مهاجرت به کانادا با اهداف مختلف صورت میگیرد، عدهای برای تحصیل مهاجرت میکنند و لازم است تا از مدارک مورد نیاز به خصوص مدارک زبان مورد تائید کانادا آگاهی داشته باشند. عدهای دیگر برای کار مهاجرت میکنند و باید با نجوهی مهاجرت مثلا به عنوان نیروی کار ماهر فدرال آشنا شوند و اهدافی از این قبیل. اما قبل از هر اقدامی لازم است بهترین شهرها برای مهاجرت به کانادا را بشناسند. پس از کسب اطلاعات لازم در مورد موارد ذکر شده و دیگر مواردی که در قالب این مقاله نمی‌گنجد، باید برای مهاجرت مهیا شوید. یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری است. در این مقاله تا پایان با تراپی همراه شوید تا در این زمینه مطالب کاربردی  مفیدی را برایتان بیان کنیم.

اکسپرس انتری فرایند درخواست برای مهاجرت افراد حرفه‌ای است که می‌خواهند به طور دائم در کانادا مستقر شوند و در اقتصاد این کشور فعالیت کنند.

اکسپرس انتری

اکسپرس انتری چگونه کار می‌کند؟

اکسپرس انتری یک سیستم آنلاین است که از آن استفاده می‌کنند تا درخواسته‌های پذیرش نیروهای کار ماهر فدرال برای اقامت دائم در کانادا را مدیریت کنند.

چگونه برای اکسپرس انتری درخواست دهیم؟

درخواست برای اکسپرس انتری چهار مرحله دارد که در ادامه به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت.

مرحله‌ی اول : تشخیص صلاحیت‌ها

اینکه شما برای درخواست اقامت دائم در کانادا صلاحیت دارید یا نه، از دو روش بررسی می‌شود :

  1. یکسری سوالاتی از شما پرسیده می‌شود تا مشخص شود که آیا حداقل نیازمندی‌ها را دارید یا نه!
  2. مطالعه‌ی دقیق نیازمندی‌ها برای هر برنامه مهاجرت

مرحلهی دوم : آماده کردن مدارک لازم

شما به مدارکی از قبیل : مدارک زبان، برای به نمایش گذاشتن صلاحیت خود دارید و باید بدانید که برخی از این مدارک زمان زیادی می‌برد تا آماده شود، پس باید برای دریافت آن‌ها زودتر اقدام کنید.

مرحله‌ی سوم : ارسال مشخصات خود

مشخصات شما اطلاعاتی در مورد شما در اختیار ما قرار می‌دهد. اگر مشخصات شما قابل قبول باشد، شما در میان کاندیداهای مهاجرت برای نیروی کار قرار خواهید گرفت و در آنجا با استفاده از سیستم رتبه بندی، با توجه به مشخصاتتان، به شما امتیازدهی می‌شود.

مرحله‌ی چهارم : دریافت دعوت‌نامه و درخواست برای اقامت دائم

از سوی اکسپرس انتری برای کاندیداهای با بالاترین رتبه ، یک دعوتنامه ارسال می‌شود. پس از آن شما 60 روز فرصت دارید تا درخواست خود را برای اقامت دائم در کانادا برای آن‌ها ارسال کنید.

مدارک لازم برای اکسپرس انتری

شما برای درخواست اقامت از طریق اکسپرس انتری به دو نوع مدارک نیاز دارید که عبارتند از :

  • مدارک لازم مربوط به مشخصات شما
  • مدارک لازم برای درخواست پذیرش جهت اقامت دائم

که در ادامه به ذکر توضیحاتی در مورد آن‌ها خواهیم پرداخت.

اکسپرس انتری

مدارک مربوط به مشخصات شما

شما نیازی به آپلود کردن مدارک شخصی خود ندارید، اما ممکن است به اطلاعاتی از موارد زیر نیاز باشد:

  • گذرنامه یا سند مسافرتی
  • دارندگان گذرنامه ونزوئلا : ممکن است شما هنگام ایجاد پروفایل یا پر کردن برنامه خود ، لازم باشد مراحل اضافی را انجام دهید.
  • نتایج آزمون زبان
  • کاندیدای استانی (اگر داشته باشید)
  • پیشنهاد کار که  کتبا از سوی یک کارفرما در کانادا برای شما ارسال شده باشد. (در صورت دارا بودن)

مدارک لازم برای درخواست پذیرش جهت اقامت دائم

اگر از سوی اکسپرس انتری برای شما دعوتنامه ارسال شود، شما باید مدارک مربوط به اطلاعات شخصی خود را برای آن‌ها اسکن و آپلود کنید. بیشتر داوطلبان پذیرش، این مدارک را نیاز دارند :

  • گواهی پلیس : صدور گواهی پلیس مقداری زمان بر است. شما باید به محض اینکه اسمتان در لیست کاندیداها قرار گرفت، برای دریافت آن اقدام کنید.
  • گواهی اثبات بودجه : گواهی اثبات بودجه به این معنا است که آیا شما استطاعت مالی برای گذراندن زندگی و امرار معاش و مدیریت هزینه‌های خود را در کشور کانادا دارید یا نه! برنامه‌ی درخواست دو گروه از نیروهای کار ماهر نیاز به گواهی اثبات بودجه دارد :
    • برنامه نیروی کار ماهر فدرال
    • برنامه معاملات حرفه‌ای فدرال
  • گواهی آزمایشات پزشکی

بنابراین اگر دارای مهارت خاصی هستید و در حرفه‌ی مشخصی تجربه کار عملی دارید، می‌توانید با مطالعه‌ی شرایط و مدارک لازم، برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری اقدام کنید.

بیشتر بخوانید : ارتباط مدرک تحصیلی و کسب درآمد در کانادا

عزیزان از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا سوالات خود را از طریق تماس تلفنی با ما در میان بگذارید. همکاران ما در اسرع وقت سوالات شما را پاسخگو خواهند بود.

تاریخ انتشار 13 مهر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر