همانطور که می‌دانید مرورگرها مهم‌ترین ابزارهای جستجو در صفحات وب هستند. زمانی که از فروشگاه‌های آنلاین مثل والمارت و... خرید می‌کنید در واقع در حال استفاده از یک مرورگر هستید. مرورگرهایی مثل کروم، اج و سافاری همگی داده‌های کاربر را در یک مجموعه جمع آوری می‌کنند. این داده‌ها عبارتند از تاریخچه جستجو، اعتبار کاربر برای لاگین، کوکی‌ها و اطلاعات ورود به حساب کاربری برای اوتوفیل (auto-fill). شما تا چه حد امنیت مرورگری که استفاده می‌کنید برایتان اهمیت دارد؟ آیا مایلید تا امن ترین مرورگرها را بشناسید؟ پس تا پایان این مقاله با تراپی همراه شوید.

امن ترین مرورگرها برای جستجو در صفحات وب را بشناسید

بسیاری از مرورگرهایی که در این بخش از مقاله برای شما معرفی خواهیم کرد دارای ویژگی محافظت داخلی در برابر ردیابی توسط وب سایت‌ها می‌باشد.

امن ترین مرورگرها

فایرفاکس (Firefox)

Firefox یک مرورگر سریع و خصوصی منبع آزاد است و کاملاً ممیزی شده است که بسیار امن و قابل اعتماد است . این مرورگر توسط بنیاد موزیلا که یک سازمان غیر انتفاعی است توسعه یافته است. Firefox به اندازه Chrome ایمن است و برای بهبود سرعت آن  موتور رندر جدید کوانتومی در آن تعبیه شده است، همچنین سیستم حفاظت از ردیابی در رابط کاربری آن قرار داده شده است.

Tor Browser

مرورگر Tor برای دسترسی ایمن به شبکه ناشناس Tor طراحی شده است. مرورگر Tor مبتنی بر Firefox است اما دارای ویژگی‌های امنیتی اضافه‌تری است که عبارتند از :

  • Tor از افزونه‌های HTTPS Everywhere و NoScript (همه اسکریپت‌های غیرفعال شده به طور پیش فرض) استفاده می‌کند.
  • سایر افزونه‌های مرورگر مانند Flash ، RealPlayer و QuickTime را مسدود می‌کند.
  • از Disconnect.me به عنوان موتور جستجوی پیش فرض خود استفاده می‌کند.
  • همیشه از حالت مرور خصوصی استفاده می‌کند برای حفاظت از ردیابی ، سابقه مرور ، گذرواژه‌ها ، سابقه جستجو ، کوکی‌ها یا محتوای ذخیره شده در وب ذخیره شده.

Waterfox

Waterfox یکی از امن ترین مرورگر ها بوده و منبع باز نیز می‌باشد که مبتنی بر Firefox است. این برنامه شامل یک سیستم حفاظت از ردیابی است و با حساب معمولی Firefox شما همگام سازی می‌شود. Waterfox برای Windows ، macOS ، Linux و Android در دسترس است.

Brave

بر خلاف مرورگرهای قبلی ، Brave مبتنی بر Chromium است. Chromium دارای کد منبع باز  است. این برنامه همراه با تبلیغات مسدود کننده ، ردیابی محافظت ، مسدود کننده اسکریپت و عملکرد HTTPS-Everywhere ساخته شده است.

Pale Moon

این مرورگر نیز که از امن ترین مرورگرها محسوب می‌شود، مبتنی بر فایرفاکس است و منبع باز نیز می‌باشد. بر خلاف واترفاکس، کد این مرورگر کاملا با فایرفاکس متفاوت است.

امن ترین مرورگرها

Firefox Focus 

Firefox Focus یک مرورگر خصوصی برای اندروید و iOS است. ویژگی‌های کلیدی آن عبارتند از: حفاظت از ردیابی و مسدود کردن آگهی (با استفاده از لیست قطع ارتباط). کلیه جستجوها به طور موثر در حالت امن و خصوصی انجام می‌شوند ، بنابراین هیچ سابقه‌ی جستجو به صورت محلی ذخیره نمی‌شود.

IceCat

این مرورگر نیز بر مبنای فایرفاکس است و فایل‌های تصویری با طول صفر ، که به عنوان اشکالات وب نیز شناخته می‌شوند را مسدود می‌کند. همچنین JavaScript غیر رایگان را تشخیص داده و مسدود می‌کند.

SeaMonkey

SeaMonkey مانند Pale Moon از کد Firefox و موتور رندر Gecko استفاده می‌کند. با این حال ، این سرویس با سایر خدمات موجود در لیست مرورگرهای خصوصی در این مقاله متفاوت است.

این برنامه شامل یک مرورگر ، یک سرویس گیرنده ایمیل و گروه‌های خبری و ویرایشگر HTML WYSIWYG است.

این‌ها امن ترین مرورگرها بودند که برای شما معرفی کردیم. امید است مطالب ذکر شده مورد توجه و رضایت شما عزیزان قرارگرفته باشد. اگر شما دوستان تجربه‌ی استفاده از این مرورگرها را داشته‌اید و به نکته‌ی جالب توجهی برخورد کرده‌اید، از طریق کامنت با دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

برخی از کاربران علاوه بر اینکه به دنبال مرورگرهای امن می‌گردند، مایلند تا با چگونگی جستجوی امن وب نیز آشنا شوند. در قسمت دوم همین مقاله به ذکر نحوه‌ی جستجوی امن وب خواهیم پرداخت، لطفا ما را در قسمت بعدی نیز همراهی کنید.

بیشتر بدانید : افزونه های مرورگر ارزهای دیجیتال کروم، فایر فاکس، اپرا و ...

دوستان اگر بعد از مطالعه‌ی مقالات ما با سوال یا مشکلی مواجه شدید، با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم تراپی آماده‌ی پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان هستند.

لطفا با ما در تماس باشید، منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 25 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر