تعداد طرفداران ارزهای دیجیتال این روزها به شدت در حال افزایش است و بسیاری از آن‌ها دائما در تلاشند تا بتوانند از چگونگی به دست آوردن بیت کوین اطلاعات درست و دقیق به دست آوردند و بیت کوین ماینینگ را فراگیرند. پس از اینکه ماینر موفق به استخراج بیت کوین شد، این ارزهای دیجیتال در بازار مورد معامله قرار خواهد گرفت. همچنین خبری که به تازگی منتشر شده است مبنی بر این مسئله است که ارز دیجیتال برای خرید از فروشگاه‌های آنلاین نیز به کار گرفته خواهد شد به عنوان مثال سایت آمازون با ریپل همکاری خواهد کرد. آنچه در این باره از اهمیت بسیاری برخوردار است مربوط  می‌شود به اینکه یک سرمایه گذار در زمینه ارز دیجیتال بایستی از شرایط  بیت کوین در بازار به خوبی اطلاع داشته باشد تا به این ترتیب بهتر بتواند برای خرید بیت کوین در بهترین زمان ممکن اقدام نموده و ضرری متوجه وی نشود. در همین زمینه ما این مقاله را برای شما آورده‌ایم تا مطالبی را ارائه کنیم در مورد اینکه زمان عرضه و فروش بیت کوین در بازار چه موقع باشد تا بتوانیم از بیت کوین به عنوان انبار ارزش یاد کینم. پس با تراپی همراه باشید.

 عرضه و فروش بیت کوین به عنوان انبار ارزش

حدود 10 سال می‌شود که از ظهور بیت کوین می‌گذرد و این ارز دیجیتال با این هدف ارائه شده است که بتواند زندگی انسان را متحول نماید. به طور کلی ارز دیجیتال نوعی دارایی دیجیتال است که می‌توانید برای پرداخت های خود در سراسر دنیا از آن استفاده کنید، به مبادلات ارزی بپردازید و بسیاری موارد دیگر.

بیت کوین به عنوان انبار ارزش

اما راه دیگری برای استفاده از بیت کوین وجود دارد و آن هم استفاده به عنوان انبار ارزش است. برای اینکه بدانید عرضه و فروش بیت برای داشتن انبار ارزش چگونه است، در ادامه با ما همراه شوید.

بیت کوین به عنوان انبار ارزش به چه معناست؟

ممکن است در هم اکنون متوجه نشوید که منظوراز انبار ارزش چیست، به این خاطر ما به توضیح بیشتر این مسئله خواهیم پرداخت.

انبار ارزش بیت کوین عبارتست از قیمتی که افراد حاضرند برای بیت کوین بپردازند. زمانی که به بررسی طلا می‌پردازیم، متوجه خواهیم شد طلا همیشه به عنوان یک انبار ارزش محسوب می‌شود و علت این است که طلا بسیار ارزشمند است و محدودیت ندارد. در حقیقت شما همیشه اطمینان خاطر دارید که همیشه شخصی وجود دارد که برای طلای شما حاضر است به اندازه ی ارزشی که دارد بهایی بپردازد.

اما توجه داشته باشید که طلا، با پول متفاوت است. درست است که طلا بسیار ارزشمند است اما کاربرد آن با پول متفاوت است به طور مثال شما نمی‌توانید به ازای خرید کالایی از خار و بار فروشی، قطعه‌ای طلا بپردازید.

در زمینه‌ی ارزهای رمزنگاری شده نیز همین مسئله وجود دارد که آیا این ارزهای دیجیتال می‌توانند یک انبار ارزش تولید کنند یا تنها در مبادلات ارزی مورد استفاده قرار می‌گیرند و این مسئله‌ای است که همیشه بحث برانگیز بوده و پایانی ندارد.

در نهایت می‌توان گفت که بیت کوین به عنوان پول نقد محسوب نمی‌شود بلکه بیت کوین یک پروتکل است که نمی‌توان با استفاده از آن در بسیاری از فروشگاه‌های جهان خرید کرد.

طلا یا بیت کوین؟

افراد معمولا طلا را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کنند تا بتوانند دارایی‌های خود را با تورم پیش ببرند و ارزش دارایی آن‌ها کاهش پیدا نکند. مشکلاتی که درمورد طلا وجود دارد این است که طلارا به راحتی نمی‌توان به پول نقد تبدیل کرد و همچنین نگهداری آن در مکانی امن کار ساده‌ای نیست. در دنیای دیجیتال افراد در حال تلاش برای استفاده از ارز دیجیتال هستند تا این مشکلات را مرتفع نمایند. به دلیلی که تکنولوژی بلاک چین همواره درحال پیشرفت است و حفظ و نگهداری امن ارز دیجیتال بسیار راحت‌تر از طلا است، بسیاری ارز رمزنگاری شده را به طلا ترجیح می‌دهند.

بیت کوین به عنوان انبار ارزش

اما این را بدانید که در عوض طلا را نمی‌توان هک کرد اما ارز دیجیتال می‌تواند مورد حملات سایبری و هک هکرها قرار گیرد.

بررسی بیت کوین به عنوان انبار ارزش در کشورهای جهان سوم

در کشورهای جهان سوم مانند زیمبابوه و ونزوئلا، ارز دیجیتال از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است تا بتواند به نیازهای موجود پاسخ دهد. در حقیقت مکان‌هایی که افراد ساکن آن محل به شدت شاهد تورم بیش از حد هستند، سرمایه گذاری ارز دیجیتال می‌تواند بسیار رونق یابد.

اگر چه بیت کوین نیز دچار تورم می‌شود اما ذخیره بیت کوین می‌تواند برای افراد بسیار بهتر از ارز فیات باشد چرا که تورم سالانه بیت کوین زیر 4 درصد است.

دوستان همیشگی، امید است مطالب ارائه شده مورد توجه و رضایت شما سروران واقع شده یاشد، چنانچه با مشکلی مواجه شده‌اید یا سوالی در ذهن دارید حتما آن را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 30 فروردین 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر