بسیاری از مخاطبان در مورد یافتن پوزیشن دکترا از ما سوال پرسیده‌اند. آن‌ها می‌خواهند بدانند  که در چه سایتی قادر به یافتن پوزیشن دکترا خواهند بود؟ براي این منظور( یافتن موقعيت دكترا) بهتر است به سايت‌هاي دانشگاهي مد نظر خود سری بزنيد يا يك استاد راهنما در دانشگاه مورد نظر خود پيدا كنيد و اطلاعات تحصیلی خود را براي او ارسال نمایید. با اين حال سايت تراپي در اين مقاله به معرفی وب سايت‌هايي پرداخته است که به شما کمک می‌کند تا هر چه سريع‌تر بتوانید پوزیشن دکترا در دانشگاه مورد نظر خود را پیدا کنید. بنابراين جهت اطلاع از اين سايت‌ها تا آخر مقاله با ما همراه باشيد.

ادامه تحصیل در مقطع دکترا

براي تحصيل در مقطع دکترا در كشورهاي خارجي بايد مدارك تحصيلي و نمرات كارشناسي ارشد و كارشناسي، مدرك زبان بين المللي (مورد نياز در بيشتر كشورها)، مدارك مهارت‌هاي فردي نظير GMAT و gre (براي تحصيل در برخي از كشورها و رشته‌ها)، مهارت‌هاي فردي در رشته‌ي تحصيلي (به عنوان مثال براي رشته‌ي كامپيوتر، برنامه نويسي، گرافيك، شبكه) و در برخي موارد توصيه نامه از اساتيد و دانشگاه كارشناسي ارشد داشته باشيد.

پوزیشن دکترا

براي ارائه‌ي درخواست پوزیشن دکترا دو حالت وجود دارد كه عبارتند از :

در برخي از دانشگاه‌ها، اساتيد پوزیشن دکترا را اعلام مي‌كنند كه براي كسب موفقيت در اين موقعيت بايد با آن‌ها در تماس باشيد و  برنامه‌هاي مورد نظر خود  براي انجام پروژه و علاقه‌مندي به تحقيقات دانشگاهي را اعلام كنيد. در برخي ديگر از دانشگاه‌ها خود دانشگاه پوزیشن دکترا را اعلام مي‌كند كه براي اطلاع از آن‌ها مي‌توانيد به سايت دانشگاه مورد نظر يا وب‌سايت‌هاي بين المللي و كشوري سر بزنيد.

 توجه داشته باشيد كه براي تحصيل در مقطع دكتري در كشورهاي خارجي ابتدا كشور مورد نظر را مشخص نماييد و سپس به دنبال دانشگاه و استاد براي ادامه تحصيل خود باشيد؛ چرا كه جستجوي تمامي دانشگاه‌ها و مكاتبه با تمامي اساتيد غير ممكن است. در ادامه به برخي از معتبرترين وب سايت‌هاي بين المللي و كشوري اشاره شده است.

معرفی وب سايت‌هايی جهت يافتن پوزیشن دکترا

به دليل عدم توانايي بررسي تمامي سايت‌هاي دانشگاهي توسط يك نفر براي يافتن پوزیشن دکترا در ادامه به چندين سايت و پايگاه داده‌ي مهم و اصلي جهت يافتن موقعيت دكتري در كشورهاي ديگر اشاره شده است:

پایگاه داده برنامه‌های دکتری آلمان : برنامه‌های PhD ساختار یافته

پایگاه داده  www.daad.de/international-programmes  در آلمان به شما اجازه می‌دهد تا از برنامه‌های ساخت یافته PhD مطلع شويد. مدت زمان تحصیلات در مقطع دکتری در آلمان به طور کلی سه ساله است و معمولا یک برنامه آموزشی ثابت وجود دارد.

وب سایت Denmark.dk

برای یافتن موقعیت دکتری در دانمارک می‌توانید از سایت Denmark.dk استفاده کنید، این سایت یکی از اصلی‌ترین منابع برای یافتن پوزيشن دكتري است. بنابراين در اين سايت بايد با دقت، تمامي علاقه‌‌مندي‌هاي خود را جستجو كنيد. اين وب سايت يكي از جامع‌ترين وب سايت‌هاي يافتن موقعيت دكتري است كه تمامي ليست دكتري‌هاي موجود، توصيه در مورد انتخاب رشته و برنامه‌هاي كاربردي آنها را ارائه مي‌دهد. اين سايت همچنين داراي ليست جامعي از سوالات رايج در مورد تحصيلات دكتري نيز مي‌باشد.

پوزیشن دکترا

پورتال phdportal.com

اين پورتال اطلاعات دقيقي در مورد بيش از 2700 پوزیشن دکترا در اروپا ارائه می‌دهد. شما می‌توانید روی وب سایت کلیک کنید و سپس رشته‌ای را که می‌خواهید مطالعه کنید را انتخاب نماييد  تا به لیستي از برنامه‌های PhD در حوزه انتخابی هدايت شويد. شما همچنین می‌توانید بخش " Requirements " را چک کنید و فرایند درخواست خود را آغاز کنید.

سايت phdposition.com

PhDposition یک سایت حرفه‌ای و بین المللی جهت یافتن و درخواست پوزیشن دکترا است. هدف این سایت مرتبط کردن فارغ التحصیلان با سازمان‌ها و دانشگاه‌هایی است که برنامه‌ها و پروژه‌هاي جالب و چالش برانگيزي را ارائه مي‌دهند.

سايت phdproject.org

اين سايت بر پايه فرضيه پيشرفت‌هاي موجود در محيط كسب و كار دانشگاهي ايجاد شده و يكي از بهترين سايت‌ها براي يافتن پروژه‌هاي دكتري در سطح بين الملل مي‌باشد.

سايت universitypositions.eu

University Positions یکی از شبکه‌های حرفه‌ای پیشرو در اروپا برای دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مكان‌هاي تحقیقاتي است. اين سايت در يافتن موقعيت‌هاي كاري در دانشكده‌ها و دانشگاه‌هاي اروپا و موقعيت‌هاي دكتري در اتحاديه اروپا به دانشجويان كمك مي‌كند.

بیشتر بخوانید :  انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در خارج از کشور

سايت  phds.org

این سایت با هدف ارائه ی به روز ترین و آخرین اخبار دکتری و ارائه ی بیش از 4900 برنامه دکترا را در 59 ناحیه ایجاد شده است.

در صورت داشتن اطلاعات بيشتر در زمينه‌ي يافتن پوزیشن دکترا لطفا نظرات خود را در كامنت‌ها بيان كنيد تا ديگر كاربران نيز از اطلاعات مفید شما بهره‌مند شوند.

تاریخ انتشار 12 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر