کلیه ی افرادی که متقاضی مهاجرت برای کار یا تحصیل در یک کشور خارجی هستند، باید مدارک خود را برای ارزیابی به یک مرجع مورد تائید ارسال نمود و تائیدیه را دریافت نمایند. در مقالات قبلی برای شما عزیزان گفتم که برای رشته های فنی مهندسی، سیستم ارزیابی مدارک WES می باشد اما برای رشته های علوم پزشکی ، مدارک داوطلبان باید توسط سیستم EPIC تائید شود. در ادامه با تراپی همراه شوید تا از راهنمائی های لازم در مورد تائید مدارک تحصیلی توسط EPIC بیشتر آشنا شوید.

سیستم تائید مدرک EPIC چیست؟

EPIC مخفف Electronic Portfolio of International Credentials می باشد. می باشد که دارای یک وب سایت می باشد که این سایت مورد تائید بسیاری از کشورها می باشد. سایت EPIC مدارک شما را استعلام و تائید می کند و نتایج را به صورت آنلاین ایمیل می کند و یا از طریق پست، به صورت مکاتبه ای برای شما ارسال می کند.

وب سایت EPIC ، با تمامی دانشگاه های پزشکی دنیا و تمام سازمان هایی که مجوز طبابت و پزشکی ارسال نی کنند، همکاری دارد و در ارتباط می باشد.

EPIC

در این وب سایت پس از بررسی مدارک پزشکی توسط مجموعه آمریکایی Educational Commission for Foreign Medical Graduates ، تائیدیه صادر می شود؛ در واقع این تائیدیه برای مدارک پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان قابل صدور است.

مجموعه ی EPIC علاوه بر تائیدیه مدارک پزشکی، داندانپزشکی و دارو سازی، خدمات متنوع دیگری هم در حوزه خدمات بین المللی پزشکی ارائه می دهد که یکی از مهم ترین آن ها برگزاری آزمون USMLE یا   United States Medical Licensing Examination می باشد.

شرکت کنندگان در این آزمون می توانند پس از مهاجرت به کانادا یا آمریکا در این کشورها مشغول به کار و فعالیت شوند.

برای درخواست دریافت تائیدیه مدارک EPIC چه مراحلی را باید طی کنیم؟

اگر شما دانشجوی رشته ی پزشکی هستید و مدرک خود را در دوره ی پزشکی عمومی دریافت کرده اید و هم اکنون قصد ادامه تحصیل در یک کشور دیگر مثل کانادا را دارید، ابتدا باید مدارک خود را به تائید EPIC برسانید. سپس مدارک خود را که ترجمه شه اند، به همراه مدرک EPIC به دانشگا مورد نظر خود ارسال نمائید.

برای درخواست تائیدیه EPIC باید مراحل زیر را طی کنید :

مرحله اول : ابتدا به وب سایت ecfmgepic.org مراجعه کنید.

مرحله دوم : برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید، سپس حساب کاربری خود را احراز هویت نمائید.

لازم به ذکر است که برای احراز هویت باید مبلغی را که برای شما مشخص شده است را بپردازید.

شما می توانید پرداخت هزینه احراز هویت را به ما در مجموعه تراپی بپردازید. برای این منظور کافیست از طریق لینک زیر درخواست پرداخت هزینه را برای ما ارسال نمائید.

برای درخواست پرداخت هزینه ارزیابی مدارک، کلیک کنید!

مرحله سوم : پس از پرداخت هزینه احراز هویت، باید اطلاعات شخصی خود را در فرم EIF وارد نمائید. به علاوه سایر مدارک خود مانند، عکس، گذرنامه و سایر اطلاعات هویتی خود را نیز باید اسکن و آپلود نمائید.

مرحله  چهارم : در این مرحله باید مدارک پزشکی خود را آپلود کنید. این مدارک شامل :

  • مدارک تحصیلی شما
  • سولبق تحصیلی و ریز نمرات
  • مجوز طبابت که توسط سازمان نظام پزشکی صادر شده است

EPIC

مرحله پنجم : به طور کلی برای تائید هر کدام از مدارک خود، باید فرایند تائیدیه مدارک را طی کنید و هزینه ی مربوط به آن را هم پرداخت نمائید.

مرحله ششم : از آنجا که این فرایند به صورت پستی و بین دانشگاه شما و مرکز EPIC انجام می شود، قدری زمانبر است. اما شما می توانید برای تسریع فرایند تائید مدارک، هزینه ای را بپردازید تا مراحل تائیدیه مدارک شما سریع تر انجام شود.

مرحله ی هفتم : پس از دریافت تائیدیه مدرک EPIC ، به دانشگاه مورد نظر شما ارسال می شود. هزینه ی ارسال برای بار اول ، با هزینه ارسال برای دفعات بعدی متفاوت است.

کلام آخر

دوستان و همراهان همیشگی تراپی، در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با مدرک EPIC و نحوه ی درخواست برای تائیدیه EPIC آشنا  کنیم.

همانطور که گفته شد برای بررسی مدارک شما و دریافت تائیدیه EPIC باید هزینه ای را بپردازید.

در صورتی که به هر دلیل برای پرداخت هزینه با مشکل مواجه هستید و امکان پرداخت هزینه های بین المللی برای شما وجود ندارد، می توانید روی کمک ما حساب کنید و پرداخت هزینه را به ما بسپارید. برای این منظور از طریق لینک زیر درخواست خود را برای ما ارسال نمائید.

برای درخواست پرداخت هزینه ارزیابی مدارک، کلیک کنید!

تاریخ انتشار 29 تیر 1399
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر