شاپیفای و آمازون در دنیای تجارت الکترونیک دو رغیب بزرگ برای یکدیگر هستند. هر دو دارای شهرت و محبوبیت هستند و همچنین فرصت های خوبی را برای خرید آنلاین در اختیار کاربران قرار داده اند. در این مقاله به مقایسه شاپیفای و آمازون پرداخته ایم تا کاربران به راحتی بتوانند تصمیم بگیرند که کدام یک از این پلتفرم ها را استفاده کنند. پس تا پایان این مقاله با تراپی همراه شوید.

نکاتی در مورد شاپیفای و آمازون که خوب است بدانید

جالب است بدانید که آمازون تنها در ایالات متحده بیش از 150 میلیون بازدیدکننده در هر ماه دارد. و شاپیفای نیز به بیش از 600000 کسب وکار قدرت بخشیده است و هم اکنون آن ها با استفاده از این پلتفرمف بیش از 82 بیلیون دلار فروش دارند.

به این ترتیب با این وجود انتخاب یکی از این دو پلتفرم کار بسیار سخت است.

با این همه، می توان گفت شاپیفای یکی از بهرتین پلتفرم های تجرت الکترنیک در بازار است. برای شروع کار تجارتی خود و ارزیابی فروشگاه آنلاین خود، پلتفرمی بهتر از آن نخواهید یافت.

در ادامه به بیان مزایای و معایب شاپیفای و آمازون خواهیم پرداخت و همچنین تفاوت های آن دو را برای شما مطرح خواهیم کرد.

شاپیفای و آمازون

شاپیفای و آمازون : مزایا و معایب

در این بخش از مقاله برای شما عزیزان مزایا و معایب شاپیفای و آمازون را بیان خواهیم کرد و مزیت ها و عیوب هر دو پلتفرم را به طور جداگانه بررسی خواهیم کرد.

مزایای شاپیفای و آمازون

مزایای شاپیفای

  • شاپیفای دارای ابزارهای تجارت الکترونیک است که برای شما این امکان را فراهم می کند تا بتوانید فروشگاه آنلاین خود را طراحی کرده و ان را توسعه و ارتقا دهید.
  • از آنجا که با اسنفاده از اسپاتیفای شما می توانید وب سایت تجارت الکترونیک خود را ایجاد کنید، این امکان نیز برای شما وجود دارد که یک برند یونیک و قوی برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

معایب شاپیفای

  • استفاده از شاپیفای مستلزم این است که شما ماانه برای آن مبلعی را بپردازید. همچنین افزودن برنامه های دیگر به این پلتفرم می تواند نیاز به پرداخت هزینه های اضافه می باشد.
  • اگر از این پلتفرم استفاده کردید، انجام تبلیغات کسب و کار و آگاهی از برند، کاملا بر عهده خودتان است.

مزایای آمازون

  • هرماه میلیون ها نفر از آمازون دیدن می کنند و این باعث می شود که محصول شما به خوبی دیده شود.
  • آمازون این امکان را برای شما فراهم کرده است که به ذخیره سازی، بسته بندی و اراسل محصولات برای شمتریان بپردازید. به این ترتیب انجام امورد تجاری را برای شما آسان خواهد کرد.

معایب آمازون

  • در آمازون میلیون ها محصول و آیتم به فروش می رسد که شما باید بتوانید با این محصولات به خوبی رقابت کنید. در حقیقت همزمان که در حال استفاده از آمازون هستید، در حال رقابت با خود آمازون نیز هستید.

شاپیفای و آمازون

این ها مزایا و معایب شاپیفای و آمازون بود که با ان ها آشنا شدید در ادامه به بیان تفاوت های شاپیفای و آمازون خواهیم پرداخت.

با تفاوت اصلی شاپیفای و آمازون آشنا شوید

شما می توانید از طریق هر دوی شاپیفای و آمازون با فروش محصولات خود به صورت آنلاین به درآمد برسید و همچنین باید یک هزینه ای را به صورت ماهانه بپردازید تا بتوانید از کلیه ی امکانات و ابزارهای ارائه شده در پلتفرم های شاپیفای و آمازون استفاده کنید. در کل شاید تصور کنید که این دو شبیه به یکدیگرند، اما باید بدانید که این دو با یکدیگر تفاوت هایی نیز دارند. که در ادامه به بیان این تفاوت ها خواهیم پرداخت.

تفاوتی که این دو باید یکدیگر دارند این است که شاپیفای یک پلتفرم تجارت الکترونیک خاص است در حالی که آمازون یک فروشگاه آنلاین می باشد. در حقیقت شاپیفای ابزارهای لازم را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید وب سات خود را طراحی نمائید، در حالی که آمازون این امکان را در وب سایت فروشگاهی خود برای شما فراهم می کند تا بتوانید محصولات خود را در آن جا به فروش برسانید. این یکی از تفاوت های  شاپیفای و آمازون است.

به عبارت دیگر در شاپیفای شما می توانید محیط اختصاصی خود و فروشگاه آنلاین خود را به طور اختصاصی داشته باشید در حالی که در آمازون یک فضایی برای فروش محصولات به شما احتصاص داده می شود.

در این مقاله سعی کردیم شما را با فروشگاه آنلاین آمازون و پلتفرم شاپیفای آشنا نموده و مزایا و معایب شاپیفای و آمازون را  برای شما بیان کنیم. همچنین با تفاوت عمده ی شاپیفای و آمازون نیز اشنا شدید. امید است مطالب ارائه شده در قالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را با ما مطرح نمائید.

تاریخ انتشار 03 مهر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر