امروزه همانطور که همواره صحبت از فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال به میان است، اینترنت اشیا (IOT) نیز تکنولوژی دیگری است که مورد توجه بسیاری از متخصصین قرار گرفته است. تا جایی که از ورود اینترنت اشیا به دنیای ارز دیجیتال سخن گفته می شود که علاوه بر فناوری بلاک چین، امکان انتقال بیت کوین با استفاده از IOT امکان پذیر شود. اما به راستی تفاوت اینترنت اشیا و بلاک چین چیست؟ در آینده IOT چه نقشی می تواند در زندگی بشر داشته باشد؟ و رویکردهای اینترنت اشیا (IOT) در سال 2019 کدام است؟ در ادامه با تراپی همراه شوید تا شما را با مهم ترین رویکردهای اینترنتی اشیا که هر کسی باید آن ها را بداند، آشنا کنیم.

آشنایی با رویکردهای اینترنت اشیا در سال 2019

در سال 2019 ما شاهد این مسئله هستیم که اینترنت اشیا عمیقا در کار و زندگی روزمره ما گنجانده شده است. ممکن است نام اینترنت اشیا را به ندرت شنوید اما بدانید که این فناوری کم کم جزئی از زندگی ما خواهد شد. در ادامه با ما همرا باشید تا شما را با رویکردهای اینترنت اشیا (IOT) آشنا نمائیم.

رویکردهای اینترنت اشیا

به زودی شاهد این مسئله خواهیم بود که تقریبا هر وسیله ای که دارید، اعم از ماشین، تلویزیون، ساعت، وسایل آشپزخانه و...می توانند آنلاین شوند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در صنعت نیز ابزارها و ماشین ها هوشمندتر شده و به اینترنت متصل شده، داده هایی تولدی می کنند که بتوانند بسیار موثرتر کار کنند و عملکرد آن ها به واقعیت نزدیک تر شود.

رویکردهای اینترنت اشیا (IOT) در سال 2019

  • اینترنت اشیا به طور جدی تری در کسب و کارها وارد خواهد شد

یکی از رویکردهای اینترنت اشیا (IOT) در سال 2019 این است بیشتر کسب و کارها از این فناوری بهره مند خواهند شد. تحقیقات نشان داده است که بیش از 85 درصد از شرکت ها در سال 2019 برای پیاده سازی اینترنتی اشیا برنامه ریزی کرده اند. اینترنتی اشیا مزایای بسیاری را برای صاحبان کسب و کارها به ارمغان خواهد آورد.

  • دستگاه ها و وسیله ها بیشتر صوتی خواهند شد

از دیگر رویکردهای اینترنت اشیا (IOT) این است که شما می توانید با استفاده از صدای خود دستگاه های هوشمند خود را کنترل کنید. در واقع کنترل وسایل با استفاده از صدا، می تواند مزایای بسیاری داشته باشد، از جمله اینکه شما می توانید بسیار آسان تر بدون دخالت دست، با استفاده از صدا دستگاه ها را به کار بگیرید و آن ها را مدیریت کنید.

  • محاسبات بیشتر به سمت لبه ای پیش خواهد رفت

محاسبات لبه ای مربوط می شود به الگوریتم هایی که در لبه های شبکه، معمولا در بخش هایی شبکه دنیای واقعی را لمس می کند، انجام می شود. مانند محاسبات درون سنسورها و دوربین ها.

حقیقت این است که حجم زیادی از داده ها که توسط این دستگاه ها جمع آوری می شود، بلا استفاده هستند که با رویکرد اینترنت اشیا دیگر فضای زیادی برای ذخیره داده های غیر مفید استفاده نخواهد شد چرا که نوع محاسبات متفاوت خواهد شد.

رویکردهای اینترنت اشیا
  • در پیاده سازی های هوش مصنوعی، بیشتر از اینترنت اشیا استفاده خواهد شد

هوش مصنوعی و اینترنت اشیا دو فضای تکنولوژی کاملا مرتبط هستند. اینترنتی اشیا بسیار مفید و قدرتمند است چرا که قادر به تولید داده های بسیاری است. زمانی که دستگاه های بسیاری را در اختیار دارید که در صنایع مختلف به یکیدیگر مرتبط هستند، داده های محاسباتی بسیاری نیز در این میان وجود دارد که انجام آن ها از عهده ی انسان خارج است.

استفاده از اینترنت اشیا می تواند این توان محاسباتی را به شدت کاهش دهد.

  • نسل پنجم شبکه ها توسعه یافته و از اینترنت اشیا در آن استفاده خواهد شد

در سال 2019 شاهد این خواهیم بود که نسل پنجم شبکه ها روی کار خواهد آمد که حدود 20 برابر از شبکه های فعلی سریع تر هستند. در این میان نقش اینترنت اشیا بر سرعت و خدمات داده ای است. هر چه سرعت شبکه های موبایل افزایش یابد، زمانی که در خارج از منزل هستید، ارتباط ما با اشیا درون منزل یا به عبارتی ارتباط با منزل برای شما ساده تر و سریع تر خواهد شد.

دوستان گرامی در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با نقش اینترنت اشیا در کار و زندگی مان در سال 2019 مطالبی را برای شما بیان کنیم. امید است مطالب ذکر شده در مورد رویکردهای اینترنت اشیا (IOT) توانسته باشد بر اطلاعات مفید شما در این زمینه بیافزاید.

از اینکه همواره با ما همراه و همگام هستید، از شما کمال تشکر را داریم. لطفا با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 10 خرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر