برای داشتن یک زندگی راحت در یکی از کشورهای خارجی اولین چیزی که به آن نیاز دارید این است که به زبان انگلیسی مسلط باشید. بسیاری از کشورها در بسیار از موارد داشتن نمره خوب در آیلتس را شرط اصلی برای دادن ویزا به شما می دانند. اما واقعا چه نمره آیلتسی برای گرفتن پذیرش خوب است؟ اگر قصد ثبت نام در آزمون آیلتس دارید می توایند پرداخت هزینه آزمون را به ما بسپارید. 

در حالت کلی نمی توان به این سوال پاسخ داد چرا که هر کشوری شرایط خاص خود را دارد. به عنوان مثال اگر شما می خواهید به عنوان یک دانشجو مهاجرت کنید شرایط برای شما کمی سخت تر است چرا که تسلط به زبان انگلیسی یکی از فاکتورهای اصلی برای گرفتن پذیرش از دانشگاه مورد نظر است. نمره خوب آیلتس برای هر دانشگاهی با توجه رنکی که در جهان دارد متفاوت است. هرچه که رتبه دانشگاه بالاتر باشد، میزان توقعی که از شما دارند نیز افزایش پیدا می کند. در صورتی که در در مورد تحصیل در المان سوالی دارید می توایند از مقالات زیر استفاده کنید :

نمره خوب در آیلتس

آزمون آیلتس چگونه است؟

این آزمون دارای 4 قسمت است که توانایی های شما را در زمینه های شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن مورد سنجش قرار می دهد. این 4 مهارت در یک روز مورد سنجش قرار داده می شوند که بین هیچ کدام شما استراحتی نخواهید داشت. این آزمون در دو ورژن مختلف آکادمیک و کلی برگزار می شود که کمی با هم متفاوت هستند اما هر دو 4 مهارت را دارا هستند. در صورتی که در رابطه با این آزمون نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید از مقالات زیر استفاده کنید :

نمره آیلتس خوب چقدر است؟

هر کدام از بخش های بیان شده دارای 9 نمره هستند. هرچه نمره شما به 9 نزدیکتر باشد یعنی توانایی شما در مهارت مورد نظر بهتر است. پس اگر می خواهید در جاهای خوب رو به عالی پذیرش بگیرید باید نمره آیلتس شما حداقل بالای 7 باشد :

نمره 9 در آزمون آیلتس :

اگر شما از هر کدام مهارت ها این نمره بگیرید یعنی درک بالا و گفتار روانی در زبان انگلیسی دارید.

نمره 8 در آزمون آیلتس :

این نمره نشان می دهد که شما در زبان انگلیسی توانمند هستید ولی در برخی مواقع نیز اشتباهات مختصری دارید.

نمره خوب در آیلتس

نمره 7 در آزمون آیلتس :

گرفتن این نمره در آیلتس برای بسیاری از دانشگاه ها مورد قبول است. یعنی شما می توانید با داشتن این نمره برای بسیاری از دانشگاه های دسته الف کشور کانادا به راحتی اقدام کنید. با استفاده از این نمره شما توانمدنی خود را نشان می دهید و لی از طرفی در درک برخی از نکات دچار اشتباه شده و ساختارهای اشتباه را به کار می برید.

در صورتی که در مورد تحصیل در کانادا سوالی دارید می توانید از مقالات زیر استفاده کنید :

همراهان عزیز همان طور که متوجه شدید نمره خوب در آیلتس به این بستگی دارد که شما در چه دانشگاهی قصد ادامه تحصیل دارید. اما هرچه که تلاش کنید نمره بالاتری بگیرید می توایند شانس بهتری برای گرفتن ویزا و پذیرش از دانشگاه داشته باشید. 

تاریخ انتشار 19 شهریور 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر