آیا تاکنون تجربه ی انجام مبادلات ارزی بین المللی را داشته اید؟ مثلا پولی را برای فرزند خود یا یک دوست در کشوری دیگر ارسال کرده باشید؛ یا بابت خریدی که از یک فروشگاه اینترنتی کرده اید، پرداخت ارزی بین المللی انجام داده باشید! در این صورت قطعا اینگونه تراکنش های ارزی را به واسطه شبکه های پرداخت بین المللی نظیر، پی پال، وب مانی، پرفکت مانی و ... انجام داده اید. آیا تا به حال پرداخت با وسترن یونیون را تجربه کرده اید؟ اصلا آیا می دانید وسترن یونیون چیست و با کاربرد آن آشنا هستید؟ در این مقاله تراپی هر آنچه لازم است در مورد وسترن یونیون بدانید را برای شما ذکر کرده است. لطفا با ما همراه شوید تا با این سیستم پرداخت بین المللی و همچنین کاربرد وسترن یونیون آشنا شوید.

یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین سیستم های مالی جهان، شبکه پرداخت وسترن یونیون است؛ Western Union ارسال و دریافت پول را به هر جای دنیا با سرعتی بالا و به صورت کاملا امن، برای کاربران ارائه کرده است؛ اما اینکه دقیقا کاربرد وسترن یونیون چیست، سوال اکثر کاربرانی است که تا کنون با وسترن یونیون تراکنش مالی انجام نداده اند؛ کاربرد اصلی وسترن یونیون ارسال و دریافت حوالجات ارزی به مبلغ بالا و در کوتاه ترین زمان ممکن می باشد.

وسترن یونیون چیست ؟

شاید بارها نام وسترن یونیون را شنیده باشید، اما دقیقا ندانید Western Union چیست و چه کاربردی دارد. وسترن یونیون مانند وب مانی، پی پال، پرفکت مانی و ...، یک پردازشگر پرداخت ارزی بین المللی است که با استفاده از آن می توانید پول به هر جای دنیا انتقال دهید یا از دیگران در کشورهای دیگر پولی را دریافت کنید. وسترن یونیون یک شبکه پرداخت بسیار امن است و یک مزیت مهم آن سرعت انجام تراکنش ها می باشد. شما می توانید ارسال حواله وسترن یونیون را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید؛ همچنین می توانید حوالجات ارزی را به سرعت و با امنیت خاطر دریافت نمایید.

این شرکت در ایالات متحده آمریکا با هدف ارتقا سطح کیفی نقل و انتقالات مالی پایه گذاری شده است و در بیش از 200 کشور جهان دارای نمایندگی رسمی می باشد.

وسترن یونیون در زمینه های مختلف از جمله انتقال پول از شخص به شخص، خدمات تجاری و بازرگانی، ارسال و دریافت حواله های ارزی و ... مشغول فعالیت است و این خدمات را با استاندارهای بالایی ارائه کرده است.

وسترن یونیون

تاریخچه وسترن یونیون

در سال 1851 ساموئل سلدن 30 ساله به همراه تعدادی از دوستانش با فکر راه اندازی سرویس های ارتباطی و خدمات تلگرافیک، شرکت نیویورک اند میسیسیپی را در روچستر، که یکی از شهرهای بزرگ ایالات نیویورک آمریکا می باشد افتتاح کردند.

در آن زمان شخصی به نام عزرا کورنل صاحب شرکت نیویورک اند وسترن یونیون بود که البته این شرکت ورشکست شده بود. بر همین اساس در سال 1855 ساموئل سلدن مذاکراتی را با عزرا کورنل، مدیرعامل شرکت نیویورک اند وسترن یونیون انجام داد و در نهایت تصمیم بر آن شد که به منظور توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر، این دو شرکت با یکدیگر ادغام شوند و طی این مذاکرات نام شرکت جدید، "وسترن یونیون تلگراف" انتخاب شد و این گونه بود که وسترن یونیون پا به عرصه جهانی گذاشت.

وسترن یونیون در مدت زمان کوتاهی تمامی شرکت های کوچک را خرید و دو سال بعد یعنی در سال 1860 پای خویش را فراتر نهاد و با دستیابی به 500 شرکت کوچک تر و خرید آن ها، شرکت وسترن یونیون را گسترش داد، در سال 1943 وسترن یونیون با خرید پستال تلگراف قدرت انحصاری خود را کامل کرد.

و اکنون این شرکت پرداخت ارزی با موفقیت بسیار در سراسر دنیا در حال فعالیت است و هر روز بر تعداد کاربران آن افزوده می شود.

ویژگی های اصلی شبکه پرداخت وسترن یونیون

علت اینکه بسیاری از تجار و افرادی که دارای بیزینس های بین المللی هستند، وسترن یونیون را برای نقل و انتقالات ارزی خود انتخاب می کنند این است که Western Union از سه ویژگی اصلی و مهم برخوردار است. این ویژگی ها عبارتند از :

  • تراکنش های امن : در شبکه ی پرداخت وسترن یونیون از زیرساخت های امنیتی بالایی از جمله انواع روش های رمزنگاری استفاده شده است. به این معنا که شما می توانید با اطمینان خاطر ارسال پول با وسترن یونیون را انجام دهید، بدون اینکه اطلاعات شخصی شما توسط دیگر کاربران دیده شود.
  • اعتماد جهانی : میلیون ها نفر در سراسر جهان، وسترن یونیون را برای ارسال حوالجات ارزی خود انتخاب می کنند. بنابراین وسترن یونیون یک سیستم پرداخت امن جهانی است.
  • سرعت بالا و پرداخت آسان : تراکنش های وسترن یونیون با سرعت بالا انجام می شود و استفاده از پلتفرم و اپلیکیشن موبایل آن نیز بسیار آسان است.

وسترن یونیون

شرکت وسترن یونیون رکورد دار اولین ها در جهان

جالب است بدانید شرکت وسترن یونیون که البته می توان از آن با نام بانک وسترن یونیون نیز یاد کرد، در زمینه های زیر، رکورد دار اولین ها بوده است :

  • اولین کارت شارژ توسط وسترن یونیون به مشتریان خود عرضه شد
  • اولین پیام تلگرامی در سال 1933 توسط وسترن یونیون ارسال شد
  • اولین فکس بین شهری در سال 1935 توسط وسترن یونیون ارسال شد
  • اولین ارسال تلگراف با امواج میکرو در سال 1943 توسط وسترن یونیون انجام شد
  • در سال 1958 وسترن یونیون اولین بار شروع به معرفی تلکس به مشتریان در نیویورک کردند
  • اولین سیستم کابلی بین المللی در سال 1963 به منظور اتصال خطوط تلگراف بین المللی به سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا، توسط شرکت مجزای وسترن یونیون ارائه شد
  • اولین بار در سال 1964 تعاملات بر اساس امواج، بجای خطوط زمینی، توسط وسترن یونیون پایه ریزی شد
  • شرکت وسترن یونیون، اولین شرکتی بود که در سال 1974 موفق به ایجاد ارتباط از راه دور با ناوگان شد

این شرکت بزرگ پرداخت مالی، موفقیت های خود را مدیون مدیران خوش فکر، خلاق و با برنامه ریزی های دقیق است که توانسته اند در مدت زمانی کوتاه گام هایی مثبت و هدفمند برداشته و استراتژی خود را در عرصه جهانی برای انتقال پول از شخصی به شخص دیگر در حداقل زمان ممکن به ویژه با مبالغ بالا اجرا نموده و هنر خود را در سراسر دنیا به نمایش بگذارند.

کاربرد وسترن یونیون چیست؟

به طور کلی می توان گفت کاربرد اصلی وسترن یونیون ، ارسال حواله ارزی است. شما می توانید حواله وسترن یونیون را به مبالغ بالا و با سرعت، به هر جای دنیا ارسال کنید و یا حواله وسترن یونیون را از هر جای دیگر دنیا دریافت کنید.

علاوه بر این امکان قرار دادن درگاه پرداخت وسترن یونیون در فروشگاه های اینترنتی نیز وجود دارد؛ بنابراین می توان پرداخت هزینه خرید آنلاین را با وسترن یونیون انجام داد.

البته از آنجا که امکان ارسال و دریافت پول با وسترن یونیون از ایران به طور مستقیم وجود ندارد و این شرکت آمریکایی کاربران ایرانی را تحریم کرده است، لذا مبادلات ارزی با وسترن یونیون در ایران به واسطه شرکت های خدمات پرداخت ارزی انجام می شود.

وسترن یونیون

ارسال و دریافت حواله وسترن یونیون توسط تراپی

برای بهره مندی از خدمات وسترن یونیون و نقل و انتقالات ارزی، می توانید از طریق لینک زیر درخواست خود را برای تیم تراپی ارسال کنید؛ ما پس از دریافت درخواست شما، آن را به دقت بررسی کرده و اقدامات لازم را صورت خواهیم داد. لازم به ذکر است که برای ثبت درخواست خود، باید ابتدا به وب سایت تراپی مراجعه کنید، برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید و احراز هویت نمایید.

   ثبت سفارش پرداخت با Western Union 

کلام پایانی : وسترن یونیون

وسترن یونیون (Western union) را می توان نمونه ی یک شرکت موفق انتقال ماالی در جهان دانست چرا که  توانسته است با کمتر از 2 قرن سابقه و تلاش، بیش از چندین شعبه در سراسر جهان را تحت پوشش خود قرار دهد و خدمات خود را به بهترین نحو ممکن برای کاربران ارائه دهد.

در این مقاله گفتیم که وسترن یونیون چیست و شما را با مهم ترین کاربرد وسترن یونیون که ارسال حواله های ارزی بود آشنا کردیم. همچنین راهنمایی های لازم جهت ارسال حواله وسترن یونیون و دریافت آن را به واسطه تراپی ذکر کردیم و گفتیم که شما نیز به عنوان یک کاربر ایرانی چگونه می توانید از خدمات بانک وسترن یونیون بهره مند شوید.

از اینکه تا انتهای مقاله ما را همراهی نمودید از شما صمیمانه سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید و از خدمات مشاوره ای رایگان ما بهره مند شوید.

تاریخ انتشار 11 امرداد 1401
نویسنده  مهدی قاسمی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
نمایندگی وسترن یونیون در ایران
کارمزد در وسترن یونیون
وسترن یونیون
انتقال پول وسترن یونیون
حساب وسترن یونیون
مزایای وسترن یونیون
دریافت حواله وسترن یونیون در ایران
انتقال پول به بلاروس
دستیابی وسترن یونیون به Accelerator
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر