راه اندازی یک کسب و کار، کارِ چندان ساده‌ای نیست و باید بدانید که مسیری طولانی و بسی دشوار پیش رو دارید.. اما چنانچه شروع کارتان را کاملا اصولی آغاز کنید، این مسیر می‌تواند برای شما بسیار سود آور باشد. اگر هم که در حال حاضر دارای شرکت هستید و کسب و کار خود را راه اندازی کرده‌اید، ولی هنوز استراتژی درست و مشخصی برای بازاریابی استارت اپ خود ندارید، باید بدانید که خیلی از رقبای خود عقب هستید و باید تلاش کنید تا استراتژی بازاریابی استارت اپ ها را ایجاد کنید تا بتوانید در حد ممکن موثر واقع شوید. در حقیقت استراتژی بازاریابی استارت اپ شما باید در مراحل آغازین و قبل از راه اندازی شرکت، مشخص شده باشد. اما هم اکنون نیز دیر نیست و شما می‌توانی یم استراتژی قوی برای استارت اپ خود ایجاد کنید. با تراپی  همراه باشید تا به شما بگوئیم که چگونه می‌توانید یک استراتژی قدرتمند ایجاد کنید.

آشنایی با نحوه‌ی ایجاد استراتژی بازاریابی استارت اپ ها

آنچه در قالب این مقاله برای شما عزیزان خواهیم گفت، علاوه بر اینکه یک راهنمای کامل برای ایجاد استراتژی بازاریابی استارت اپ شما می‌باشد، می‌تواند یک منبع بسیار عالی برای نوشتن نقشه‌ی کسب و کار برای راه اندازی یک شرکت باشد.

استراتژی بازاریابی استارت اپ ها
باید بدانید که استراتژی بازاریابی استارت اپ ها و کسب و کار شما می‌تواند باعث موفقیت یا شکست آن استارت اپ بشود.

نکات مربوط به چگونگی ایجاد استراتژی بازاریابی استارت اپ ها

بازار هدف خود را مشخص کنید

یکی از نکات مربوط به ایجاد استراتژی بازاریابی استارت اپ ها این است که بازار هدف خود را مشخص کنید. قبل از اینکه هر کاری انجام دهید، باید ابتدا تصمیم بگیرید که شما به چه کسانی قرار است محصولات خود را بفروشید یا خدمات خود را ارائه دهید. کارآفرینان بسیاری هستند که این مرحله از ایجاد استراتژی را در نظر نمی‌گیرند، چرا که تصورشان این است که برند آن‌ها برای همه‌ی‌ افراد جامعه قرار است خدمت رسانی کند، در حالی که این کاملا اشتباه است. شما به راه‌ها و روش‌هایی نیاز دارید تا با استفاده از آن‌ها بتوانید مشتریان هدف خود را مشخص کنید. چرا که این به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین بازار هدف را برای برند خود مشخص کنید.

بنابراین، کار خود را به طور کلی آغاز کنید و آهسته آهسته فعالیت خود را محدود کنید و با توجه به برند خود می‌تواند یک رنج وسیعی از مخاطبان خاص خود را مورد هدف قرار دهید. اما در این مورد خوب توجه داشته باشید که چنانچه دایره‌ی فعالیت خود را بیش از حد به افراد خاص محدود کنید، ممکن است بخش زیادی از بازار را از دست بدهید. پس در توجه کنید که در این زمینه متعادل باشید.

در مورد بازار تحقیقات لازم را انجام دهید

حال که بازار هدف خود را مشخص کردید، زمان آن رسیده است که به آرام آرام به سراغ استراتژی‌های تبلیغات بروید. قبل از اینکه روی کمپین‌های تبلیغاتی جدید کار کنید، نیازمند این هستید که فرضیه خود را ثابت کنید.

اینکه شما برنامه‌ی کار خود را برای گروه خاصی از مشتریان تنظیم نموده‌اید، به معنای این نیست که آن گروه از مردم به طور خودکار پذیرای برند شما هستند. شما باید واقعا به این حقیقت برسید که آیا گروهی که مشخص کرده‌اید واقعا به محصول و خدمات شما نیاز دارند؟

باید بدانید که یکی از مهم ترین عللی که استارت اپ ها شکست می‌خورند این است که بازاری برای آنچه تولید می‌کنند و خدماتی که ارائه می‌دهند، وجود ندارد.

بنابراین برای اینکه کسب و کار شما نیز با شکست مواجه نشود، باید بدانید که آنچه شما ارائه می‌دهید چگونه می‌تواند زندگی مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد. شاید بپرسید چگونه؟ در ادامه به این نکانت اشاره کرده‌ایم.

استراتژی بازاریابی استارت اپ ها

به این روش‌ها می‌توانید از مشتریان هدف در مورد نیازمندی‌های‌شان اطلاعات کسب کنید :

  • با افراد جامعه و مشتریان هدف خود مصاحبه کنید.
  • گروه‌های هدف را مشخص کنید.
  • برای آن‌ها این امکان را فراهم کنید تا محصولات شما را امتحان کنند.
  • به بازخوردهای آن‌ها توجه کنید.

 همه‌ی این نکاتی که گفته شد، در واقع نکات حیاتی در مرحله‌ی تحقیق و بررسی بازار هدف است.

رقبای خود را تحلیل و آنالیز کنید

همانطور که می‌دانید شما همواره در حال فعالیت در کنار رقبای خود هستید، نه جدا از آن‌ها. پس همواره آن‌ها را در نظر داشته باشید و نحوه‌ی کار و فعالیت آن‌ها را نیز مورد بررسی و تحلیل قرار دهید.

اگر از جنبه‌های مختلف بررسی کنید، متوجه خواهید شد که کسب و کار شما از آن جنبه‌ها صد درصد منحصر به فرد و یونیک نخواهد بود و احتمالش زیاد است که مشابه آنچه شما ارائه می‌کنید را دیگران نیز ارائه کنند و یا خدماتی مشابه با شما داشته باشند. این مسئله امری طبیعی است اما در این جا یک استراتژی درست بازاریابی به کمک شما خواهد آمد.

آنالیز و تحلیل رقبا، یکی از مهم‌ترین و بحرانی ترین بخش از استراتژی بازاریابی محسوب می‌شود. برای این منظور شما باید کمپین‌های بازاریابی آن‌ها را بررسی کنید. استفاده از ابزار تحلیل نیز SWOT  می‌تواند در این زمینه بسیار سودمند باشد. همچنین بررسی کنید که بازار هدف آن‌ها چه بوده است، مسلما آنچه برای آن‌ها به خوبی جواب داده است، ممکن است بتواند برای شما نیز به خوبی پاسخگو باشد.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم، دوستان جهت اطلاع از سایر نکات مربوط به ایجاد استراتژی بازاریابی استارت اپ ها  ما را در قسمت بعدی این مقاله دنبال نمائید.

تاریخ انتشار 05 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر