امروزه تقاضا برای ادامه تحصیل در سایر کشور ها بسیار بالا رفته است. یکی از این کشور های پر تقاضا آلمان است که با وجود شرایط خوبی که برای دانشجویان فراهم میکند، هر ساله دانشجویان بسیاری را برای ادامه تحصیل به سمت خود کشیده است. به طور قطع اولین لازمه تحصیل در یک کشور با زبان غیر مادری، فراگیری زبان آن کشور، برای فهم درست مفاهیم و برقراری ارتباط، است. دانشگاه های آلمان نیز آزمونی تحت عنوان DSH برای تعیین سطح زبان متقاضیان خارجی در نظر گرفته اند. با تراپی همراه باشید تا بیشتر با  آزمون DSH آشنا شویم.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزارها و اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی

آزمون DSH

آزمون DSH چیست؟

DSH یک امتحان زبان است که به منظور سنجش زبان شما برای ادامه تحصیل در دانشگاه های آلمان، در نظر گرفته میشود. این امتحان قبل از شروع تحصیل شما در هر یک از دانشگاه ها گرفته می شود. آزمون DSH به صورت کتبی و شفاهی است. با این امتحان شما میتوانید مهارت های زبانشناسی و صلاحیت خود در زبان آلمانی، برای یک تحصیل موفق در دانشگاه های آلمان را نشان دهید.

آزمون DSH برای چه کسانی مناسب است؟

این آزمون برای تمام دانشجویان خارج از آلمان است که خواهان ادامه تحصیل در دانشگاه های آلمان هستند. همچنین برای همه دانشجویان خارجی که از قبل دارای مدرک معتبری برای تحصیل در یک موسسه عالی هستند ایده آل است . شرکت موفق و تکمیل آزمون برای تمام متقاضیان الزامی است. هرچند استثنا هایی نیز وجود دارد. آزمون DSH به گونه ای طراحی شده است که میسنجد آیا شما از لحاظ فهم و استفاده قادر به تحصیل در زبان آلمانی هستید یا خیر. آیا می توانید سخنرانی ها را به زبان آلمانی بفهمید و می توانید مفاهیم را در کنارهم بگذارید؟ آیا می توانید به سؤالات مباحث علمی ، کتبی یا شفاهی بدون مشکلی پاسخ دهید؟ این سوالات در بخش های مختلف آزمون DSH پوشش داده خواهد شد.

آیا برای این آزمون آماده اید؟

کلاس های آمادگی مربوط به این آزمون معمولا توسط دانشگاه ها برگزار میشود. برای دانشجویانی هم که قصد شرکت در کلاس های آمادگی را ندارند آزمونی تحت عنوان DSH extern در نظر گرفته شده است. این آزمون extern ظرفیت محدودی دارد و تنها دوبار در سال برگذار میشود و باز هم اولویت با کسانی است که در این کلاس ها شرکت کرده باشند.

نحوه ثبت نام آزمون DSH

فرم های ثبت نام این آزمون را یا به صورت آنلاین یا در دفاتر مربوطه پر کنید. پس از آن شما باید طی یک هفته پس از ارسال فرم ثبت نام ، هزینه آزمون را از طریق نقل و انتقال بانکی یا مستقیماً در دفاتر مربوطه پرداخت کنید. ثبت نام شما فقط در صورتی معتبر است که فرم ثبت نام کامل و هزینه کنکور توسط Deutschkurse دریافت شود.

پس از ارسال فرم ثبت نام و پرداخت هزینه کنکور، اطلاعات بیشتری در مورد امتحان خود دریافت خواهید کرد. لطفاً توجه داشته باشید که پروسه ی پس از انجام انتقال بانکی تا یک هفته طول می کشد. توجه داشته باشد که ظرفیت و مکان های آزمون محدود است، اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید سریعا اقدام به ثبت نام و پرداخت هزینه کنید.

آزمون DSH

هزینه آزمون DSH

دانشگاه ها برای ثبت نام این آزمون از شما هزینه دریافت میکنند که این هزینه از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. اگر قصد ثبت نام در این آزمون را دارید ابتدا باید برای دانشگاه مد نظر خود اپلای کنید و هزینه آزمون را از خود دانشگاه مربوطه جویا شوید. با این حال هزینه آزمون از 40 تا 170 یورو متغیر است. در صورتی که در ایران قصد پرداخت هزینه این آزمون را دارید میتوانید از خدمات پرداخت های ارزی تراپی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چگونگی افتتاح حساب بانکی در آلمان

چه کسانی از آزمون DSH معاف هستند؟

  • متقاضیانی که میتوانند اثبات کنند مهارت های زبان آلمانی مورد نیاز و در حد موسسات عالی آلمان را دارند
  • دانشجویان متقاضی ای که سطح دو Deutsche Sprachdiplom der Kultusministerkonferenz (DSD II) را دارند
  • دانشجویان متقاضی ای که Zentral Oberstufenprüfung خود را از موسسه گوته دریافت کرده اند
  • دانشجویان متقاضی ای که Kleines deutsches Sprachdiplom  یاGroßes deutsches Sprachdiplom  از موسسه گوته دارند
  • متقاضیانی که کلاس های زبان آلمانی را به کمک کلاس های زبان خارجی یاد گرفته اند وFestellungsprufüng or Abschlussprufüng را در یک Studienkolleg آلمانی با موفقیت گذرانده اند
  • متقاضیانی که قسمتی از تحصیلات دبیرستانی یا کالج خود را در آلمان گذرانده اند

 

تاریخ انتشار 08 فروردین 1399
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر