آمازون (Amazon)، یک شرکت فن آوری چند ملیتی آمریکایی مستقر در سیاتل، واشنگتن است که بر تجارت الکترونیکی، محاسبات ابری، جریان دیجیتال و هوش مصنوعی تمرکز دارد. این کشور به همراه گوگل، اپل و فیس بوک یکی از چهار شرکت بزرگ فناوری در دنیا محسوب می شود. شرکت های بزرگی مانند آمازون که در فناوری پیشرو بوده، به یک برند جهانی تبدیل شده و درآمدهایی هنگفت در این مسیر کسب می کنند، اغلب به دنبال حفظ جایگاه، اعتبار و شهرت خود در سطح دنیا هستند. آمازون از جمله شرکت های قدرتمندی است که بسیاری از شرکت های معروف دنیا درصدد رقابت با این شرکت فن آوری بوده اند. آمازون باعث به وجود آمدن مشاغل بی شماری از طریق اینترنت در سطح جهانی شده است. با وجود همه این ها، اخیرا خبری مبنی بر قطع رابطه آمازون با برخی شرکت ها که موجب مرگ و میر بسیاری شده بودند، منتشر شده است که مایلیم در تراپی در این باره مطالبی در اختیار شما بگذاریم.

آمازون با چهار اصل هدایت می شود: وسواس در خدمت به مشتری به جای تمرکز روی رقبا، اشتیاق به اختراع و ابداع و نوآوری، تعهد به برتری در عمل و تفکر بلند مدت. آمازون تلاش می کند تاثیری مثبت بر مشتریان، کارمندان، مشاغل کوچک، اقتصاد و جوامع داشته باشد. آمازونی ها سازندگان باهوش، پرشور و با اهداف مختلف هستند، که تمایل مشترکی دارند و همیشه از  مشتریان در حال یادگیری وابداع اند.

قطع رابطه آمازون با برخی شرکت ها

قطع رابطه آمازون با برخی شرکت ها که موجب مرگ و میر بسیاری شده بودند

این خبر در این حال بود که برخی معتقدند در واقع قطع رابطه آمازون با برخی شرکت ها مشکلاتی به وجود خواهد آورد. احتمالاً این اقدام شغل حدود 2000 کارگر را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

آمازون ارتباطات خود را با سه شرکت پیمانکار حمل و نقل و تحویل کالا که اخیراً در مرگ چندین مورد منتشر شده (تحقیقاتی مشترکا توسط انتشارات BuzzFeed News و ProPublica صورت گرفت) دست داشتند، قطع کرد.

براساس اسناد دولتی به دست آمده توسط این دو انتشارات، این شرکت ها اکنون قصد دارند بیش از 2،000 کارمند را اخراج کنند و در دو سه مورد، تحویل بسته ها برای غول تجارت الکترونیکی یعنی آمازون را متوقف کنند. در تحقیقاتی که BuzzFeed News و ProPublica در ماه سپتامبر به اتمام رساندند، سه شرکت حمل و نقل Inpax Solutions ، Sheard-Loman Transport و Letter Ride LLC را یافتند که در آن اغلب رانندگان را با تجربه کمی استخدام می کردند و آنها را در شرایط کاری دشوار قرار می دادند.

قطع رابطه آمازون با برخی شرکت ها ممکن است دلیلی منطقی داشته باشد. چنانچه گزارش ها در ماه گذشته نشان می دهد که چگونه مدیریت های ذره بینی و نظاره گر، روند تحویل را کاهش می دهند، جایی که رانندگان توسط این مدیریت ها تحت فشار قرار گرفتند که تعداد تحویل کالا را تا 300 بسته در یک شیفت برسانند.

علیرغم این مقررات شدید و پرفشار (در یک روز کاری هشت ساعته، که به معنای تکمیل حدود 37 تحویل کالا در هر ساعت است)، قرارداد مبنی بر این است که مسئولیت تصادفات رانندگان را به عهده کارفرمای مستقیم آنها است، نه آمازون. اخبار انتشارات BuzzFeed و ProPublica شواهدی یافتند که نشان می دهد پیمانکاران آمازون دست کم در 60 تصادف بزرگ جاده ای شرکت داشته اند، که 10 مورد از آنها منجر به مرگ آنها شده است.

سخنگوی آمازون در بیانیه ای به هر دو انتشارات BuzzFeed News و ProPublica گفت: "ما با انواع شرکت ها و پیمانکاران حمل و نقل کالا کار می کنیم تا بسته های مشتریان آمازون را به آنها برسانیم و مشارکتهای خود را به طور مرتب ارزیابی می کنیم.ما روابط خود را با این شرکت ها به پایان رسانده ایم و از رانندگان مان حمایت کرده و به آنها این فرصت را میدهیم و برای تحویل بسته های آمازون با سایر شرکای محلی تحویل و حمل کالا همکاری خواهیم کرد."

بیشتر بدانید:
گیفت کارت آمازون چیست؟ آیا در خرید از سایت آمازون دچار مشکل شدید؟ راهنمای خرید از سایت آمازون را بخوانید. آیا متوجه تغییر روند فروش فروشگاه آمازون شده اید؟

قطع رابطه آمازون با برخی شرکت ها

کاربران نظرات مختلف مثبت و منفی درباره قطع رابطه آمازون با برخی شرکت ها داده اند. و این خبر بازخوردهای متفاوتی را از خود به جای گذاشته است. عده ای بر این باورند که آمازون کارش را به نحو احسن انجام داده و هر تصمیمی می گیرد مسلما به درستی میگیرد، و از طرف دیگر، عده ای می گویند، آمازون کار خود را درست انجام نداده و حرف هایش دروغین و اقداماتش شیادانه و مسئولیت این مرگ و میر ها به عهده خود آمازون است.

شما چه فکر می کنید؟ آیا شما جزئی از جامعه مشتریان آمازون هستید؟ آیا از شاغلین آمازون هستید؟ بازخورد و واکنش شما نسبت به این اقدام آمازون چیست؟ آینده آمازون را چگونه می بینید؟

ما خرسند می شویم که نظرات خود را با ما در تراپی به اشتراک بگذارد.

تاریخ انتشار 24 مهر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر