افراد با اهداف مختلفی سعی در تقویت مهارت های چندگانه زبان انگلیسی می نمایند. به عنوان مثال عده ای قصد مهاجرت کاری یا تحصیلی دارند و به مدارکی چون تافل نیازمندند، یا عده ای دیگر برای اهدافی غیر از مهاجرت به این گونه مدارک احتیاج دارند. اگر شما دوست عزیز نیز از جمله داوطلبان شرکت در آزمون تافل هستید، ممکن است اصطلاح لانگ تافل را نیز شنیده باشید. آیا می دانید نمره لانگ تافل چیست؟ از اهمیت نمره لانگ تافل اطلاعی دارید؟ در این مقاله با تیم تراپی همراه شوید تا شما را با مطالبی در این خصوص آشنا کنیم.

قبل از آنکه شما را با اهمیت نمره لانگ تافل آشنا کنیم، خوب است اندکی در مورد فرمت این آزمون بدانید.

لانگ تافل

لانگ تافل ، فرمتی از آزمون تافل : فرمت لانگ تافل چیست؟

در کل فرمت لانگ تافل مربوط می شود به بخش های مختلف مهارت های ریدینگ و لیسنینگ.

در فرمت معمولی آزمون تافل، بخش ریدینگ آزمون، شامل سه ریدینگ می باشد که مدت زمان پاسخگوئی به سوالات آن 45 دقیقه می باشد.

بخش لیسنینگ نیز دارای 5 بخش می باشد و مدت زمان پاسخگوئی به سوالات آن نیز 41 دقیقه می باشد.

اما گاهی فرمت آزمون تافل متفاوت می شود و یکی از دو فرمت ریدینگ و لیسنینگ حتما در فرمت لانگ در آزمون ظاهر می شود. در واقع تنها یکی از این دو مهارت در فرمت لانگ در آزمون تاف آورده می شود، نه هر دو مهارت.

در ادامه خواهیم گفت که منظور از فرمت لانگ تافل چیست!

در فرمت لانگ تافل اگر مهارت لیسنینگ لانگ باشد به این معنا است که به جای اینکه بخش لیسنینگ دارای 5 بخش باشد، دارای 7 بخش است و مدت زمان پاسخگوئی به سوالات آن 57 دقیقه می باشد. اما اگر بخش ریدینگ لانگ باشد، به جای اینکه مهارت ریدینگ دارای 3 بخش باشد، دارای 4 بخش خواهد بود و مدت زمان پاسخگوئی به آن به حدود 72 دقیقه افزایش خواهد یافت.

بنابراین اگر یکی از بخش های مربوط به مهارت های ریدینگ و لیسنینگ آزمون تافل افزایش یابد، به آن فرمت آزمون تافل، لانگ تافل گفته می شود.

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که نمره ی آزمون لانگ تافل چگونه محاسبه می شود؟ در ادامه با ذکر توضیحاتی به یان پاسخ این سوال پرداخته ایم.

نمره آزمون لانگ تافل چگونه محاسبه می شود؟

دوستان توجه داشته باشید که سوالات لانگ تافل اصلا نمره ای ندارد و برای آن ها نمره ای در نظر گرفته نشده است. این سوالات نیز در هیچ جای آزمون برای داوطبان مشخص نخواهد شد. پس شما به هیچ عنوان نباید به دنبال سوالات لانگ تافل باشید، بلکه باید کلیه سوالات را پاسخ دهید و از جستجو برای یافتن این دسته سوالات خودداری کنید.

لانگ تافل

قطعا این سوال به ذهن شما خطور کرده است که پس فرمت آزمون لانگ تافل به چه کار می آید و برای چه، فرمت آزمون تافل را گاهی اوقات به لانگ تافل تبدیل می کنند؟

چرا آزمون تافل را گاهی در فرمت لانگ تافل برگزار می کنند؟

افراد زیادی هستند که این سوال برایشان پیش می آید که اگر نمره ای برای سوالات لانگ تافل در نظر گرفته نشده است، پس چرا آزمون تافل با فرمت لانگ برگزار می شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوئیم که سوالات آزمون لانگ تافل در واقع نوعی ارزیابی و سنجش سوالات توسط آزمون دهندگان است و این سوالات قرار است در آزمون های بعدی تافل مورد استفاده قرار گیرد.

در حقیقت پس از پاسخ دهی به سوالات توسط داوطلبان، در سطح جهانی میزان سختی سوالات برآورد می شود تا بتوانند از نتایج این سنجش برای اصلاح سوالات به منظور استاندارد سازی آن ها استفاده کنند.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با فرمت دیگری از آزمون تافل آشنا کنیم به نام فرمت لانگ تافل . در این فرمت آزمون یکسری سوالات اضافه تر در بخش های ریدینگ و لیسنینگ قرار می دهند تا بتوانند میزان سختی سوالات آزمون را به منظور استاندارد سازی سوالات مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل

همراهان همیشگی تراپی، چنانچه قصد دارید در آزمون تافل ثبت نام کنید و برای پرداخت هزینه آن با مشکل مواجه شده اید یا به هر دلیل امکان پرداخت هزینه آنلاین برای شما وجود ندارد، می توانید از طریق لینک زیر درخواست خود را برای ما ارسال نمائید.

برای پرداخت هزینه ثبت نام، کلیک کنید!

تاریخ انتشار 21 شهریور 1399
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر