اگر به عنوان اقامت دائمی به ایالات متحده مهاجرت می‌کنید، باید هزینه مهاجرت USCIS (سازمان خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده آمریکا) را به صورت آنلاین پرداخت کنید، مگر اینکه یکی از معافیت‌های ارائه شده توسط این سازمان را داشته باشید. USCIS از این هزینه برای پردازش بسته ویزای مهاجرتی خود و تولید کارت اقامت دائم خود (که معمولاً به عنوان گرین کارت شناخته می شود) استفاده می کند. بهتر است که پس از انتخاب ویزای مهاجرتی خود از وزارت امور خارجه و قبل از عزیمت به ایالات متحده، هزینه مهاجرت USCIS را پرداخت كنید. شما همچنین می توانید پس از ورود به ایالات متحده آمریکا هزینه را پرداخت نمایید. اگر وارد ایالات متحده شوید و هنوز هزینه مهاجرت USCIS را پرداخت نکرده اید، USCIS با دستورالعمل پرداخت هزینه خود، یک اخطار پرداخت را برای شما ارسال می کند. شما تا زمان پرداخت هزینه مهاجرت USCIS، گرین کارت خود را دریافت نخواهید کرد. در ادامه با تراپی  همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد پرداخت هزینه شهروندی ایالات متحده با کارت شتاب کسب کنید.

پرداخت هزینه شهروندی ایالات متحده

دلایل گرفتن گرین کارت

اگر می خواهید در ایالات متحده زندگی و کار کنید و از تمام مزایایی که یک گذرنامه آمرکایی برای شما دارد، لذت ببرید، باید فرایند تبدیل شدن به یک شهروند آمریکایی را شروع کنید. برای به دست آوردن تابعیت ایالات متحده، ابتدا باید مقیم دائم ایالات متحده شوید. این روند معمولاً با عنوان "گرفتن گرین کارت" شناخته می‌شود، دستیابی به گرین کارت یک قدم مهم در روند شهروندی ایالات متحده است. به عنوان یک فرد با اقامت دائمی و قانونی در آمریکا، شما از بسیاری از حقوق شهروندی ایالات متحده، از جمله توانایی زندگی و کار آزاد در این کشور پهناور، خدمت در ارتش ایالات متحده و حتی داشتن قانونی سلاح گرم بهره مند خواهید شد. علاوه بر این، شما بسیاری از حمایت های حقوقی فدرال و ایالتی را نیز خواهید داشت. 

فرآیند پرداخت هزینه شهروندی ایالات متحده یا  گرین کارت آمریکا

قبل از پرداخت هزینه مهاجرت USCIS به صورت آنلاین، لطفاً از سازگار بودن مرورگر (فایرفاکس، کروم، اکسپلورر) خود اطمینان حاصل کنید. اگر مشکل فنی مربوط به سازگاری مرورگر دارید، توصیه می کنیم جدیدترین نسخه Google Chrome را دانلود کنید. ما شما را به شدت ترغیب می‌كنیم كه پس از انتخاب ویزای مهاجرتی خود از وزارت امور خارجه و قبل از عزیمت به ایالات متحده، هزینه مهاجرت USCIS را پرداخت كنید. اگر نمی‌‌توانید خودتان هزینه مهاجرت USCIS را بپردازید، یک عضو خانواده، دوست، کارفرما، وکیل یا نماینده معتبر می‌تواند هزینه‌های شما را بپردازد، در صورتیکه به Alien Number  یا همان A-Number و شناسه پرونده وزارت امور خارجه (DOS) شما دسترسی داشته باشند. شما همچنین می‌توانید پس از ورود به ایالات متحده آمریکا هزینه را پرداخت کنید. در ادامه به روند پرداخت زینه شهروندی ایالات متحده یا  گرین کارت آمریکا پرداخته شده است:

  • ابتدا به صفحه این سازمان به نشانی www.uscis.gov/file-online وارد شوید.
  • Log in را انتخاب نمایید
  • در مرحله بعد گزینه USCIS Immigrant Fee را انتخاب کنید
  •  شماره کد Alien Registration و DOS Case ID را وارد نمایید
  • در صورتیکه دارای کارت اعتباری معتبر (ویزا، مستر کارت، American Express،
    یا Discover Card)، کارت دبیت یا حساب بانکی ایالات متحده
    می‌باشید، می‌توانید هزینه‌ی خود را به راحتی پرداخت نمایید. در غیر این صورت پرداخت هزینه‌ی خود را به کارشناسان ما در تراپی واگذار کنید.
     

در صورتیکه تمایل به پرداخت هزینه در آمریکا داشته باشید،  USCIS یک اخطار برای درخواست پرداخت همراه با دستورالعمل پرداخت هزینه برای شما ارسال می‌کند.  توجه داشته باشید که این کدها در پاکت ویزا شما می‌باشند. در صورتیکه معافیت داشته باشید لازم به پرداخت این هزینه ندارید، در ادامه به انواع معافیت‌ها اشاره شده است.

پرداخت هزینه شهروندی ایالات متحده

معافیت پرداخت هزینه شهروندی ایالات متحده

در ادامه به افرادی که نیاز به پرداخت هزینه شهروندی ایالات متحده را ندارند، پرداخته شده است:

کودکانی که تحت برنامه‌های لاهه فرزند خواندگی یا یتیمی وارد ایالت متحده می‌شوند
برخی از مهاجران ویژه عراقی و افغان
متقضیان ویزای گروه K
 افرادی که ویزای  SQ و ویزای بازگشت اقامت دائم (SB-1) را دارند

خدمات تراپی

خیلی از افرادی که ویزا کارت و مستر کارت ندارند، می‌توانند در کوتاه ترین زمان با استفاده از خدمات وب سایت‌های خدمات ارزی مانند تراپی هزینه‌های خود را با کارت شتاب پرداخت نمایند. سایت تراپی یکی از مطمئن‌ترین سایت‌های خدمات پرداختی است که دارای گواهی جشنواره وب و موبایل ایران نیز می‌باشد. برای پرداخت هزینه شهروندی ایالات متحده خود با استفاده از وب سایت تراپی ابتدا باید در این سایت ثبت نام کنید. مراحل ثبت نام در سایت تراپی بسیار ساده است و  به زمان کوتاهی نیاز دارد. پس از ثبت نام لینک پرداخت هزینه‌ی خود را برای متخصصان ما در تراپی ارسال کنید و معادل ریالی آن را با کارت شتاب به حساب تراپی بریزید تا در کوتاه ترین زمان هزینه‌‌ی گرین کارت شما پرداخت شود. 

تاریخ انتشار 15 مهر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر