این روزها شبکه های اجتماعی از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و کاربران آن ها روز به روز در حال افزایش هستند. در میان این شبکه های اجتماعی واتس اپ یکی از اپلیکیشن هایی است که از طرفداران زیادی برخوردار است و به خاطر سادگی کار با آن تقریبا اکثر افراد ترجیح می دهند این برنامه ی کاربردی را روی تلفن های همراه هوشمند خود نصب کنند و برای برقراری ارتباط با یکدیگر از واتساپ استفاده کنند. آیا خبر دارید که به تازگی ویژگی جدیدی به واتساپ اضافه شده است؟ جدیدا امکان پرداخت با ارز فیات در واتساپ برای کاربران فراهم شده است. آیا مایلید تا در این مورد مطالب بیشتری بیاموزید؟ پس با تراپی همراه شوید.

بیشتر بدانید : پشتیبانی واتساپ از بیت کوین

شرکت پرداخت های ارزی تراپی، ارائه دهنده ی کلیه ی خدمات پرداخت ارزی بین المللی می باشد. شما عزیزان می توانید کلیه ی پرداخت های ارزی بین المللی خود از قبیل پرداخت هزینه ی خرید از فروشگاه های آنلاین خارجی، پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی، ارسال حوالجات بانکی و ... را به ما در مجموعه تراپی بسپارید.

پرداخت با ارز فیات در واتساپ

پرداخت با ارز فیات در واتساپ چگونه است؟

به تازگی نرم افزار واتساپ امکان پرداخت با ارز فیات را برای کاربران خود در این اپلیکیشن قرار داده است و برزیل اولین کشوری است که یک نسخه ملی از آن را مورد استفاده قرار داده و از این مزیت برخوردار شده است. در حال حاضر بیش از 120 میلیون کاربر در برزیل از امکان پرداخت با ارز فیات در واتساپ استفاده می کنند.

فیسبوک، شرکت ارائه دهنده ی اپلیکیشن واتساپ در بیانیه ای منتشر کرد که کاربرانی که کارت های اعتباری مسترکات و ویزاکارت در اختیار دارند که توسط بانک های Banco do Brasil ، Nubank  یا Sicredi صادر شده است، می توانند پرداخت های فوری خود را با استفاده از این اپلیکیشن پیام رسان انجام دهند.

آیا پرداخت با ارز فیات در واتساپ امن است؟

به دلیل ارتقا سطح امنیتی واتساپ ، محدودیت هایی در انجام تراکنش ها با استفاده از این اپلیکیشن قرار داده شده است که از این طریق بتوانند با پولشوئی و دیگر تخلفات مالی مبارزه کنند.

به این ترتیب می توان گفت که پرداخت با ارز فیات در واتساپ از امنیت کافی برخوردار است و در حال حاضر گزارش شده است که بیش از 120 میلیون کاربر در برزیل که تقریبا 57 درصد جمعیت آن کشور می باشد، از واتساپ برای پرداخت های ارزی استفاده می کنند.

در حال حاضر کشور دیگری به جز برزیل، جز استفاده کنندگان از سیستم پرداخت با ارز فیات در واتساپ گزارش نشده است، اما شرکت بزرگ فیسبوک اعلام کرده است که به زودی بر تعداد کشورهای پرداخت کننده با واتساپ افزوده خواهد شد.

پرداخت با ارز فیات در واتساپ ، نه با ارز دیجیتال

در سال 2019 برنامه ای وابسته به فیسبوک مانند، مسنجر، اینستاگرام و واتساپ منشر شد، برای پرداخت های ارزی به نام Facebook Pay . اما این شرکت بر این موضوع تاکید کرده بود که Facebook Pay بر روی زیرساخت های مالی که مربوط به شبکه لیبرا می باشد بنا نشده است و ربطی به آن ندارد.

واتساپ در کشورهای مختلف از سیستم های پرداخت مختلف برای پرداخت با استفاده از ارزهای فیات استفاده خواهد کرد.

پرداخت با ارز فیات در واتساپ

ظواهر امر نشان می دهد که واتساپ تحت یکسری فشارهای داخلی قرار دارد و قصد دارد که از راه حل های بومی که توسعه یافته می باشد به نام UPI استفاده کند.

براساس اطلاعیه ای ماه می  Novi، کیف پول دیجیتالی مربوط به فیسبوک با اپلیکیشن واتساپ ادغام خواهد شد که از طریق استیبل کوین هایی مانند LibraUSD ، LibraEUR و GBP و همچنین یک کوین چند وجهی به نام LBR پشتیبانی خواهد شد.

کلام آخر

شرکت بزرگ فیسبوک، ارائه دهنده ی اپلیکیشن واتساپ، جدیدا امکان پرداخت ارزهای فیات را در واتساپ قرار داده است که در حال حاضر کشور برزیل از آن استفاه می کند؛ اما پیش بینی می شود در آینده کشورهای دیگری نیز به سیستم پرداخت ارز فیات در واتساپ بپیوندند و تعداد کاربران این اپلیکیشن برای پرداخت های ارزی افزایش یابد.

با وجودی که زیرساخت های این اپلیکیشن ربطی به لرز دیجیتالی که پیش تر فیسبوک ارائه داده بود ندارد، اما در آینده انتظار می رود که واتساپ از سکه های لیبرا نیز پشتیبانی کند.

جدا از این مورد، فیسبوک ، لیبرا را به عنوان یک راه حل بین المللی و جهانی برای کاربرانی که بهره ای از خدمات بانکی ندارند، ارائه و تبلیغ خواهد کرد.

تاریخ انتشار 29 خرداد 1399
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر