتوانید از کسی که در صندوقهای تامینی ، کالاها یا FOREX سرمایه گذاری کرده است ، کپی تریدینگ کنید. از طرف دیگر ، اگر هدف شما مطابقت با عملکرد بازار باشد نه اینکه آن را شکست دهید ، ممکن است به سمت یک سرمایه گذار حرفهای که ترجیح میدهد یک استراتژی شاخص باشد بروید.

کپی تریدینگ

معایب کپی تریدینگ را هم بدانید

یکسری استدلالهایی برای کپی تریدینگ وجود دار که ممکن است برای هر سرمایه گذار مناسب نباشد. چند نکته مهم وجود دارد که باید قبل از شروع این استراتژی آنها را به خاطر بسپارید.

اولین نکتهای که وجود دارد این است که ، موفقیت شما به حرکت سرمایه گذارانی که آنها را دنبال میکنید بستگی دارد و این را بدانید که هیچ سرمایه گذاری کاملاً مناسب نیست که دقیقا بداند چه موقع بخرد یا بفروشد یا از کجا سرمایه گذاری کند. در نتیجه ، کپی تریدینگ نیز به اندازهی خود خطر دارد.

در حقیقت شما امیدوار هستید که استراتژی آن معاملهگر حرفهای حداکثر بازده را داشته باشد، اما حقیقت این است که هیچ تضمینی برای آن وجود ندارد.

اینجاست که لازم است شما مدتی را صرف تحقیق برای یافتن بهترین، در میان معاملهگران کنید. درباره نحوه عملکرد آنها و اینکه آیا روشهای آن‌ها با اهداف شما مطابقت دارد ، بیشتر بدانید. اگر استراتژی آن‌ها کاملاً متفاوت از کارهایی است که شما با سهام خود انجام داده‌اید ، انتخاب یک معامله گر به طور تصادفی اصلا کار درستی نمی‌باشد.

مورد دیگر که در مورد کپی تریدینگ ممکن است چندان خوشایند نباشد، این است که در صورت پرداخت کمیسیون برای معاملات مکرر ، کپی تریدینگ نیز می‌تواند هزینه بردار باشد. بنابراین اگر نگران کاهش هزینه‌ها هستید، قبل از انجام معامله هزینه‌های آن را با دقت در نظر بگیرید.

در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی دیگر از اصطلاحات دنیای سرمای گذاری، به نام کپی تریدینگ آشنا کنیم. امید است مطالب گفته شده مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

تاریخ انتشار 10 اردیبهشت 1399
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر