این روزها تعداد کارآفرینان علاقه مند به راه اندازی استارت آپ ها بسیار زیاد شده است و علاقه مندان به راه اندازی کسب و کارهای جدید بیش از پیش تلاش می کنند تا بتوانند بیزینس خود را هر چه بی نقص تر و موفق تر مدیریت کنند. البته شروع یک کسب و کار جدید چالش های خاص خود را دارد و آنچه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، رهبری صحیح یک استارت اپ است. شما تا کنون به این مسئله فکر کرده اید؟ رهبری استارت اپ چگونه باید باشد؟ در این مقاله تا پایان همراه تراپی باشید تا مطالب مفیدی در این زمینه بیاموزید.

بیشتر بدانید : 

چرا استارت اپ ها ریسک بالاتری دارند؟

چگونگی همکاری شرکت ها با استارت اپ ها

راه اندازی استارت اپ

به طور کلی استارت اپ ها معمولا توسط یک گروه از افراد تشکیل می شود که از لحاظ مکانی به یکدیگر نزدیک هستند و در یک منطقه جغرافیایی قرار دارند و از تخصص و دانش مرتبط با یکدیگر و البته با استارت اپ خود برخوردارند. این افراد در ابتدای کار، زمانی که کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کرده اند، به دریافت یک دستمزد کم و حداقل مزایا راضی هستند؛ اما به مرور زمان هر چه پیش می روند ممکن است سطح توقعات آن ها نسبت به درآمد خود بالا رود و در صورت عدم مدیریت ورهبری درست استارت اپ، اگر نیازهای کارکنان برآورده نشود، می تواند مشکل ساز بشود.

رهبری استارت اپ

بنابراین ، استارت اپ ها برای این که بتوانند به اهداف خود دست یابند، باید از مدیریت صحیح و اصولی برخوردار باشند و لازم است که رهبر استارت اپ به درستی انتخاب شود.

رهبری استارت اپ چگونه است و چطور یک رهبر انتخاب می شود؟

پر واضح است که برای رهبری استارت اپ به صورت اصولی و صحیح، لازم است که رهبر استارت اپ به درستی انتخاب شود. بنابراین در این بخش از مقاله نکاتی را در مورد انتخاب یک رهبر برای استارت اپ برای شما ذکر کرده ایم.

اول از هر چیز این نکته را بدانید که انتخاب رهبر می تواند یا از درون تیم باشد و یا از خارج از تیم استارت اپ که در ادامه هر  کدام از آن ها را توضیح داده ایم.

رهبری استارت اپ توسط رهبری از دورن تیم

اول از همه این را بدانید که یک رهبر و یا مدیر اجرایی باید توانایی مدیریت و هدایت ده ها و شاید صدها نفر در یک تیم کاری با ویژگی ها و مسئولیت های مختلف را داشته باشد.

کسی که یکسال درون یک تیم استارت اپی تجربه فعالیت داشته است، برای رهبری استارت اپ بسیار مناسب تر و ارزشمندتر از فردی است که سه سال خارج از شرکت فعالیت کرده است. اگر چنین فردی از درون استارت اپ برای رهبری وجود داشته باشد که توانایی پذیرش مسئولیت رهبری استارت اپ را داشته باشد، بسیار عالیست و مشکلات شما کمتر است. اما اگر این فرد از آمادگی های لازم برای پذیرش این مسئولیت برخوردار نباشد، مشکلات بزرگی برای شما ممکن است به وجود بیاید.

به خصوص اگر شرکتی دارید و استارت اپی راه اندازی کرده ایدکه در حال رشد است، برای اینکه با مشکلات جدی مواجه نشوید لازم است که هر چه زوتر تیم رهبری را انتخاب کنید.

پساز انتخاب تیم رهبری، شما باید بسیار شفاف همه ی قوانین شرکت و انتظارات خود را با کارمندان خود در میان بگذارید و از آن ها بخواهید که کلیه ی وظایف خود را به درستی و کاملا اصولی  و مطابق با قوانین و مقررات شرکا انجام دهند.

رهبری استارت اپ

استخدام یک رهبر، خارج از تیم استارت اپ

آنچه مسلم است، این است که حضور چند فرد متخصص در کنار یکدیگر در یک گروه استارت اپی، بدون حضور تیم رهبری استارت اپ ، می تواند مشکلاتی در حد فاجعه به بار بیاورد؛ چرا که این افراد هر کدام استدلال ها و نظرات شخصی خود را دارند که در نهایت ممکن است به یک نتیجه جامع و درستی نرسند و نتوانند همدیگر را در زمینه های مختلف برای گرفتن نظر نهایی متقاعد کنند.

پس اینجاست که نیاز به استخدام تیم رهبری استارت اپ ، خارج از شرکت کاملا حس می شود؛ افرادی که بتوانند این تیم آشفته را سازمان دهند.

در چنین شرایطی شما باید از میان مدیران و رهبران باسابقه و مجرب برای رهبری استارت اپ خود استفاده کنید. تیمی که با تمام مشکلاتی که در شرکت وجود دارد آشنایی داشته باشد و بتواند بهترین تصمیمات را اتخاذ کند.

از اینکه تا پایان این مقاله تیم تراپی را همراهی کردید از شما صمیمانه تشکر می کنیم. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلاتتان را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 10 مهر 1399
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر