پی پال PayPal یکی از بزرگترین سیستم های پرداخت ارزی است که به عنوان یکی از بهترین روش ها جهت انتقال ارز نیز شمره می شود. با وجود این که این سیستم، از ارزهای مختلفی در سطح جهان پشتیبانی می کند و انواع کیف پول را در اختیار کاربرانش قرار می دهد، ولی تا کنون از بیت کوین به عنوان یکی از ارزهای رایج حمایت نکرده است. همچنین، این کمپانی علاقه ای به استفاده از فناوری رمزنگاری مبتنی بر بلاکچین نیز ندارد و ترجیح می دهد که با استفاده از همان روش های سنتی، امنیت حسابها را تامین کند. اما بر اساس خبری که اخیرا منتشر شده است، از تکنولوژی بلاکچین در پی پال استفاده شده است.

آزمایشگاه نوآوری و تولید پی پال که در کالیفرنیا واقع شده است، یک تیم 25 نفره را برای ساخت این پلتفرم جدید، برای مدتی حدود 6 ماه گرد هم آورده است که ماه پیش نتیجه تلاش‌های این مدت عرضه شد. مایکل توداسکو، مدیر نوآوری در آزمایشگاه گفت که با استفاده از این پلت فرم، همه کاربران پی پال، توانایی اظهار نظر و مشاهده فعالیت های درون پی پال را خواهند داشت.

بلاکچین در پی پال

این پلتفرم تنها برای کارکنان پی پال، توکن هایی را به عنوان جایزه اهدا می کند که تنها در همین ساختار دارای ارزش هستند. کارکنان پس از پیوستن به برنامه های نوآوری و اظهار نظر در رابطه با آن می توانند توکن هدیه خود را دریافت کنند، که تمامی آنها با استفاده از فناوری بلاکچین به ثبت می رسند. به عبارت دیگر هر نوع انتقالی که درون این پلتفرم انجام شود، با استفاده از این فناوری قابل ثبت و ارجاع است.

همانطور که توسط CCN گزارش شده است:

" آزمایشگاه نوآوری پی پال عمدتا بر روی نمونه های اولیه کار می کند. این پروژه جدید از چندی پیش مورد بحث و مطالعه توسط افراد مختلف قرار گرفته است اما اکنون پی پال در حال توسعه آن است. در واقع با استفاده از این طرح اولیه که تنها توسط افراد محدودی مورد بررسی قرار می گیرد، پی پال متوجه خواهد شد که آیا می توان آن را در اختیار تمامی کاربران خارجی قرار داد یا نه. به عبارت دیگر آیا توانایی ارائه شدن به عنوان یک سرویس خارجی در این پلتفرم وجود دارد یا نه!"

هرچند که این موضوع هنوز از سوی پی پال تایید نشده است، تداسکو به خبرگزاری ها گفته است که در حال کار روی سیستم جدیدی هستند که قابلیت توسعه برای انجام معاملات تجاری را دارد. که البته تنها زمانی در اختیار افراد قرار می گیرد که به طور کامل با موفقیت رو به رو شده باشد.

بلاکچین در پی پال

بر اساس نظر جان رینی، یکی از دلایلی که پی پال از پذیرش ارز دیجیتال بیت کوین خودداری کرده است، نوساناتی است که در قیمت آن مشاهده می شود. با این وجود بسیاری از اقتصاد دانان دیگر معتقند که الان زمان سرمایه گذاری در بیت کوین است چرا که در سال های آینده قطعا با افزایش قیمت رو به رو می شود.

مقالات مرتبط:

اما با وجود این که بسیاری از تاجران بزرگ استفاده از ارز دیجیتال را برای انجام معاملات بین المللی ترجیح می دهند، پی پال اگر هنوز هم می خواهد کاربرانش را راضی نگهدارد، بهتر است که تغییر نظر داده و از تکنولوژی بلاکچین در پی پال و سایر ارزهای دیجیتال پشتیبانی کند.

نظر شما چیست؟ آیا استفاده از بلاکچین در پی پال مفید است؟ پی پال باید آن را به عنوان یکی از کیف پول های خود معرفی کند؟ لطفا نظرات‌تان را با سایر دوستان در کامنت ها به اشتراک بگذارید.

تاریخ انتشار 14 دی 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر