دارک وب یکی از بخش‌های اینترنت است که استفاده از آن برای عموم افراد توسط مرورگرهای معمولی امکان پذیر نیست. چرا که برای خرید از دارک وب باید از مرورگر و موتور جستجوی خاص استفاده کرد. به همین سبب، در این مقاله قصد داریم به موضوع نحوه خرید از دارک وب در ایران و معرفی مارکت های معروف آن بپردازیم. همراه ما باشید.

خرید از دارک وب و معرفی مارکت های معروف آن

همان‌طور که گفته شد، هر دارک وب از مجموعه از دیپ وب و دارک نت تشکیل شده است که هیچ یک از آن‌ها توسط موتورهای جستجوی استاندارد مانند گوگل، یاهو، بینگ و ... ایندکس نشده و در فهرستشان قرار داده نمی‌شوند. بنابراین، شما نمی توانید از طریق مرورگرهای معمولی مانند کروم و موتور جستجوگر گوگل وارد این بخش از اینترنت شوید. بر اساس نظرسنجی‌هایی که در اینترنت انجام شده است، مرورگر Tor به عنوان یکی از بهترین روش‌ها جهت ورود به این فضا در نظر گرفته می‌شود. چرا که مهمترین اصل جهت وارد شدن به این فضا، مخفی کردن اطلاعات و هویت کاربری است.

چگونه از دارک وب خرید کنیم؟

مارکت Tochka Free

این مارکت یکی از مارکت ها‌ رایگان در فضای دارک وب است که در آن هرگونه کالا و خدمتی ارائه می‌شود.

مارکت AltBay

یکی از مارکت هایی که در زمینه فروش دارو و مواد مخدر فعالیت می کند؛ مارکت ALTBAY است. پرداخت در این مارکت، با بیت کوین انجام می شود. (یکی از دلایلی که باعث می شود بسیاری از دولت‌ها با ارز رمزنگاری شده بیت کوین مشکل داشته باشند، همین مسئله است. چرا که بیت کوین به هیچ وجه قابل ردیابی نیست. در نتیجه افراد می توانند از این ارز جهت پولشویی و یا کلاهبرداری استفاده کنند.)

مارکت The Wall Street

هنگامی که صحبت از خرید از دارک وب و معرفی مارکت های معروف آن می‌شود، اسم مارکت The Wall Street  حتما به گوش می خورد. این مارکت یکی از به روزترین مارکت‌های موجود در فضای دارک وب است. مهمترین نکته‌ای که در خصوص این مارکت می‌توان به آن اشاره کرد، پایین بودن احتمال کلاهبرداری در آن است. چرا که صاحبین این مارکت، هیچگونه دسترسی به منابع مالی کاربران نخواهند داشت.

مارکت Berlusconi

این مارکت که اخیرا فعالیت خود را آغاز کرده است، جهت ایجاد امنیت مورد نیاز، از تایید هویت 2 مرحله ای به جای روتکل رمزنگاری PGP استفاده می‌کند. اوراق موجود در این مارکت تا قیمت 250 دلار با حق کمسیون 2 درصد به فروش می‌رسند.

مارکت CharlieUK

این سایت، یکی از سایت‌هایی است که برای خرید و فروش کوکایین مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته محصولات این مارکت در سایت‌های دیگر مانند Crypto ،Dream ، Alphabay و Abraxas نیز به فروش می‌رسد.

وب‌سایت ProPublica

وب‌سایت ProPublica، یک وب سایت خبری است که جهت انتشار اخبار در حوزه سوء استفاده از قدرت و اعتماد مردم فعالیت می کند. با وجود اینکه این سایت اصلا فروشگاهی نیست، اما محبوبیت زیادی در بین افراد دارد. زیرا بدون هیچگونه سانسوری، مهمترین اخبار را در اختیاد افراد قرار می‌دهد.

سفارش و خرید از دارک وب در ایران

آیا خرید و سفارش از دارک وب در ایران جرم است؟

به خاطر داشته باشید که انجام هرگونه فعالیت غیر قانونی چه در فضای وب معمولی و چه در فضای دارک وب غیر قانونی است. اما این مسئله به این معنا نیست که هرگونه فعالیت و بازدید در فضای دارک وب به عنوان یک فعالیت مجرمانه در نظر گرفته می‌شود. چرا که برخی از افراد تنها به دلیل کنجکاوی قصد بازدید از این مارکت‌ها را دارند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به بررسی نحوه خرید از دارک وب و معرفی مارکت های معروف آن پرداختیم. همانطور که از اسم این فضا در اینترنت مشخص است، بسیاری از فعالیت‌هایی که در دارک وب انجام می‌شوند، به صورت نامحسوس و البته غیرقانونی است. بنابراین، در صورتی که به دنبال دردسر و درگیر شدن با یکی از انواع جرائم رایانه‌ای نیستید، بازدید و سفارش از دارک وب را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

تاریخ انتشار 22 آذر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر