یکی از جالب‌ترین بخش‌های کنفرانس Unconfiscatable در لاس وگاس، در مورد پنل توسعه بیت‌کوین بود. در ابتدای کنفرانس از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا در مورد پیشرفت‌های فنی بیت‌کوین در سال 2018 نظر دهند. نظرات کاربران بیشتر حول محورهای MimbleWimble ،SegWit، Lightning Network بود. در ادامه با تراپی همراه باشید تا شما را با پیشرفتهای فنی بیت کوین در سال 2018 آشنا کنیم.

پیرو  بیانیه بانک مرکزی در خصوص ممنوعیت ارز های  دیجیتال اعلام میداریم تراپی هیچگونه خدماتی در حوزه خرید و فروش ارز های دیجیتال به مشتریان گرامی نخواهد داشت .

پیشرفتهای فنی بیت کوین در سال 2018 چه بوده است؟

پیشرفت تکنولوژی بیت‌کوین در سال 2018 بسیار سرعت داشت و دلیل این پیشرفت توسعه‌دهندگان و شرکت‌های بزرگ در زمینه‌های Segregated Witness (جداسازی امضای تراکنش‌ها) ،Lightning Network یا شبکه‌ی صاعقه‌ای می‌باشد، همچنین راه‌ها و روش‌های حفظ حریم خصوصی، امضای Schnorr و ساید چین نیز در پیشرفت بیت کوین نقش داشته است. در ادامه به این عوامل مهم خواهیم پرداخت. اول از همه با مفهوم هر یک از عوامل و سپس با را‌ه‌حل‌های اضافه شده برای حل مشکلات عوامل نام برده شده در سال 2018 آشنا خواهید شد.

  1. جداسازی امضای تراکنش‌ها (Segregated Witness)

از جمله عوامل پیشرفتهای فنی بیت کوین در سال 2018 جدا سازی امضای تراکنشها می‌باشد. Segregated Witness پروتکلی است که نحوه ذخیره داده را تغییر می‌دهد.SegWit  به فرآیندی اطلاق می‌شود که باحذف داده‌ها یا امضا از تراکنش‌های بیت‌کوین، اندازه بلاک‌ها را کاهش می‌دهد و از این‌رو حجم بلاک چین‌ برای اضافه کردن تراکنش‌های بیشتر به زنجیره افزایش می‌یابد. مشکلات موجود در SegWit که در سال 2017 فعال شد، باعث شد که در سال 2018 به یکی از مهمترین موضوعات قابل بحث تبدیل شود.

پیشرفتهای فنی بیت کوین

در سال 2018 اصلی‌ترین موضوع در این مورد کیف پول اصلی بیت‌کوین بود که باید در تراکنش‌های سگویت فعال می‌شد. از این رو معاملات SegWit را در ماه مارس با نسخه 0.16.0،  دیگر کیف پول‌های محبوب مانند Coinomi در ماه مارس، Bither در ماه سپتامبر و BRD  را در ماه نوامبر فعال کردند. در این سال همچنین برخی از بزرگترین سرویس‌دهندگان بیت‌کوین، یعنی SegWit را نیز اجرا کردند و آمار استفاده از این پروتکل 40 درصد افزایش یافت.

  1. شبکه صاعقه‌ای (Lightning Network)

عامل تاثیر گذار دیگر در پیشرفتهای فنی بیت کوین ،شبکه‌ی صاعقه‌ای می‌باشد. شبکه صاعقه‌ای پروتکلی است که یک لایه بر روی شبکه بلاک چین ایجاد می‌کند و راه‌حلی برای مشکل بیت کوین مبنی بر مقیاس‌پذیری آن نسبت به بازار جهانی ارائه داده است. این پروتکل ضمن تسریع در انجام تراکنش‌ها کارمزد بسیار کمتری نیز دارد. در سال 2018 چندین شرکت معتبر برای جلوگیری از تراکنش‌های زنجیره‌ای با استفاده از این پروتکل معاملات خود را انجام داده‌اند.

این پروتکل باعث شده تا مردم و شرکت‌ها خلاق‌تر شوند و ایده‌های جدیدی را با بیت‌کوین بسازند. ایده‌هایی که حتی به فکر شرکت سازنده نیز نرسیده است. یکی از این ایده‌ها مرتبط با نمونه‌هایی از یک دستگاه جیکوک است، این دستگاه راه‌حلی برای فایل میزبانی توسط سیستم پردازش Blockstream’s micropayment و شرکتBlockstream  می‌باشد که در ماه مارس در نمایشگاه عرضه شده است.

یکی دیگر از این ایده‌ها Submarine Swaps است که به کاربران اجازه پرداخت سریع فاکتورها بدون داشتن کیف پول Lightning را می‌دهد.

رشد سریع این پروتکل از طریق میزان استفاده از آن در دسترس نیست اما گره‌های شبکه به صورت آنلاین نشان‌دهنده‌ی  بیش از 10 هزار کانال پرداخت باز هستند که صدها بیت‌کوین را با ارزش تقریبا دو میلیون دلار نگه ‌می‌دارند که همین موضوع دلیلی بر رشد شبکه صاعقه‌ای است.

  1. حفظ حریم خصوصی

دو راه حل (TumbleBit و ZeroLink) ارائه شده که برای حفظ حریم خصوصی طی چند سال اخیر پیشنهاد شده بودند، در سال 2018 منتشر شدند.

پیشرفتهای فنی بیت کوین

TumbleBit یک پروتکل ترکیبی برای ایجاد زنجیره کانال‌های پرداخت واسط بین چند نفر است. این کانال‌ها بین کاربران به صورت رمزنگاری شده عمل می‌کنند و تمامی اقدامات بین آنها نیز رمزنگاری می‌شوند. پس از سال‌ها در ماه اوت 2018 این پروتکل در کیف پول Breeze منتشر شد. ZeroLink یک چارچوب حفظ حریم خصوصی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا در یک تراکنش بزرگ چندین نفر همزمان سکه‌های خود را در یک کانال پرداختی ارسال کنند. مزایای این روش مانند پروتکل قبلی است با این تفاوت که در این روش تراکنش‌های زنجیره‌ای کمتری انجام می‌شود. این پروتکل در اکتبر در کیف پول Wasabi عرضه شد.

  1. امضای Schnorr

طرح این امضا بهترین طرح برای رمز گشایی در نظر گرفته شده است. ویژگی‌های ریاضی موجود در این امضا برای کاربران سطح بالایی از دقت را رقم می‌زند و بررسی و تایید آن نسبتا سریع انجام می‌گیرد.

  1. ساید چین‌ها

ساید چین‌ها بلاک‌چین‌های جایگزین در بیت‌کوین هستند. این پروتکل به کاربران اجازه می‌دهد تا بیت کوین‌ها را به صورت موثر در سراسر بلاک چین‌ها جابجا کنند.

از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما صمیمانه سپاسگزاریم. لطفا سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. منظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 22 بهمن 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر