امنیت سه طرفه یا 3D Secure یک استاندارد فنی است که توسط ویزا کارت  و مستر کارت برای تأمین امنیت بیشتر معاملات CNP (دارنده کارت) از طریق اینترنت ایجاد شده است. MasterCard سیستم خود را با عنوان "MasterCard SecureCode" و ویزا کارت با عنوان 'Visa Secure' معرفی کرده است. امنیت 3 طرفه هنگام خرید آنلاین از کارت اعتباری خریدار در برابر استفاده غیرمجاز محافظت می کند. این سرویس ساده خریداران را قادر می سازد با درخواست کد شخصی (که معمولاً به صورت پین یک بار مصرف به تلفن همراه یا آدرس ایمیل شما ارسال می شود) معاملات خود را از طریق اینترنت ایمن سازند. این امر به محافظت در برابر تقلب توسط افراد غیر مجاز کمک می کند. در ادامه با تراپی همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد امنیت سه طرفه ویزا و مسترکارت کسب کنید.

 

امنیت سه طرفه ویزا و مسترکارت

 

 

نحوه عملکرد امنیت سه طرفه ویزا و مسترکارت چگونه است؟!

 

در سال 2000 ، VISA روشی را ایجاد کرد که استفاده از کارتهای اعتباری در اینترنت را ایمن تر می کرد. این شرکت با نام "Verified by VISA " معروف شد. در همین زمان، سایر ارائه دهندگان کارت اعتباری نیز سازوکار امنیتی را پیاده سازی کرده اند.

از آنجا که تجارت الکترونیکی همچنان به پیشرفت خود ادامه می دهد و تعداد بیشتری از افراد از روش های پرداخت آنلاین استفاده می کنند ، علاقه به کلاهبرداری آنلاین نیز افزایش می یابد. فیشینگ و مهندسی اجتماعی روشهای متداولی است که از طریق آن مجرمان به داده ها دسترسی دارند. 3D Secure به منظور جلوگیری از این کار ایجاد شده است.

استفاده از رمزهای عبور استاتیک یک خطر امنیتی است، اگر شخص ثالث این اطلاعات را بدست آورد، امنیت به خطر می افتد. از این رو روشهای دینامیکی متناسب با هر فرآیند مناسب تر می باشند. به عنوان مثال، یک پیام متنی با یک کد امن، مطابق رویه های رمزنگاری تولید می شود که فقط برای یک پرداخت خاص قابل استفاده است.

3D Secure 2.0 به گونه ای طراحی شده است که فروشندگان آنلاین بتوانند این روند را در فرایند پرداخت ادغام کنند و در نتیجه تجربه خرید دلپذیر تری برای مشتری ایجاد کنند؛ علاوه بر این، باید یک سیستم هوشمند باشد. بنابراین روش احراز هویت با ریسک سازگار است، به این معنی که الزامات امنیتی کمتری نسبت به مقادیر زیاد برای مقادیر اندک اعمال می شود. علاوه بر این، 3DS2 همچنین می تواند برای پرداخت های موبایل استفاده شود و با برنامه های بانکی کار کند.

 

روند استفاده از امنیت سه طرفه

 

هنگامی که شما به عنوان یک بازرگان، امنیت سه طرفه را در وب سایت خود فعال می کنید و مشتری شما از کارت موجود در برنامه امنیت سه طرفه استفاده می کند، روند این استفاده به شرح زیر است:

  • مشتری اطلاعات کارت اعتباری یا دبیت خود را در فرم پرداخت وارد می کند
  • SecurionPay با سرور دایرکتوری تماس گرفته و این پیام را دریافت می کند که کارت در برنامه ثبت شده است
  • مشتری با وارد کردن گذرواژه یا پین یک بار مصرف، صفحه امنیت سه طرفه را مشاهده می کند
  • نتیجه تأیید هویت امنیت 3 طرفه به SecurionPay منتقل شده و سپس جزئیات معامله به بانک خریداری کننده ارسال می شود
  • معامله توسط خریدار مجاز است
  • مشتری می تواند پاسخ در مورد موفقیت یا عدم موفقیت معامله را مشاهده می کند

 

مزایا و معایب استفاده از امنیت سه طرفه

 

در ادامه به برخی از مزایا و معایب امنیت سه طرفه اشاره شده است:

 

مزایای استفاده از امنیت سه طرفه

 

مهمترین مزیت استفاده از تکنولوژی 3D Secure کاهش کلاهبردازی است. این روش همچنین باعث می شود خرید و مبادله به صورت آنلاین ایمن تر شده و وفاداری به برند بیشتر شود، استفاده از آن آسان است، اعتماد مشتری در وب سایت ها افزایش می یابد و بنابراین پرداخت هزینه های آنلاین را افزایش می دهد.

 

محدودیت های خدمات

 

امنیت سه طرفه ویزا و مسترکارت محدودیت های خاصی دارد: اول اینکه، همه کارت ها در حال حاضر در طرح برنامه تأیید اعتبار شرکت نمی کنند و ثانیا، برگشت هزینه های پرداخت شده محدود نمی کند.

 

امنیت سه طرفه ویزا و مسترکارت

 

جمع بندی

 

برای مشتریان، فرآیند امنیت سه طرفه ویزا و مسترکارت  باید پرداخت آنلاین را آسانتر و بهتر کند. آنها به جای تلاش برای انجام روند قدیمی، اکنون می توانند از یک روند امن و مدرن بهره مند شوند. مشتریان باید از این امر آگاه باشند:

 برای استفاده از 3D Secure با کارت اعتباری خود، باید در بانک خود ثبت نام کنید. بانکی که کارت اعتباری صادر کرده است مسئولیت این کار است.  برای نصب، می توان تصور کرد که بانک ها در آینده از برنامه هایی برای ارسال کد 3D Secure یا درخواست داده های بیومتریک استفاده می کنند.  هنگام پرداخت، کارت اعتباری و تلفن هوشمند باید در دسترس باشند.

 

تاریخ انتشار 18 آذر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر