با وجود تحولات دیجیتالی ارتباطات در عصر حاضر، صاحبان کسب و کارهای مختلف تلاش می کنند به نحوی حضور آنلاین خود را به مشتریان اعلام نمایند و برندشان را از این طریق به گروه های گسترده تری از افراد معرفی کنند. برای این منظور لازم است که وب سایت داشته باشند تا در آن، محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی کنند. برای داشتن یک وب سایت لازم است که هاست و دامنه خریداری کنید. تراپی در این مقاله مطالبی را در ارتباط با خرید هاست و دامنه و تفاوت آن ها برای شما عزیزان ذکر کرده است. لطفا با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : خرید دامین از سایت name.com 

برای اینکه فرق بین هاست و دامنه را به درستی متوجه شوید، لازم است که ابتدا اطلاعات مختصری در مورد هر کدام از آن داشته باشید.

وب هاستینگ چیست؟

وب هاستینگ، یک سیستم کامپیوتر است که صاحبان وب سایت ها می توانند وب سایت های خود را در آن ذخیره کنند. در واقع شما می توانید وب هاستینگ را به عنوان محلی در نظر بگیرید که فایل های خود را در آن ذخیره می کنید. این فایل ها عبارتند از : عکس ها، ویدئوها، فایل های HTML و ... .

به علاوه در اکثر مواقع، تعریفی که از وب هاستینگ می توان ارائه داد این است که وب هاستینگ شرکتی است که سرورهای خود را برای ذخیره وب سایت تان به شما اجاره می دهد.

هاست و دامنه

نام دامنه چیست؟

نام دامنه، آدرس وب سایت شماست و قبل از راه اندازی سایت خود لازم است که ابتدا دامنه را خریداری کنید. نام دامنه در حقیقت رشته ای کارکترهاست که به سایت شما هویت می بخشد و کاملا منحصر به فرد است و شما نمی توانید نامی را برای دامنه سایت خود ثبت کنید که دیگران قبلا انتخاب کرده اند. پس لازم است که برای انتخاب نام دامنه خوب فکر کنید. به علاوه وب سایت هایی هستند که می توانید نام دامنه پیشنهادی خود را در آن ها سرچ کنید و در صورتی که آن نام دامنه در دسترس بود خریداری شود.

تفاوت هاست و دامنه چیست؟

حال که با مطالب مختصری در مورد هاست و دامنه آشنا شدید، در این بخش از مقاله این دو را با یکدیگر مقایسه می کنیم تا به درستی متوجه تفاوت هاست و دامنه شوید.

برای درک بهتر فرق بین هاست و دامنه به این مثال دقت کنید :

نام دامنه مانند آدرس خانه شماست و به جای نام خیابان و کد منطقه ، از کلمات یا شماره ها برای نامگذاری وب سایت استفاده می شود. وب هاستینگ فضای خانه شماست که در آن وسایل خود را قرار می دهید و در حقیقت سیستم کامپیوتری است که برای ذخیره و پردازش پرونده های داده دارای هارددیسک، پردازنده و حافظه می باشد.

همچنین برای بیان فرق بین هاست و دامنه می توان گفت، وب سایت شما از تعدادی پرونده ، پوشه و داده تشکیل شده است. برای اینکه بازدیدکنندگان بتوانند وب سایت شما را مشاهده کنند ، این اطلاعات باید در یک سرور (رایانه) قرار گیرد که بازدیدکنندگان به آن دسترسی داشته باشند. اینجاست که وب هاستینگ نقش ایفا می کند، به این ترتیب که پرونده های وب سایت شما با هزینه کمی در یک هاست ذخیره می شود و بازدیدکنندگان سایت می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

هاست و دامنه

نام دامنه آدرس وب سایت شما در وب است و به بازدیدکنندگان کمک می کند شما را پیدا کنند. نمونه هایی از نام دامنه ها Google.com ، Yahoo.com ، ThemeIsle.com است. یکی از دلایل برای انتخاب نام مناسب برای وب سایت این است که کاربران از این طریق وب سایت شما را پیدا کرده و آن را به خاطر می سپارند.

حال که با فرق بین هاست و دامنه آشنا شدید، بد نیست که با برخی از خدمات شرکت های وب هاستینگ نیز آشنا شوید.

یک شرکت وب هاستینگ چگونه کار می کند؟

یک شرکت وب هاستینگ معمولا کاری فراتر از ذخیره وب سایت شما انجام می دهد. خدمات این گونه شرکت ها عبارتند از :

  • ثبت دامنه : شما می توانید از یک شرکت وب هاستینگ دامنه بخرید و هاستینگ آن را نیز توسط همان شرکت انجام دهید.
  • ساخت وب سایت : طراحی و راه اندازی وب سایت خود را نیز می توانید به این شرکت ها بسپارد.
  • ایمیل هاستینگ : شما می توانید خدمات ارسال و دریافت ایمیل را از طریق email@yourdomain.com از شرکت های وب هاستینگ بخواهید.

دوستان عزیز از توجه و همراهیتان تا پایان این مقاله ممنون و سپاسگزاریم. امید است با مطالعه این مطالب پاسخ سوالات خود را در مورد فرق بین هاست و دامنه گرفته باشید.

لطفا با ما در تماس باشید!

تاریخ انتشار 15 اسفند 1399
نویسنده  سحر طاهری
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر